{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Hvad gør man? {{forumTopicSubject}}

Først efter at jeg har sat min pony til salg og jeg har kigget på heste osv. videre, siger min mor først nu at jeg selv skal betale for opstaldning til den nye hest og det har jeg simpelhen ikke råd til.
Aftalen lød på, at både hende og min far ville betale for hvilken som helst hest jeg fik, til jeg var 21 år. Men nu har hun skiftet mening.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg vil gerne videre i min konkurrence og er faldet for aldersgrænsen, men kan i princippet ikke have hest, da jeg ikke selv har råd til opstaldningen og nu hvor jeg ved at jeg ikke kan få en anden hest, vil jeg gerne beholde min pony, men kan kun ride på hyggeplan og det vil jeg ikke i længden, da jeg satser på mine konkurrencer.

Hvad ville i gøre? (Det hjælper ikke at snakke med hende)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man?
  • #1   8. feb 2014 Hvorfor vil de gerne betale for din pony men ikke for en ny hest?

  • #2   8. feb 2014 Står valget på pony eller ingen hest så valgte jeg helt sikkert pony. Eller aftalte at jeg kunne betale forskellen fra hest til pony da opstaldning ofte er dyrere for hest end for pony

  • #3   8. feb 2014 Hvilken kategori er din pony ? smiley

  • #4   8. feb 2014 Jeg ved det ikke. Min mor har altid sagt, at hun ville hjælpe mig til en hver tid, både med det private og så min pony/hest. Det er først nu her hun har ændret mening, da hun har fået sig en kæreste.
    Vil slet ikke hænge min mor ud, men synes ikke rigtig hun er fair.

    Jeg ved bare ikke om jeg vil beholde min pony, da jeg har satset meget på min konkurrence og ligger stor vægt på det, men samtidig kan jeg heller ikke undvære at ride og tror at jeg vil få et stort savn til min pony, hvis ikke jeg rider.


  • #5   8. feb 2014 Hun er kat 1, men jeg er udklasset for LC på hende for hest og vil ikke have at hun skal ride større klasser med tunge mig smiley

  • #6   8. feb 2014 ville hun evt hjælpe med en god part? hvis du ligesom har sat dig for at sælge hesten, og gerne vil konkurrer, så kunne det da være en mulighed?

    mange har heste man nermest kan få lov til at få som sin egen, især hvis man kan videreuddanne den, og stille op i konkurrencer med den, på den måde stiger deres hest jo i værdi. smiley


  • #7   8. feb 2014 Mie - Det er rigtigt! smiley Jeg har haft en part, men hun fik en skade og skulle genoptrænes igen og den periode havde jeg ikke særlig meget tid til hende, da jeg også har min pony, men jeg stiller mig selv det samme spørgsmål oppe i hovedet "Hvor langt kan man komme med en part" - Jeg vil os gerne have noget jeg kan kalde for "mit" uden at lyde krævende eller forkælet smiley

  • #8   8. feb 2014 I orden smiley Men ville bare sige at man kan "hæve" en kat. 1 pony til hest når man er til konkurencer smiley

  • #9   8. feb 2014 Sarah - Det vidste jeg godt smiley Men tak fordi du sagde det, hvis nu jeg ikke vidste det smiley

  • #10   8. feb 2014 Nu ved jeg ikke om du har et job, men opstaldning kan fåes til rimelige penge, hvis man ikke har sin hest på de dyre steder. Kan du evt lave en aftale med stedet at du kan tage nogle tjanser og så få det billigere? Ellers kræver det ikke meget arbejde for at få råd til at have sin hest opstaldet, hvis dine forældre vil betale de andre udgifter. Jeg har selv to jobs hvor jeg sammenlagt arbejder fra 04.00-19.00 næsten hver dag, men hvis man vil det med hestene nok, så er det det værd smiley

  • #11   8. feb 2014 kan sagtens følge dig, det er svært at "nøjes" med en part når man er vant til at have sin egen.. hvad er din mors argument? hvis det er fordi det er dyre at have en hest hvad så med du evt betalte forskellen fra pony til hest?

  • #12   8. feb 2014 Laura - Selvom jeg havde et job, siger hun, så ville jeg stadig ikke have råd til en hest åbenbart. Jeg er under uddannelse og har næsten fået en læreplads hvor opstaldningen er 1000 kr og hvis jeg samtidig for løn, har jeg jo i princippet råd til det. Men som sagt siger hun at jeg ikke har råd og hun har ikke rigtig noget argument for det, udover at hun synes det er synd jeg skal sælge min pony, efter så mange år.

