{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Boks svin - halm {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Det er sådan, at min part (som jeg har som min egen)
Er et rigtig boks svin, han roder alt halm, lort, wrap osv sammen, skider og tisser ekstremt meget, og støvsuger boksen for halm!
Han kan IKKE få andet strøelsen.
Så jeg tænker, kan man ikke gøre noget ved dette?
Er begyndt at putte hans wrap i hønet, men når de andre fodrer om aftenen, gider de ikke at putte det i hænettene.
Han støvsuger boksen for halm, så han står næsten på rent beton.
Men hvis man så putter rigtig meget halm derind overskrider han det hele, så det er det øverste lag der er beskidt, men resten af halmen er stadig ren, og derfor spildt..

Han er rimelig tynd, så han får ret meget krybbefoder, ejer vil dog ikke betale for at han får ret meget strå foder, så det er derfor han støvsuger boksen.
Nogen gode råd??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boks svin - halm
  • #2   28. mar 2014 Købt et stort hønet med sm masker jeg har et hvor der kan være over 15 kg wrap i.. Så blander du evt halm i hønetet også evt få 2 hønet.. sådan at hesten vil æde det som er i hønetet istedet for halmene..

• #3   28. mar 2014
    Lav nogle net så de bare skal hænge det op, altså så du har puttet det i på forhånd. Og nej, du kan nok ikke gøre det bedre og ændre noget hvis ikke hesten har nok grovfoder til hele natten. For hesten æder stadig alt halmen så og kommer derfor til at rode rundt i det.

Det kan også være pga. halmen at maven måske ikke har det godt.

• #4   28. mar 2014 Kom RIGTIG meget halm der ind. Vi fjerner ALT LORT OG TIS hver evig eneste dag og kommer nyt halm der ind så der hver dag er en frisk og ren nyoprystet boks smiley Det er klart den nemmeste måde at ordne og holde en halmboks frisk og lækker smiley

Her ud over kan du komme en masse halm blandet med wrap i slowfeeder net (eller kun wrap) - det ville gøre spisetiden længere og den vil så derfor ikke have så meget tid til at spise hele boksen smiley
    Her ud over vil jeg nævne vores den ene fjolle også støvsugede sin boks fuldstændig. Men han får bare halm strøet i knæhøjde (får de alle) og så får han en hel plade halm ikke oprystet så han skal bruge rigtig meget tid på det smiley Her ud over bruger vi (hvedehalm tror jeg det er) som strø halm da han så ikke vil spise det så han ikke ender på beton smiley

• #5   28. mar 2014 Problemet er at jeg max er i stalden 4 dage om ugen, så har ikke mulighed for at fylde net alle dage.
    Jeg plejer at prop fylde 2 hønet, et med halm, og et med wrap, så han ikke æder det halm det bruges som strøelsen.
    Jeg muger ca 2 gange om ugen.
    Når ejer selv er i stalden fylder hun alt for meget halm i boksen, og det er mig der ender med at skulle muge, hun gider ikke, og hvis jeg ikke gør det, gør hun heller ikke.
    Tænker mere, hvad kan jeg gøre de dage jeg ikke er i stalden, for så har han intet strå foder, og de andre gider ikke fylde hans hønet!

Kommentér på:
Boks svin - halm

Annonce