{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

2 helsøskende - kan de skilles ad. {{forumTopicSubject}}

Sidste sommer købte vi (min mand og jeg) to haflinger der er helsøskende. De er 5 og 7 år. De har altid gået sammen, dog i 2012 har den ældste været til tilridning i en måned (ved tidligere ejer) så ved ikke hvordan de reagerede. De så ikke så pæne ud da vi købte dem og har lagt noget arbejde i dem begge. Hende på 5 var tynd og havde fået bidt det meste af halen af, de havde begge sår efter for små grimer og lange hove. Så det var en hård start.

Nu er situationen sådan at jeg venter barn nr 3 og tiden bliver mere knap. Jeg ved ikke om det er synd at skille dem ad når de er så tæt knyttet til hinanden. Jeg træner mest med hende på 7 år da det skulle blive min kommende ride og kørehest og får så dårlig samvitighed når den anden ikke ikke bliver trænet så meget.
Det var min mand der syntes vi skulle have begge to og så skulle de køres sammen til 2 spand (som er min store drøm) men hverken økonomien og tiden er og bliver til det nu at de begge bliver tilkørt. Jeg har prøvet at haft passer på men de kommer max 1 gang om måneden så det gavner ikke så meget.

Kan jeg få en fustreret hest hvis jeg sælger hendes lillesøster. Jeg har også overvejet at låne hende ud men har ikke gode erfaringer med det.
De er begge gode venner med mine 2 shetlænder som er børnes.

Det er et dilemma jeg tænker meget over så håber nogle kan give gode råd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 helsøskende - kan de skilles ad.
  • #1   13. mar 2014 Du bliver jo lidt nødt til det, når du nu selv skriver at tiden er knap smiley
    jeg tror jeg kiggede på de to der, da jeg søgte efter ny hest.
    Købte dog kun en, hehe :P.

• #2   13. mar 2014 jeg tror du får en fustreret hest til at starte med, men den kommer på et tidspunkt til at slappe af smiley

fungere det ikke at lade den gå nu? smiley

• #3   13. mar 2014 Puha den er svær... Jeg sammenligner lidt med mine to fjordheste hjemme som har gået sammen i 12 år og de er så kede af det når de ikke er sammen. Men alligevel har de lært at når den ene er på tur er den anden altså væk og han reagere ikke yderligere på det. Jeg tænker at den skal sælges den lille. Hvis du på nogen måde har mulighed for det, så prøv at skille dem ad på folden og se hvordan de reagere. Er det ok.. Kan du prøve at lave en aftale med evt. købere omkring 14 dages fortrydelsesret fra begges side. Hvis din der hjemme går helt i spåner eller den du sælger kan i lade handlen gå tilbage smiley
    Umildbart vil jeg tænke de vil synes det er hårdt i starten men med tiden acceptere de det smiley
    Men kan godt se den er rigtig svær og vi vil aldrig skille vores ad - men på et tidspunkt dør den ene nok og den anden vil jo blive tilbage ''alene'' smiley

• #4   13. mar 2014 jeg har selv et sæt næsten helsøskende (samme far, deres møder er helsøskende og der er to dage imellem dem). De har nu været sammen i 11 år. Købte hoppen som 1 års og året efter vallakken. De kan ikke skildes af nu.

Kommentér på:
2 helsøskende - kan de skilles ad.

Annonce