{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

For & imod Wintec? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens smiley

jeg har efterhnden hørt utrolig mange udtalelse om wintec sadler.
Har kun selv en enkelt gang redet i en på min tidligere part Artax, her var problemet at sadlen var for lang.

Men hvad er jeres meninger omkring Wintec?

Overjvejer kraftigt at købe en kombi Wintec til min lille hest som er en pony blandning.
Jeg rider kun med sadle når jeg rider ture derfor vil jeg gerne have en behagelig sadle både for mig og min hest, lige nu bruger vi en ldre spring sadle som jeg ikke ser grund til at bruge da jeg ikke er spring rytter ..
Wintec er også billig og god hvis man har en hest der variere i vægt på grund af de udskiftelige kopfjern jo smiley

Så kom med jeres erfaringer !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For & imod Wintec?
  • #1   25. feb 2014 Jeg er ikke vild med dem men jeg er så også bare stor fan af barefoot

    vis det er til tur kunne en barefoot så ikke være noget?


  • #2   25. feb 2014 100% for. Jeg har en Wintec 2000 New med Cair, og den er fantastisk!
    Masser af støtte, nem at gøre ren, blød at sidde i, ligger godt på hesten, vejer ikke særlig meget - og så synes jeg også den er pæn smiley


  • #4   25. feb 2014 Undskyld men dette er min mening: Wintec er det værste lort du kan købe. se hellere på en Trainers det er kvalitet og god støtte og et godt sæde! smiley

  • #5   25. feb 2014 Så lige du skrev det med for lang; sadlen skal selvfølgelig passe - uanset om det er en Wintec eller ej. Min er en 16,5" og ligger fint på min relativt kortryggede araber (færre ribben at gøre godt med på araberen smiley ).
    Ved ikke hvor "små" de fås, men søg evt. på Ebay (men endelig på UK, ikke USA, da der ellers kan komme told oveni).


  • #6   25. feb 2014 Elsker min springsadel fra Wintec...
    Jeg syntes jeg sidder godt i den, med en støtte som jeg kan flytte, som jeg syntes er fantastisk...
    Ud over det syntes jeg det er den sadel jeg har kunne bruge på flest hest, hvilket er super når jeg har gang i så mange...
    Vi har før brugt wintec kombi til tilridning og sådan (:


  • #7   25. feb 2014 Var rigtig glad for min, den var super til både spring og dressur. De er nemme at vedligeholde og går ikke så let i stykker. Kig eventuelt forbi min annonce med en Wintec Combi smiley

  • #8   25. feb 2014 jeg VAR glad for min kombi sadel og isabell werth - isabellen var ikke noget problem, udover at den ikke passede til min krop hvis man kan sige det. men kombien var noget skidt, plus den trykkede min hest til trods for at der havde været kigget på den af sadelmager og kiropraktor. så solgte dem begge og er nu gået over til lædersadler, og det sku det bedste jeg har gjort! smiley

  • #9   25. feb 2014 Hader Wintec. Har selv haft en Wintec close contact 500 springsadel. Den var hård at sidde i og dårlig støtte synes jeg. Jeg køber ALDRIG wintec igen! + at kopfjern sadler er sværere at tilpasse foran da der jo kun er de str man får i kopfjern så hvis hesten ligger imellem to kopfjern så ligger den ikke optimalt og hvis luften går ud af puderne...Hvad så??? Nope! Aldrig kopfjern og luftpuder på min hest igen smiley

  • #12   26. feb 2014 Okay tak for alle jeres henvendelser:D der var mange t skulle igennem smiley
    Pt går min hest med en HÅRD spring sadle 17 tommer uden problemer så hvis han kan gå med sådan en burde en Wintec vel slet slet ikke være et problem? XD

    som sagt skal den kun bruges til tur ridning, og ikke noget fancy der overhovedet, vi rider så godt nok nogle gange ture på 2 timer og derover smiley

    Og ja ville elske en bomløs sadle! med har også hørt at de på nogle heste slider hårene af og at man køre rundt i dem så man tit sidder skævt?


  • #13   26. feb 2014 Jeg har en wintec til min som os variere i vægt og muskelmasse, og jeg er glad for den..
    Normalt kan jeg ikke fordrage wintec har altid synes de var hårde, men den jeg har sidder jeg super i, ikke for meget støtte heller ikke for lidt, mellem dybt sæde, knæ puderne kan ændres og ja den er billig..
    Jeg er ihvertfald glad for den jeg har, har et dårligt haleben så det er vigtigt at sadlen er blød ellers sidder jeg der max 15min, denne kan jeg bar blive ved med at ride i


  • #15   26. feb 2014 Ville du bryde dig om en to timers tur med et par sko som generer,men de var billige og du bruger dem kun på tur?? Nej,vel smiley

    Jeg bryder ik om wintec,for lange,dur ik til heste med let svaj,samt at jeg synes cair er hårdt som sten. Ville hellere kigge efter en lædersadel,da de kan tilpasses bedre til hesten


Kommentér på:
For & imod Wintec?

Annonce