{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

- har virkelig brug for hjælp- !! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en stor hollansk varmblods hoppe på 7 år jeg har haft hende i 3 måneder ca og ligger til den slanke side,

Den er blevet tjekket for div orm og tænder og er i den fineste orden

1) krybbe foder spiser hun stille og roligt for hendes skyld kunne det godt ligge og vente på hun vil spise resten..

2) grovfoder spiser hun MAX 4 kg på 24 timer smiley

Hvad pokker skal jeg gøre ?? Jeg kan ikke give mere krybbe foder for så spiser hun ikke op smiley

Og jeg har været ude og invistere i div hø og wrap både det ekstremt dyre og det billige og det ændre ikke på damens ædelyst

Jeg har også gjordt forsøget i at forstøve hendes hø/wrap med æble juice og det er det samme smiley

Håber på at en eller flere har haft eller kender sådan en hest

Og måske kender til et kryppe foder der tager højde at hun er småt spisende

Håber at høre noget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  - har virkelig brug for hjælp- !!
  • #2   28. dec 2014 Tak ændre den

  • #3   28. dec 2014 Når det kan jeg åbenbart ikke smiley

  • #5   28. dec 2014 Hm, ved det virkelig ikke... Jeg havde en pony der ikke rigtig spiste i flere måneder - vi fodrede ham med sprøjte til sidst, indtil dyrlægen fandt ud af at han havde kræft og var for svag til at bliver undersøgt med operation.. Nåh, men han blev også tjekket for orm, tænder osv. og så havde vi kioprakter ude for at tjekke hans kæbeparti/nakken, for at se om han havde ondt og derfor ikke spiste - det kunne du jo prøve smiley

  • #7   28. dec 2014 Det samme skete for min part, vi fandt så ud af at han har for højt lever tal smiley så han bliver meget tynd. De troede at han havde fået kræft men heldigvis fandt de ud af at det "bare" var hans lever, han bliver også rigtig tynd smiley men ellers tag en sank med en dyre læge om at få tjekket hendes lever

  • #8   28. dec 2014 har du prøvet at give den opblødt foder? jeg ville forsøge med opblødte fiberpiller, gerne med et par dl olie i. fiberpiller feder godt, og er meget sundere for maven og fordøjelsen, end fx. korn er smiley prøv evt. forskellige "opblødningsmuligheder", nogle elsker når det virkelig er SMASKEgrød, så det står ud til alle sider, andre vil gerne bare have at det er knapt opblødt, nærmest bare fugtigt. ellers kan de også udfodres tørre.

    prøv evt. linamix, det der flere der har haft success med smiley Ellers, kan du fx tilsætte lidt peppermynteblade (tørret), eller lakridsrod, det kan også motivere ædelysten. Anisfrø og bukkehornsfrø er også gode til dette formål smiley


  • #9   28. dec 2014 Hvad med dens tænder? smiley

  • #10   29. dec 2014 Linamix

  • #11   29. dec 2014 Ved du hvornår hun sidst har fået ordnet tænder?
    Jeg ville nok få tjekket hendes tænder (også selvom de lige skulle være ordnet), blodprøve og tjek for mavesår. Det er meget lidt, at hun kun vil spise 4 kg. grovfoder om dagen smiley


  • Ulrikke C
    Ulrikke C Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Svar: 6
    #12   29. dec 2014 Hvis den har fået tjekket tænder, og der ikke er noget. Så kan det være, at den har noget med maven?
    Ellers så kan det også godt bare være, at den ikke kan lide det foder den får?..
    Har prøvet noget ligende med min den ene pony, da jeg så skiftede foder var der ikke noget. smiley


  • #13   29. dec 2014 Hvis den som du skriver har fået tjekket tænder og ellers er rask, ville jeg fjerne alt foder og kun give den hø, og masser af det. Du kan så evt. Give lidt gulerødder i krybben. Så tror jeg appetitten nok skal vende tilbage. Det kan være den stresser eller savner den anden stald fra tidligere, ofte skal der ikke ret meget til. Gi den lidt tid, så tror jeg at det nok skal komme. Pøj med det. ??

  • Fogh
    Fogh Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 30
    #14   29. dec 2014 Jeg ville i første omgang henvende mig til den tidligere ejer for at høre, om det er noget de kan genkende og har et par gode råd til.
    Dernæst gøre som andre også tilråder; nemlig at få ordnet tænderne igen (af en hestetandlæge) og få taget blodprøver for at udelukke sygdom.
    Er der ikke noget at komme efter der, kan du også henvende dig til en foderkonsulent.

    Da jeg for år tilbage fik ny hest, var den heller ikke meget for at spise.
    Det bundede dog i stress hos en i forvejen småtspisende hest.

    Jeg havde og har stadig stor succes med naturmüsli fra st. Hippolyt.
    Han elsker det, og du skal kun fodre med 100-200g om dagen pr. 100kg hest for at din hest er dækket ind med vitaminer og mineraler.
    Min hest fik hurtigt smag for det, og da det blev det blandet med det øvrige foder spiste han nu alt maden, og i dag er han faktisk en ganske madglad fyr, der spiser op!

    Melasse har jeg også god erfaring med. Det får også de fleste heste til at spise deres foder, men pas på med mængden!!

    Held og lykke med det!


  • #15   29. dec 2014 Jeg ville give den mindre foder og så lucerne i krybben hvis den spiser det der er i krybben, det er så sundt for maven. Noget helt andet er at har den ingen appetit ville jeg få undersøgt maven! Min havde en snoet Tarm som den havde gået med længe fordi den ikke viste de tydeligste symptomer. Dyrlægerne sagde at den sidste hest de havde set med samme sygdom som min, havde tabt sig 200 kg..

  • #16   29. dec 2014
    Havde fået tjekket hestens mave for fx mavesår.. For det indtag af grovfoder er ikke normalt. Og tandtjek hvis det ikke er gjort for nylig.


Kommentér på:
- har virkelig brug for hjælp- !!

Annonce