    Mie - Som sagt har min mor ikke noget særlig godt argument, udover at hun siger at det har jeg ikke råd til og hvis jeg tager den op med hende, begynder hun at blive træls smiley
    Alt i alt tror jeg bare det hænger sammen med, hvis ikke jeg har "råd" til en anden hest, beholder jeg da bare min pony, som jeg har haft i snart 11 år.


  • #13   8. feb 2014 Hvordan kan hun bestemme om du har råd eller ej? Hvis du finder ud af hvor meget du skal betale for at have hest, og du regner dig frem til at det kan lade sig gøre for dig at skaffe de penge, så kan hun da ikke argumentere dig imod? smiley

  • #14   8. feb 2014 Præcis, jeg har nogenlunde regnet på det og mens jeg er i lære, har jeg råd til det og efter jeg så ikke er i lære, finder jeg mig jo et job, så jeg har råd til at have hesten, men tager nok en snak med min far om det, da det kun er min mor som har sagt at jeg ikke har råd.

  • #15   8. feb 2014 Ja, altså hvis du har det stillet op sort på hvidt, så er det jo svært at argumentere imod smiley


  • #16   8. feb 2014 Præcis smiley

  • #17   9. feb 2014 Hvis du gerne vil vider i konkurencer, så. Er heste verdenen ret så dyr, og har din mor og. Ny. Kæreste vurderet der ikke er penge til at støtte dig i den hobby syntes jeg du må acceptere det og være glad for de ting du har fået. Ikke mange forældre. Har mulighed og råd for at lade deres børn få pony og deltage i stævner. Jeg bruger hurtigt omkring 5000kr per måned. På hest uden vider. Undervisning og stævner. Så. Hvis jeg skulle ud og starte tør jeg ikke tænke på hvad. Det Ville løbe op i smiley syntes det sundt at være realist. Hvis din mor derimod bare. Elsker ponyen må. Hun. Jo købe den af. Dig og beholde den smiley der en del heste derude, som ejere gerne ser blir hevet til stævner og stiger i værdi, rigtigt så det ikke din hest. Men du slipper for masser udgifter. Og du kan aflevere, når dit liv trækker tid og penge ud af dig. Når du så er udlært og har arbejde kan du jo vurdere om der lyst råd osv til at købe drømme hesten. Held og lykke

  • #18   9. feb 2014 Kan du ikke klasse hende op?

  • #19   9. feb 2014 du er18 (ifølge din profil) selvfølgelig er det dit valg om du har råd

  • #20   9. feb 2014 Du kan jo gøre som du vil, da du er myndig

    Men måske du skal sælge din pony først, og så købe en lovende unghest (de er billigere) selv ride op, og så restbeløbet gemme til uforudsete udgifter, ekstra undervisning mm?


  • #21   9. feb 2014 Mathilde M - Hvis du læser lidt længere oppe, har hun været målt op til hest før, men vi er udklasset fra lc for hest og jeg vil ikke lade hende springe en lb med mig på ryggen, da jeg i mine yngrere dage ikke vejer det som jeg vejer nu også er jeg ret langbenet til hende smiley

    Kailie og Marie-Louise - Præcis, men åbenbart ikke så længe jeg bor hjemme. Jeg har os tænkt mig at sælge min pony først, har ikke råd til to smiley

    Tina - Min mor har slet ikke råd til at købe min pony. Ikke det som jeg har sat hende til smiley


  • #22   9. feb 2014 Det er surt når din mor har lovet at ville betale indtil du var 21 år.

    Dog hæfter jeg mig ved at du er 18 år, der er mange der er nødt til at undvære hest, mens de er under uddannelse.

    Mine forslag er:
    1: Du beholder ponyen og fortsætter som hidtil
    2: Du sælger ponyen og gemmer pengene til du får råd til selv at have hest.
    3: Du sælger ponyen, gemmer pengen og får en part, måske en der kan lidt og betaler prisen det koster.

    Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort, men synes egentlig heller ikke man kan forlange at din mor skal betale for din hobby når du er myndig smiley


Kommentér på:
Hvad gør man?

Annonce