2.688 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer med bomløs sadel? {{forumTopicSubject}}
Er der nogle af jer derude som har nogle erfaringer med bomløse sadler? Jeg vil rigtig gerne købe en, men ved ikke helt hvilken, så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres meninger. Jeg rider distance på LB-LA niveau pt i en dressursadel.. xD
Min hest er meget sart hvad angår sadler, og jeg vil gerne have en forholdsvis 'blød' sadel, måske med lammeskind inde under. Selve sadlen skal også være en let type, må gerne kunne købes i rød, grøn eller brun (men det er ikke et must)
Har I nogle idéer til hvilke typer der måske ville passe? Hvad bruger I selv?
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 497
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 52 Heste: 3 Svar: 47
Der er et bredt sortiment og altid en god service
maj 2005
Følger: 36 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 237 Svar: 1.383
Så har jeg haft en af dem fra ebay - jeg fik aldrig prøvet den på hesten. For føj noget pap og dårligt kvalittet.
Så har jeg haft en masterback - dårlig læderkvalittet meget tykt og uflexibelt og ser hurtigt grimt ud, ligesom der ligger en plastic hinde over læderret. Den er også meget lang og er lidt klodset at ride i.
Til sidst har jeg haft en barefoot stella str 1 - god sadel bred at.sidde i. Hesten var tilfreds. Dog fyldte den meget på ryggen synes jeg.
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 114
Men der er sådan en rød og sort en, som er rigtig dårlig, synes jeg... Den glider rundt og kan slet ikke ligge på hesten
Ved ikke om du kan nå at se den på de her link...
http://www.hestegalleri.dk/galleri/207794-fjordhest_nella
http://www.hestegalleri.dk/galleri/207794-fjordhest_nella
Og så synes jeg at lammeskindsadler er MEGA gode at ride tur i, og de varmer numsen på de kolde dage... Men det er sådan en sadel, man ikke rigtig kan ride dressur i
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
Jeg overvejer en fra Barefoot, den der hedder Barefoot Cherokee da man på deres hjemmeside, selv kan bestemme udseende på den. Og så virker den ret smart, efter hvad jeg har læst på deres hjemmeside. Er der måske nogle af jer som har sådan en, og kan fortælle hvordan den ligger på en smal hest?
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
Det vil jeg gøre
nov 2007
Følger: 135 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 192 Svar: 2.558
Erfaringer med bomløs sadel?