{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hest
  • #1   29. jan 2018 En nogenlunde sund hest (visse sygdomme/skader kan jeg ik acceptere) helst sund hest.
    God i hovedet.
    110% trafiksikker.
    Kan rides alene.
    Minimum tilredet, gerne mer.
    Jeg har få krav men forventer at sælger er ærlig hvilket men selv skal ha en god mavefornemmelse for og endda lave lidt baggrundssøgen på hesten.
    Skal prøve hesten minimum 2 gange eller mer for at være sikker på at hesten er som jeg ønsker.
    Måske prøve at få den på prøve.... man kan jo kun få et ja eller nej fra sælger


  • #3   29. jan 2018 "En hest skal være som en mand - et godt hoved og en go røv, hvis jeg skal tage ham med hjem!".
    Spøg til side - men det vigtigste er et godt sind. (Og hvad det så er afhænger af hvad man skal bruge dem til. Jeg prioterer cool/godt miljøtrænet, godmodig men ikke doven.)
    Er hesten sat korrekt sammen ift hvad man vil med den?
    Sund og rask. Herudover ikke problemer med hovene /ben.

    Dernæst - der er næsten altid noget man må gå på kompromis med, fordi man ikke har nok penge.
    Jeg tilgiver fx at hesten ikke er alderssvarende uddannet til baneridning, hvis den er 100% trafiksikker / cool i fremmede omgivelser.
    -Jeg kan ikke træne på vej alene, bryder mig ikke om at ride ud alene i terræn, medmindre jeg ved at jeg kan stole på hesten (og så er der en ond cirkel) - men man kan altid arbejde på forpartsvendinger og sidepas alene i en hal...

    Tag altid en ven med.
    Så har du en, som også har set hesten som du kan snakke med og som kan være et ekstra sæt øjne.

    Vær afklaret med hvad du har brug for. Jo bedre du kender dig selv, des bedre match kan du finde.
    Og vær afklaret med, hvad du aldrig bliver glad for eller måske direkte utryg af.


  • #4   29. jan 2018 da jeg skulle have hest, gik min tvivl mest på hvilken hest jeg skulle finde. jeg var lidt ude efter en traver eller også et føl.
    men valgte at gå efter det jeg ALLERhelst ville have. Nemlig et oldenborgføl. Har altid været vild med oldenborg. og da jeg samtidigt er mest til at vil forme min hest selv, ja så er det nærliggende at få et føl
    har arbejdet med mishandlet heste i mange år. så ville helst starte på en frisk med egen hest.
    men ellers havde jeg ikke de store krav til den kommende hest. andet end at mavefornemmelsen skulle være der


  • #6   29. jan 2018 og så husk at få din egen dyrlæge ud og tjekke hesten inden køb

  • #7   29. jan 2018 Er hesten sund og rask?
    Kemien skulle være til stede. smiley


  • #9   29. jan 2018 Sundhed.
    Godt sind
    Ridelig.
    Behagelige gangarter.
    Den skal være sat rigtig sammen ift. at bruge sin krop rigtig i dressur.


  • #10   29. jan 2018 Er det din første egen hest?
    Hvad vil du med hesten?
    Hvad skal den kunne?
    Hvor gammel/ ung må den være?
    Kan/ vil du selv uddanne den?
    Hvor stor/ lille må den være?
    Skal den være varm/ cool?
    Hvad må den koste?
    Ed du villig til at gå på kompromis med prisen for den rette hest?
    Sidst men ikke mindst, ta en erfaren rytter med som hjælper med at se og huske. Be vedkommende ta noget video så i har noget at se på sammen inden i beslutter jer.
    Se gerne flere heste. Køb ikke den første. Vær ikke nervøs for at den bliver solgt for næsen af dig. Og skulle det ske, ja så der der ikke kun en spand fuld af heste, der er et helt land fuld af heste at vælge imellem.
    Held og lykke


  • #12   29. jan 2018 Jeg snakkede grundigt med min dyrlæge. Ville egentligt have haft min berider inde over, men da drømmehesten var der, så var det kun dyrlægen, der nåede at se video smiley

    Tror det vigtigste er ønsker/ambitioner og kendskab til sig selv. Er du forsigtig, så lad være med at vælge en hest, der ikke passer til det. Er du mere til sensitive dyr, så er det ikke en tung basse, du skal have smiley Vil du ride dressur, så vælg noget, der passer til det smiley

    Og når alt kommer til alt, så vælg den hest, du ikke er i tvivl om smiley

    Mange har spurgt mig, hvorfor det lige blev min plettede 2 års, jeg købte for snart 2 1/2 år siden.. men det var da ganske enkelt! Jeg købte ham, fordi jeg ikke var i tvivl smiley Jeg var SLET ikke i tvivl om, at DER var han. Lige der. Min smukke drømmhest, og han er alt det, jeg kunne drømme om og mere til smiley Jeg vidste det bare ved at se annoncen. Sjovt ikke? smiley Nogle gange, så ved man det bare smiley


Kommentér på:
Køb af hest

Annonce