{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Har virkelig brug for hjælp!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Jeg syntes selv at jeg er blevet taget ved næsen, da jeg lige har fået købt en hest!
Da jeg var ude og kigge på den var den sød og rigtig dejlig at ride, så ja, jeg købte den, og ejeren fortalte at han var sød og rolig.
Så fik jeg ham hjem og han er blevet et virkelig monster! Han har åbenbart så løse bagben og har allerede haft sparket mig over låret! han går højt med hoved og puster sig op, kan ikke står stille i boksen og hopper rundt.
Ejeren vil ikk købe ham tilbage, da hun åbenbart allerede har brugt pengene?!
Jeg er bange for at nærme mig de bagben og for at lade andre omgås ham.
Så har i nogle forslag, til hvad jeg kan gøre? For jeg kan ikke fortsætte med det her smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har virkelig brug for hjælp!!!!
  • #1   12. feb 2014 Hvor længe siden er det du købte ham?

    Så vidt jeg ved er der også 14 dages returret på heste smiley


  • #2   12. feb 2014 Det kan nemt være at den har meget svært ved at falde til, nu ved jeg ikke lige hvor lang tid du har haft den, men det kan godt være fordi den er kommet til et helt nyt sted med nye mennesker osv.

  • #4   12. feb 2014 Jeg købte ham for ca. 3 dage siden, ved godt at det er tidligt, men selv min ridelærer siger at hun ikk er sikker ved ham og at han har et for vildt sind. Ved godt at det måske er lidt tidligt at skrive det her inde og at han måske bare ska falde til ro, men hvis han hele tiden opfører sig sådan, kan man ikke være sikker omkring ham, og den tidligere ejer siger at han aldrig har sparket eller noget smiley

  • #5   12. feb 2014 Ville også lige spørge hvor længe du har haft den? Der er nogle heste der skal bruge tid til at falde til. Og de stresser helt vild. De skifter total adfærd. smiley Min gamle hest(RIP champagne), tog flere mdr om at falde til. Du skal regne med du er ny for den og omgivelserne og hverdagen er sikkert også total forandret. Og masser nye venner skal den også til at have. Det tager tid. Held og lykke med den. Det skal nok komme når der er kommet ro om den, og den kender hverdagen.

  • #6   12. feb 2014 Jeg ville give ham lidt tid til lige at falde lidt til.
    Men du kan jo stå i den grimme situation, at han har været bedøvet, da du prøvede ham. Hvis han stadig er som han er nu når han lige har fået en chance, så ville jeg kontakte ejer igen, og hvis ikke det gav resultat ville jeg kontakte en advokat og høre mine muligheder.


  • #7   12. feb 2014 Har du fået den handelsundersøgt?

  • #8   12. feb 2014 Jeg har ikk fået ham handelsundersøgt, da han var billig og han var sød og red ordentligt, han har gode gangarter og har kun været brugt til hygge, og han har aldrig fejlet noget, så følte ikke for det

  • #9   12. feb 2014 Man er desværre bare bedre stillet med en handelsundersøgelse.
    Har du kontrakt på ham ?


  • #10   12. feb 2014 Har i skrevet kontrakt på salget? smiley

  • #11   12. feb 2014 Jeg personligt syntes at 3 dage er nok lige lidt i underkanten til at den skulle være faldet til og kende rutinen. Jeg tror bestemt den lille hest er noget usikker med alt det nye. Vent og se om 1-2 mdr når den er faldet mere til. Så kan du jo evt tage den derfra. det er bare min mening. Ikke sikkert alle er enig i det. Men den skal da lige have en chance med alt det nye. smiley

  • #12   12. feb 2014 Giv det tid! Min hest var flere måneder om at falde til. Det er ikke nødvendigvis ejeren der har snydt dig, hvis han ikke er vant til at blive flyttet, er det klart det skaber noget stress og uro for ham.

  • #13   12. feb 2014 Okeii, tak (:


  • #14   12. feb 2014 Altså da jeg fik min hjem var han også bare stresset og bukket og stejlede med mig, og nej det havde han aldrig gjort før hun sagde også bare at han skal have tid til og falde til. Efter 1-2 måneder så det hele meget anderledes ud. Så jeg synes du skal give ham lidt tid smiley

  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #16   12. feb 2014 Lav en masse tillidsøvelser med den. Den skal falde til ro og blive tryg ved dig og omgivelserne før du rider den. Nus og hyg med den, find ud af hvad den godt kan lide at lave og gør det i store mængder først

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #17   12. feb 2014 Den er svær tag en snak med hesteadvokat Pernille Skinnerup det koster ikke noget af få et godt råd.
    Jeg har før haft hende til at hjælpe mig, og det hjalp at kunne henvise til jeg havde en aftale med hende i værste fald


  • #18   12. feb 2014 Okeii (: Tak alle sammen (:

  • #19   13. feb 2014 det tager tid
    husk dog lige at tjek foderet at den ikke får mere energi end nødvendigt


Kommentér på:
Har virkelig brug for hjælp!!!!

Annonce