{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Hvad gør man? {{forumTopicSubject}}

Hej alle skønne heste mennesker!

Min kæreste og jeg er enlige glade for det sted vi bor til leje, måske lidt dyrt uforholdtil stedet.
Vi bor til leje på en lille egendom hvor vi har hestene hjemme.
Da vi flyttede ind, fik vi lavet en leje kontakt af stalden med at vi måtte bygge bokse og gøre stald bygningen istand, for vores regning.', men det vi brugte ville blive slået af hvis vi ville købe gården senere hen. Vi måtte lave ridebane og det hele som det nu kræver at have ride heste hjemme.
Vi har hegnet vores mark til i 3 fine folde, lavet ridebane, bygget midlertidigt løsdrift, og det hele er enlig gået godt.

Men nu må vi Ingen ting?
Foldene skal pilles ned og hestene fjernes?
Så nu sidder vi og aner ikke hvis vi skal gøre.
Vi overvejer kraftigt at finde et andet sted hvor udlejer er mere stabil, der ikke bare skriver underskrevet kontakt over.
Vi har betalt vores husleje til tiden hvergang.


Men der vrimler jo ikke lige frem med gårde til leje efter vores ønsker.

Vores ønsker er;
Stuehus med minium 2 værelser.
Stald med bokse eller klar til bokse.
Marker til heste og korn dyrkning, evt andre dyr.
Gerne lidt fra vej.
Mulighed for fritids intrasser .
Evt med maskine hal og værksted .
Hunde og katte tilladt.

Hvad ville i gøre hvis i stod samme sted som os ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man?
  • #1   1. nov 2012 Man skal holde hvad der står i kontrakten! Spørg en advokat til råds.

  • #2   1. nov 2012 Hvad står der i kontrakten?

    Har i indhentet de nødvendige tilladelser til de udbygninger i har lavet? For det er én ting at udlejer siger god for det, men jeg forestiller mig at i skal have det clearet med teknisk forvaltning før i egentligt må bygge og lave om på grunden.


  • #3   1. nov 2012 Hegn må de gerne bygge uden tilladelse hvilket også gælder med bokse i en allerede eksisterende bygning og ridebane, skulle jeg mene. Det var i hvert fald sådan da vi begyndte at lave klar til krikkerne. Til alt over drivhusstørrelse af bygninger skal der søges tilladelse. smiley

  • #4   1. nov 2012 Det der står i kontrakten gælder! Det kan udlejer ikke bare lave om på, fordi han skifter mening.

    Vh Mette


  • #5   2. nov 2012 det har han desværre gjord, derfor har vi valgt at flytte, det vil osse være bedre for os.

  • #6   2. nov 2012 I har loven på jeres side. Enten må i tage kampen op, eller også kan i flytte. Ejendomme til leje med stald og jord, hænger desværre ikke på træerne. . . Ihvertfald ikke i mit område.

    Vh Mette


  • #7   2. nov 2012 Han har 3 måneders opsigelses på jer og den skal i have på skrift.. I skal gå til gratis advokat hjælp hvis i ikke har en forsikring der går ind og hjælper med advokat hjælp.. Det er sådan at i desværre ikke får så meget indskud med jer hvis han er et rigtig bæst for han skal kun give jer en hvis procentdel alt efter hvor lang tid i har boet der.. I har i hvert fald 3 måneder til at finde noget andet i.. Står der i kontakten at i må have hesthold hvad der høre til så må han fx ikke pille et hegn pæl op eller klippe hegnet hvad han ellers kunne finde på for at cikanere det hedder herværk og skal anmeldes.. Så i har også 3 måneder enden hestene ikke kan komme på fold.. At finde et nyt sted er svært så held og lykke med

  • #8   2. nov 2012 For lejere, hvor lejemålet er indgået uden tidsbegrænsning, er der principielt uopsigelighed i boperioden. Det vil sige, at en lejer normalt kun kan opsiges med den begrundelse, at udlejeren selv ønsker at bo i lejemålet. I sådanne situationer har lejeren krav på et opsigelsesvarsel på mindst 1 år, og det er som sagt en betingelse, at ens udlejer selv personligt flytter ind i lejemålet.

    Ovenstående er lånt fra Lejernes LO.

    http://www.lejerneslo.dk/asp/visaz.asp?Id=72


    Vh Mette



Kommentér på:
Hvad gør man?

Annonce