{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

At kommentere og blande sig {{forumTopicSubject}}

Jeg håber på en god debat med en ordentlig tone.

Jeg vil høre jeres holdning til mennesker, der blander sig - rent ud sagt. Et eksempel kunne være folk, der begynder at kommentere når andre ryttere rider deres heste bag lod. Eller folk der bryder ind i emner, som her på siden, og giver tråden en hel anden drejning end tiltænkt fordi de synes, at trådstarter gør noget forkert.

Jeg så fx et emne, hvor trådstarter skrev, at hun bare ikke kunne finde ud af, hvad hun skulle bruge alle sine penge til, fordi hun havde det meste i forvejen - hvortil en kvinde kommenterede, at hun skulle tage og sende nogle penge af sted til velgørenhed. Og blev ved med at argumentere for det.. Trådstarter havde jo nok bare håbet på hyggelige, nemme forslag og ikke den slags.

Eller et andet emne, hvor en pige spurgte, hvordan man tjekker om en Canada Goose jakke er ægte - hvortil folk skrev, at Canada Goose mishandler deres dyr og man ikke bør støtte mærket.

Eller et tredje emne: en pige spurgte hvordan man satte glidetøjler i - hvortil folk svarede, at glidetøjler burde brændes og at de er helt elendige overfor hestens krop.

Hvad er jeres mening om sådan noget - folk der blander sig, korrigerer, vinkler emnet anderledes end hvad der var meningen, osv? Skal man bare passe sig selv, eller er det rigtig sejt? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At kommentere og blande sig
  • #1   21. jan 2014
    Det er vel et reelt forslag at bruge pengene på velgørenhed og argumentere for hvorfor :o). Ligesom det står folk frit for at fortælle om Canada Goose og det står andre frit for at ignorere det.

Gider man ikke have mange svar, forskellige svar - så skal man spørge sine venner, ikke et åbent forum med mange tusinde mennesker.

• #2   21. jan 2014 det er et forum, synes ofte det er fint at emnet får flere vikler, det er vel netop det der er meningen i forhold til et debat.

hvis man bare har ét specielt spørgsmål, synes jeg man burde google i stedet for, hvis man ikke ønkser andres meninger smiley

• #4   21. jan 2014 Når man lægger noget offentligt ud kommer det en reaktion. Nogle gange som man vil have den. Andre gange er den ikke. Så derfor synes jeg helt klart at det er i orden at skrive en KOMMENTAR til emnet uden at det er et SVAR. Der er gudeske lov ingen, der tvinger folk til at læse den. smiley

• #5   21. jan 2014 når man poter noget på nettet så er det ude af ens hænder hvad drejning debatten tager, og hvem der kommenterer. og vi har alle ret til at kommentere det vi vil,

• #6   21. jan 2014 De kedeligste tråde er dem der ikke udvikler sig smiley

• #7   21. jan 2014 Når der f.eks. bliver spurgt indtil hjælpetøjler o.lign. så synes jeg det er dejligt at se, at så mange mennesker kæmper for at informere udvidende mennesker om, hvad det er at de overvejer at gøre ved deres heste.

Folk der kommenterer andres ridning når man rider rundt på en bane, er irriterende. Man har ikke spurgt dem, eller på nogen måde bedt om deres mening.

• #8   21. jan 2014 Og så er der iøvrigt himmelvid forskel på at blande sig ude i den virkelige verden og at "blande sig" på et offentligt forum (jeg synes ikke man kan kalde det at blande sig i forum-regi).

• #10   21. jan 2014 Jeg synes ikke der er noget mere irriterende end folk der ikke kan finde ud af at svare på det man spørger om og giver emnet en helt anden drejning.

Eller folk der blander sig i om man nu lige pludselig skal købe en C.G. jakke eller ej.

• #11   21. jan 2014 Synes det er fint med sådanne informationer i forums. Måske ved folk ikke at glidetøjler er så skidt eller folk har ikke viden om de jakker. Hvorfor så holde sådan noget for sig selv? I sidste ende kan folk jo gøre helt som de vil smiley

• #12   21. jan 2014 jeg synes det er i orden at folk giver deres meninger til kende, men man skal gøre det i en ordentlig tone, det er ikke meningen at folk skal føle sig trådt på af andres meninger,,
    men kritik er sundt,, jeg havde nok ikke stået hvor jeg står i dag, uden de hak jeg har fået over fingrene på forskellige forums,, det kan gøre nas, men det sætter tnaker i gang og det er godt!

• #13   22. jan 2014 HG er et offentligt debat-forum der er skabt til netop at dele viden, erfaringer, tanker og meninger. Her er man selv ansvarlig for hvad man "får tilbage i hovedet" når man ligger noget op i forum - så er det til diskussion smiley
    Ude i den virkelige verden kunne jeg ikke drømme om at kommentere på en hest der blev redet på en måde jeg fandt uhensigtsmæssig, medmindre der blev tale om mishandling eller jeg bedømte, at hesten led overlast i sådan en grad, at man kunne melde det.
    Og hvis man kommenterer på uhensigtsmæssig ridning, uanset graden af denne, i virkeligheden - så får man bare ikke noget ud af det, uanset hvor pænt man spørger eller kommenterer :o)

• #14   22. jan 2014 Jeg syntes det er dejligt at folk blander sig på den måde.
    Hvordan skulle der kunne være noget galt i at fortælle TS, hvad hendes/hans beslutninger har af konsekvenser for hesten/minken/andet.

Jeg syntes folk skal blive ved med at blande sig, så længe de gør det i en god mening og ikke bare kaster mudder (selvom jeg også syntes det er okay nogle gange)

• #15   22. jan 2014 synes det er irriterende når de ik svarer på trådstarters spørgsmål, hvis vi fx tager den med glidetøjler, der er jo ingen der siger han/hun vi bruge dem, det kunne sagtens være af ren nysgerrighed han/hun spurgte. Tillgengæld er det okay hvis der bliver spurgt efter andres meninger, som der fx blev gjort i den med hvad hun skulle bruge hendes penge til, der spørger hun jo hvad andre synes så det fair nok folk svarer smiley

Kommentér på:
At kommentere og blande sig

Annonce