{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hønet i boks
  • #2   16. jan 2014 Jeg har en høbold som hun umuligt kan sidde fast i med hverken ben eller hovede. Den er rigtigt god smiley

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
    #4   16. jan 2014 Slowfeeder net til alle mine i boksen, jeg hænger dem op hver aften og der er stadigvæk noget tilbage næste morgen. mine er 4*4 i maskerne

• #5   16. jan 2014 Jeg har haft det i løsdrift stalde. Men med dør, så det nogengange har værret en slags boks.
    Der har det fungeret super ^^

• #6   16. jan 2014 Har haft gode erfaringer med det indtil i søndags. Der sad Lotus´s forben fast i en af maskerne, da jeg kom ned og foderede smiley Heldigvis er hun ikke en hest som går i panik! Så hun stod pænt og ventede på at jeg fik hende fri. Hun var lidt hævede i benet, men hun er ikke halt eller noget idag! smiley Heldigvis!

Jeg har kigget lidt på dem med mindre huller, eller sådan en høpose

http://www.piccini.dk/Stald-Artikler/Hoe-Pose.html

Problemet er bare at hun kaster rundt med sit hønet, så tror at høet falder ud af denne. smiley Men min underviser har et og det fungere smiley

• #7   16. jan 2014 Dethjælper til de ikke sviner. Men min hest får dem altid hevet ned, bidt snoren over eller lign hvilket resultere i de sidder fast i dem. Min har også engang rykket den langt ned fordi han fik benet i det og ikke kunne få det ud. Hvordan han har gjort ved jeg ikke for hænger det højt oppe smiley jeg vil helst bruge hø pose eller sådan en metal en man sætter op på væggen smiley

• #8   16. jan 2014 jeg kunne aldrig drømme om at bruge hø net og da slet ikke til hø.
    mine heste har slowfeeder

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
    #9   16. jan 2014 Vil sige det er det bedste jeg har gjort for mine heste, om dagen hænger de ude og 4 net til 4 heste holder ca 6 timer, så fylder jeg dem op og hænger dem i boksen når jeg går i seng

• #10   16. jan 2014 Jah min pony har hønet både for det holder længere og fordi hun simpelthen er en gris hun smider sit wrap rundt i boksen så der er mega meget wrap blandet med piller om morgen og hun gider så ikke æde det og op i vandet kommer det også.. så jah det hønet og er glad for det.. er med små masker

• #11   16. jan 2014 Jeg har det firkantede net fra hööks,med små masker.min pillemule af istot har endnu ik formået at sidde fast,eller kravle ned i nettet:-)

• #12   16. jan 2014 Har både gode og dårlige erfaringer.

Plusset er, at hesten spiser sit hø langsommere.
    Hvis man har en hest der roder høet rundt i boksen, og dermed spilder en masse hø, er man også fri for det problem.
    Hø til hele natten.

Desværre har jeg også oplevet at komme ud til min hest om morgnen, viklet ind i hønettet. Det var en meget ubehagelig oplevelse.
    Så hvis du skal bruge det, er det vigtigt du tænker over placeringen og måden det bliver hængt op på, så det er så sikkert som muligt.

• #14   16. jan 2014 Vores har altid elsket deres hønet!
    Jeg har aldrig oplevet at nogen af vores heste har hængt fast eller noget.... Vores har altid hængt oppe så de ikke kunne nå ned når de var tømte... smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #15   16. jan 2014 Masser af gode, for de fleste er det et spørgsmål om at hænge nettet så muligheden for at hænge fast ikke er en mulighed vi har vores hængende frit ned fra loftet i spisehøjde og ingen heste kan hænge fast det sker at de får revet det helt ned men så ligger det bare i bunden og selvom de træder på dem så hænger de stadig ikke fast.

Vores net et 3x3 cm og de er aldrig tomme det er sikkert derfor hestene ikke begynder at lege med dem, når nettet hænger frit så kræver det teknik fremfor "vold" at få høet ud af nettet.

• #16   16. jan 2014 Vi har været ude og købe et hø net efter at Lotte kom over på halm og stå, da hun simpelthen svinede helt vildt med det og ikke gider spise det hvis der er halm blandt det. Med hendes store IC hove tvivler jeg på at de kan sidde fast, og hun går ikke med dækken så en rigtig dejlig løsning for os! smiley

Den bliver fyldt helt op om aften og holder for det meste indtil om morgenen.

• #17   16. jan 2014 har kun haft dårlige erfaringer med det og slet ikke noget jeg ville sætte ind til heste med dækkener på, har set heste der haft dækkenet til at sidde fast i det, heste hvor nettet sad fast imellem hoven og skoen og heste der har fået benet skåret op.
    Hos os får de høet frit, men vi har en lille kant det ligesom skilder høet fra halmen

• #18   16. jan 2014 vores welsh cob har et hønet vi havde først et med store masker og det gik i stykker så købte vi et med små masker og det fungere rigtig godt

• #19   16. jan 2014 Kender tre heste der har siddet fast og brækket benet, så her bruger vi høposer.

• #20   16. jan 2014 Jeg har brugt høne men har nu købt en kasse det er lavet i hård plastik og med et gidder for ovnen. Blir sat op i dag eller i morgen. Vil ikke bruge hobet mere alt for besværligt og vil ikke ligge søvnløs over øm han nu sidder fast en dag.

• #21   16. jan 2014 Vi havde gode erfaringer med hø net i boksen indtil at Maja sad fast i det en morgen da en fra stalden skulle fodre. Så nu får hun det på gulvet, eller i en balje.

Kommentér på:
Hønet i boks

Annonce