{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

sadel til heste med høj manke {{forumTopicSubject}}

Søger en sadel til min hoppe. Lige nu rider jeg i en wintec dressur sadel, som jeg sidder ganske udemærket i, men den ligger ikke optimalt på hende.
men har brugt en isabell werth sadel til hende, og den lå bare mega godt på hende.. altså virkelig godt, men jeg fik ondt i ryggen af at ride i den, sikkert pga det dybe sæde..

nød løsning er at den selvfølgelig skal ligge godt på hesten, men det kunne nu være fedt hvis sadlen både ligger godt på hesten og jeg ikke får så ondt i ryggen.

sadelmager er i denne omgang ikke lige en løsning, det er min økonomi ikke til. vil gerne finde en brugt sadel til maks 2500-3000 kr.
håber i kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sadel til heste med høj manke
  • #1   6. feb 2014 Kieffer sadlerne.. De fleste har Cut-back som er godt til heste med høj/markeret manke..

Men hvis du generelt leder efter en sadel med cut back, så går du ikke helt galt i byen.

Men synes nu alligevel du skal kontakte en sadelmager.. Der kan du ofte købe brugte sadler i det prisleje, og så er der endda tit en tilpasning til hesten inkl.

• #2   6. feb 2014 Jeg bruger en Kentaur Elektra New til min hest med høj manke, der er også cut back og den er super god smiley

• #3   6. feb 2014 Jeg har haft to heste med høj manke, og der brugte jeg min Kentaur Artemis. Super god!

• #4   6. feb 2014 kieffer sadlerne er for det meste en super løsning til heste med højt lansemærke! smiley
    de kan fås med forskellig dybde i sædet og forskellig størrelse knæstøtte, og de kan fås for helt ned til 1500 kr i okay stand.. smiley
    Problemet med at finde en kieffer kan være at finde den med den rigtige bomstørrelse da størrelserne tit er tilpasset undervejs da alle kieffer sadler er bygget på en standard bom, så lige på den konto kommer man sjældent udenom en sadelmager..
    man kan så sige at hvis man bruger 1500 på sadel og 1000kr på sadel, så har man en super sadel, som er "tilpasset" hesten til en god pris.. smiley

• #5   6. feb 2014 jeg vl også anbefale kieffer sadler,,
    hvis du er ude efter at købe, så har jeg faktisk en keiffer tilsalg, så du er velkommen til at skrive smiley

• #6   6. feb 2014 Tak skal i have.. Tænker bare at når jeg ikke selv kan skifte bom, så vil det være nødvendigt at få den forbi en sadelmager engang imellem.? hvilket selvfølglig også er helt ok..
    vil lige kigge på kentaur og kieffer mærkerne hos diverse sadelmagere.
    men hvilke sadlen modeller har så cut-back, og samtidg yder støtte uden at være for dyb i sædet? og hvis jeg skal have en bred bom, hvad fit størrelse kaldes det så..??

• #7   6. feb 2014 kigger lige fobi din sadel Joesphine smiley og ja, er på sadel jagt for at købe, og gerne hurtigt, da jeg savner at ride og min hest keder sig smiley

• #8   6. feb 2014 hov Josephine:-) den er slet ikke herinde.. hihi, men skriv gerne info om sadel og pris.. er det noget kan jeg jo få billeder senere smiley

• #9   6. feb 2014 Hvis du vil have en kieffer med en god men ikke stor støtte og et "almindeligt", altså ikke dybt men ikke helt fladt, sæde, tror jeg du skal kigge på fx kieffer lech, den har cut back, og giver GOD plads foran.
    Ved kieffer er det sjældent at du finder en model uden cutback, de findes, men LANGT de fleste af deres modeller har cut back smiley

• #10   6. feb 2014 Tenna- tak for det, vil se hvad der findes på markedet af disse modeller smiley

• #11   6. feb 2014 Kieffer sadler bruger ikke "fit". De er alle født med mellem bom, som ændres til hesten via. en sadelmager. Jeg tror måske en Kieffer Lech Profi DL kunne være god. Eller er den gamle Kieffer Wien DL også en god sadel. smiley

• #12   6. feb 2014 okey, tak Trine..hader egentlig at købe sadler, syntes der er alt for mange på markedet.. hehe... men tak for hjælpen alle sammen, tror at jeg er overbevist om at det er en kieffer jeg skal gå efter.

Kommentér på:
sadel til heste med høj manke

Annonce