{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Græsallergi hos hest?! hvordan og hvorfor nu {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Sagen er den, at min pony siden sommer 2011 har nikket / headshaket med hovedet, når den hårde vinter er ovre.. I starten var det kun fra april til september, men det har udviklet sig og hun er nu allerede begyndt på det igen (at nikke, slå med hovedet og pruste ud af næsen) selvom vi blot er i starten af marts smiley

Vi fik i 2012 taget en blodprøve, som viste lidt - og kun meget lidt - at hun havde lidt allergi for græs / ukrudtspollen.. Siden da har hun bare stået stille hver sommer, og det piner mig, at se hende sådan.. jeg kan intet med hende, når det er galt, da hun er så irriteret af det..

men så tænker jeg jo - hvordan dælen kan hun allerede reagere nu? der er vel intet græs pollen i luften endnu.. og lige pt. reagerer hun meget voldsommere inde end ude - hvilket har været lige omvendt de sidste par år.

vi har snakket meget med dyrlæge, og er kommet frem til, at den sidste mulighed er en vaccine.. men hvad skal vi lige få lavet en vaccine imod? da det jo slet ikke er sikkert, det er græs hun reagerer på.. smiley

vi prøvede sommer 2013 noget naturmedicin, som virkede lidt - men det skal hun have 3 gange dagligt, hvilket desværre ikke er en mulighed..

derudover skal det siges, at hun har haft massør og kiropraktor, sadlen er ikke brugt ret meget, og hun fik ny efter hun begyndte på hovedrysten.. hun er tjekket af 2 dyrlæger.. så der skulle ikke være noget ift. ondt nogle steder..

men faktum er: hun begynder tidligere og slutter senere med hovedrysten for hvert år, der går.. hun reagerer pt. voldsommere indenfor end udenfor, hvilket har været lige omvendt de sidste år..

Er der mon nogen af jer, der er noget helt til bunden? Og måske selv har - eller kender nogen, der kender nogen - der har stået i lign. situation..

Jeg er ved at være desperat og overvejer, om hendes liv overhovedet er værdigt, når hun er så irriteret af det.. smiley

Håber nogen derude kan hjælpe, eller lede lidt på mig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græsallergi hos hest?! hvordan og hvorfor nu
  • #2   3. mar 2014 Når heste er allergiske overfor en ting, så har de også tendens til at blive allergiske overfor andre ting. Jeg tænker om hun måske reagerer overfor noget andet... Fx skimmelsvamp eller el fx... Hvis man ser på DMI's pollenkalender ((link fjernet) kan man se at nogle ting topper med pollen lige for tiden. Desuden kan den milde vinter nok også gøre at måske birk ligger tidligere i år? Jeg har fået at vide af flere dyrlæger at de allergi tests man kan lave på heste på ingen måde er pålidelige. Min bedste erfaring er at holde meget øje med præcis hvornår hesten er generet og på den måde spore sig ind til hvad det er hesten reagerer på.

  • #4   3. mar 2014 Hendes allergi kan jo udvikle sig.... Så hun bliver mere og mere allergisk, også overfor andre ting...

    Min gamle fuldblod Muffe, blev allergisk overfor græs, som i det han indtog og det gav udslag i væskende, kløende knopper... Så han blev aflivet, han skulle ikke leve livet på jordfold med halm.....


  • #6   4. mar 2014 Jeg har samme problem med Countdown. Han er også allerede begyndt at reagere på hans allergi med headshaking og højere puls. smiley
    Jeg fik taget en blodprøve sidste år, men som dyrlægerne siger, kan den ikke rigtig vise noget. Der er ingen problemer med CD på fold, og derfor kun under ridning.
    Min dyrlæge har i dag foreslået at jeg køber Nostril til ham, som skal sprayes op i næsen før ridning. På den måde kan pollen ikke komme i hans luftveje. Jeg ville lige dele det med dig, hvis du nu ikke havde prøvet det. Det koster et par 100 kr.


  • #7   4. mar 2014 Sommer og CD: Det har vi allerede forsøgt os med.. men TAK for tippet! smiley Håber det kan hjælpe på din!

  • Jari H
    Jari H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #8   4. mar 2014 Hej Ida.
    Har du prøvet Aculife fra Lifewave? det virker på 9/10 (kan være at der skal bruges nogle andre produkter også nå det er allergi)
    Jeg kender et par stykker i nord Jylland som vil kunne komme forbi og hjælpe med at teste om det virker hvis du er interesseret.


  • #9   4. mar 2014 Hej. Det har jeg aldrig hørt om før smiley Men jeg vil da kigge nærmere på det!

  • #10   15. maj 2014 HVad er det der aculife ? smiley


  • #13   15. maj 2014 Vi har nu haft snakket frem og tilbage med Per Bottke og er kommet frem til at hun skal begynde på en ny tabletkur snarest muligt :-).. så vi krydser MEGET fingre for det virker..

    Dyrlægen kan ikke se hvad det skulle være andet end allergi.


  • #16   16. maj 2014 Hun har ikke fået tjekket øjnene, nej. Men i det hendes symptomer forsvinder om vinteren, kan jeg ikke se hvordan det skulle være hendes øjne.. Men tak for din kommentar! smiley jeg vil snakke med Per om det når han kommer igen smiley

  • #18   16. maj 2014 Ja nu du siger det.. Vil helst sikkert tage det op med min dyrlæge smiley

Kommentér på:
Græsallergi hos hest?! hvordan og hvorfor nu

Annonce