{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Køb af hest dilemma! {{forumTopicSubject}}

Hej HG
det er sådan at min mor har lovet mig at hun vil købe en hest til mig. Jeg skal så selv finde hesten og så betaler hun den. Jeg har så kigget rundt omkring og været ude og prøve og se nogle, men der er bare ikke rigtigt nogle der falder i min smag. Så min kusine foreslog at jeg kunne købe en af hendes. Jeg ridder jo på dem begge to og kender dem super godt. Jeg har det mest fantastiske bånd til den ene(Lukas på min profil) og hun vil kun sælge ham til mig fordi vi har sådan et fantastisk bånd<3 han vil aldrig blive solgt hvis ikke det er mig der køber ham:) hver gang jeg er ude og se på heste kommer jeg altid til at tænke på om den hest her ville jeg kunne få samme fantastiske bånd. Det tror jeg bare ikke jeg kan for Lukas og jeg har bare noget sammen, som ingen andre har til ham. Det eneste problem er at jeg skal starte hesteklasser på ham hvis jeg vil til stævne for jeg er 17 år og han er kun lige 1'er pony! jeg har dog mest brugt ham til TREC og bidløst ridning, så det med stævner er vi kun til en gang imellem. Skal lige siges jeg rider kun klubstævner.

mit dilemma er så, køber jeg Lukas(som i øvrigt koster 2500.kr fordi det er min kusine jeg køber ham fra+ jeg får hans udstyr med)eller kigger jeg videre efter en hest der er større så jeg kan ride stævner(som højest sandsynligt kommer til at lægge på de 15.000.kr og jeg har ikke det samme bånd til)?

håber det er til at forstå, det er lidt svært at skrive!:)

Mvh Cecilie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hest dilemma!
  • #1   9. mar 2014 Hvad er vigtigst for dig? En pony du elsker eller stævner? smiley

  • #2   9. mar 2014 Køb Lukas. Måske vinder i ikke stævner. Men hvad er der ved at have en vinder, man ikke er glad for

  • #3   9. mar 2014 Man tror altid at man ikke får samme bånd med ens nye hest, som ens gamle, men det gør man altså. Men det er jo helt op til dig selv, i og med du selv må vurderer om du vil ride konkurrence på højere plan end klubplan. For du må jo godt ride på ham til stævner, han skal dog klasses op hvis du skal ride distriktsstævner.

  • #4   9. mar 2014 Der er jo mange "voksen" ryttere der vælger at ride på fjordhest, der findes jo specielle stævner kun for fjordheste i dressur & spring hvis du skulle få lyst til det..

    Er det TREC stævner du vil starte er der jo ikke noget minus i at ride på lukas.

    Syntes du skal føle godt efter i maven hvad det er du vil, vil du ride mange "seriøse" stævner? Eller vil du bare gerne hygge dig, og ride lidt stævner hist og her samt de nævnte TREC stævner?

    Dengang jeg stod i din situation valgte jeg med hjertet, og tog mit "hjertebarn", han står stadig i stalden nu 12år efter, han endte med at blive lille hest (så vi er i samme bås som dig med at skulle starte mod "rigtige" heste) men ved du hvad? Vi har fået det bedste ud af det - og han har bevist et par gange efterhånden det ikke er nogen hindring.. smiley

    Held og lykke


  • #5   9. mar 2014 Lukas betyder så meget for mig og det bliver aldrig til at jeg skal starte store stævner, for det er ikke lige mig. Vi rider TREC stævner nu og han er super dygtig sidste gang vandt vi stævnet så det var fint.

    tak for jeres svar det gjorde mig bare endnu tættere på min beslutning om at Lukas er det rigtige<3


  • #7   9. mar 2014 fordelen ved ikke at købe Lukas er at du vel stadig kan ride ham alt det du vil + du har en anden hest.

    Fordelen ved at købe Lukas er at du får meget hest for pengene. Spørgsmålet er om du får en hest du kan nå meget længere på end Lukas for 15.000 - det tror jeg ikke.

    havde du været 11 år havde jeg nok rådet dig til ikke at købe Lukas, men du er 17, og virker til at være ret afklaret med hvad du "vil have ud af" din kommende hest, så jeg tror Lukas er et godt valg for dig.

    Men når vi er ved din alder, har du så overvejet hvor du er i dit liv de næste 10-20 år? Lukas lever måske så længe, og selvom det godt kan lade sig gøre at få råd og tid til hest mens man studerer, så skal man virkelig overveje om det er det liv man ønsker for sig selv! Mange vil gerne rejse flere måneder, når de er et par år ældre end dig, og det kan være besværligt hvis man har hest.

    På mange måder tænker jeg, at du er bedst tjent med ikke at få hest og ride Lukas hos din kusine, som du har gjort indtil nu. Hvad får du ud af at købe ham - udover en langsigtet forpligtigelse? Jeg ved godt, at det ikke er dit spørgsmål, men jeg synes det er værd at overveje!


  • #8   9. mar 2014 Vælg lukas!
    du kan jo starte fjordhestestævner:-)og trec er da super til fjordhest.

    båndet mellem rytter og hest er vigtigt smiley


  • #9   9. mar 2014 det lyder til du vil have lukas så køb du ham og spar op ved siden af til en anden hest smiley så kan du jo købe en hest senere hvis det ikkegår med dig og lukas

  • #10   9. mar 2014 Vil lige indskyde, at de fjordhestestævner folk taler om, da vidst kun gælder hvis der er en stamtavle, det er i hvert fald det jeg har fået af vide.

  • #11   9. mar 2014 Ville afgjort også have købt Lukas, især når du i forvejen er så glad for ham. Du får rigtig meget hest for pengene samt du ved på forhånd, at I fungerer super godt sammen smiley

  • #12   9. mar 2014 Jeg synes du skal købe Lukas. smiley Det virker som om det betyder mere for dig at have en hest du kan have det rigtig godt sammen med end at ride de store stævner. smiley

Kommentér på:
Køb af hest dilemma!

Annonce