{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

Sur hest {{forumTopicSubject}}

Min hest er begyndt at være meget sur ind i mellem.

Han truer og hakker ud efter mig (men han har aldrig bidt), og det kan være både når jeg åbner gjordene på dækkenet, tager dækkenet af, går under halsen, lægger sadlen på eller spænder gjorden. Han kan også gøre det jeg vil have til at stå ved skamlen for at komme op.
Det er langt fra hver gang eller hver dag han gør det, og jeg kan overhovedet ikke finde noget system i det. Der er intet, når jeg rider ham.

Jeg har selv en lille teori om, at han måske er overfølsom i huden, da han også er meget ømskindet, når han har skrammer.

Er der nogen, der har er bud på, hvad det kan skyldes og hvilken salgs behandling, jeg evt. skal have fat i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur hest
  • #1   7. feb 2014 Det kan være ømme muskler. Hvornår er sadlen sidst blevet tjekket? Min havde ondt i musklerne i gjordlejet af at prøve at undgå sadlen, der var blevet for bred.

  • #2   7. feb 2014
    Ville få tjekket op på den :o). Bare en massør i første omgang, som hvis hun er dygtig gerne skulle fortælle hvis hun finder noget der kræver fys e.l

    Min kan også være en gnavpot omkring sadel mm. kombination af dårlige erfaringer med det og nok også at det ikke fysisk er helt godt. Har også luret at hun kan blive sur over at jeg rykke ved dækkenet, hvis det er i boksen - som om at det er hendes sted og der skal hun ha' fred og ro.


  • #3   7. feb 2014 Det kan også være symptomer på mavesår...
    Jeg siger ikke, at det er det, men det lyder ikke usandsynligt smiley


  • #4   7. feb 2014 Jeg tænker også mavesår.

    5 ud af 7 af de heste, jeg har mødt med mavesår, havde en opførsel præcis ligesom din.


  • #6   7. feb 2014 Min tidligere hest havde det når hun havde dækken på om vinteren. Hun blev meget ømskindet over det meste af kroppen. Det ville vi jo også hvis vi skulle rende rundt med et stort tæppe ind på kroppen konstant. Det kunne være et bud. smiley

Kommentér på:
Sur hest

Annonce