{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.394 visninger | Oprettet:

DEBAT Sikkerheds karabinhager VS Normale Karabinhager {{forumTopicSubject}}

Ja, min mor og jeg diskuterede lige lidt om hvad der er bedst for en hest, sikkerheds karabinhager (Dem der automatisk åbner sig hvis hesten bliver bange) eller om det er de normale (Dem der altid er lukkede og ikke åbner sig uden hjælp)

Jeg mener det er karabinhager, jeg jeg syntes de er mest velegnede til at opbinding af hesten, da den vil kunne gøre mere skade på sig selv hvis den var bundet fast og ikke kunne slippe løs, end den ville ved at kunne smutte væk fra situationen.
Hvad vil i mene er det sikreste at bruge? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DEBAT Sikkerheds karabinhager VS Normale Karabinhager
  • #1   9. apr 2014 Jeg foretrækker panikhager. De har reddet en del panik situationer her. Der skal trækkes til, før de udløses, men så er det dælme også nødvendigt.

• #3   9. apr 2014 Sikkerhed i traileren. Ellers bare normale. Gider ikke jeg går med hesten og den hopper rundt og pludselig er fri

• #4   9. apr 2014 Jeg bruger alm karabinhage,dog er det en brandmandshage ved opsadlingsbommen

Hesten har i forgårs ødelagt grimen,selve den ring man sætter tovet i gik op da han panikked.jeg foretrækker altid at hesten kan slippe fri.vitus blir ik sådan en hest der bare rykker sig fri for sjov

• #5   9. apr 2014 jeg fortrækker de normale hager for jeg har aldrig kunne komme i nærheden af hesten i panik situationen (fx hvis den er bundet og så har de panik dimser jo ingen effekt hvis de ikke bliver udløst

og hvis jeg har været i nærhed af hesten imens den har panikket så har jeg kunne åbne den normale hage

og det er altid noget lort at gå med de der panik dimser for jeg kommer altid til at åbne dem og derved ''midster'' jeg hesten fordi jeg næsten altid holder lige ved hagen for hvis nu hesten skulle gå i panik og det er bedre at åbne end at holde hesten

og når man så skal lukke de der panik hager så skal jeg altid bøvle med dem for pokker den der lukke dims er da træls det er jo ikke bare lige tommel på og klik nej det er jo tommel på åbner pege og lange på krogen og vippe den om og så klemme krogen på plads for at man kan slippe med tomlen
    og så har man alligevel ikke ramt rigtigt så krogen for bliver lukket

så forfra imens man bukker sig ned for at se og lige en hånd mere på krogen og så er den lukket (så går man 5 skridt og så kommer man til at hive i åbneren/lukkeren og så er det samme historie om igen)

nu har jeg ikke prøvet de der plastik dimser som kan sættes i en ende i tovet og så klikker de selv op hvis hesten panikker når den står bundet jeg vil tro det er en fin løsning og 100 gange mere sikker end normale og panik(som man selv skal hive i) hager

• #6   9. apr 2014 Normale er min favrit fordi de er nemmere at åbne og lukke. Til det med a e ikke springer op så vis hesten går i panik springer de op (derfor kb de billife af dem)

• #7   9. apr 2014 Jeg bruger ALTID panikhager når jeg binder min hest på staldgangen sammen med sikkerheds knude, samt når jeg går med ham.
    Jeg ejer ét træktov med en alm karabinhage og der er blevet købt en panikhage løst, som er sat i den.

Jeg har heldigvis ikke oplevet med hverken den gamle eller ham jeg har nu, at de er gået i panik på staldgangen, men skulle det ske, så vil jeg hellere ud og købe et nyt træktov, end at stå med en hest der har splittet det halve af stalden og sig selv ad, pga en alm karabin. smiley

• #9   9. apr 2014 Jeg er faktisk lidt ligeglad, jeg har begge dele, bruger bare lige det der ligger for hånden. Har faktisk ikke været ude i situation hvor panikhagen er gået op, og har derfor tit tænkt på om de overhovedet virker. smiley

• #10   9. apr 2014 Bruger det der er.
    Min bruger sikkerhedsgrime i stedet for smiley

• #11   9. apr 2014 Mine er kun bundet, når de kører i trailer, og der bruger jeg sikkerheds karabin.

Jeg bryder mig ikke om at binde hestene fast til ting, så hjemme er de løse, og har selvfølgelig lært at stå stille, mens man ordner dem smiley

• #12   9. apr 2014 I trailer, sikkerhedskarabin. Det samme hvis jeg arbejder med ungheste eller ''ustabile'' heste.

Ellers er det ikke noget jeg tænker over i omgang med min egen hest, og de heste jeg trækker til/fra fold. Jeg kan bedst lide de almindelige når jeg trækker heste, fordi de er nemmere at åbne og lukke smiley

• #13   9. apr 2014 Spændene at høre forskelliges meninger smiley

• #14   9. apr 2014 Laver mine egne reb smiley med en karabinhage til både, for syntes de sikkerheds karabinhager der fås til heste er døds fælder, enten lukker de ikke op eller så går de op så nemt som igen ting, og dem uden sikkerhed er ligeså farlige for hesten hvis den går i panik.

Så jeg har lavet reb med denne karabin
    http://www.fotoagent.dk/single_picture/10831/138/large/152380var.jpg
    Og sat en snor i udløserne, så skal jeg ikke tæt på hesten hvis den er ved at gå helt i panik, og den udløser kun når jeg beder den om det, og den er bare super godt til de heste som også gerne ville rykke at i stykker smiley har en til 2.500 Kg og en helt op til 10.000 og de vejer igen ting smiley

• #15   9. apr 2014 Lullermus, Kan man købe de der karabinhager? Hvis ja, hvor? smiley

• #16   9. apr 2014 Købte mine i Bauhaus, de lå ned sammen med reb smiley
    ellers er de til at få på nettet de hedder Skødekrog med svirvel.
    Dem her sælger dem på nettet http://www.shipshop.dk/sk_dekrog_m_svirvel_i_syrefast_rustfri_st_l-p-1780.html

• #17   9. apr 2014 Når hesten (føl/plage) skal lære at stå i spiltov så skal der ikke være sikkerhedskarabin da hesten ikke har lært endnu at spiltovet ikke er farlig men et trygt sted. Så hvis den forsøger at komme løs for den mindste ting skal det IKKE lykkedes den da den hurtig finder ud af at lave det nummer. Når hesten har blevet tryg ved spiltovet så foretrækker jeg sikkerhedskarabin (de der er selvudløsende) fordi det gør så nas at åbne de andre da de rammer fingrene hårdt ved tryk. Hvis jeg alligevel skal indtil hesten for at åbne kan jeg ligeså godt undgå ondt i fingrene og åbne en alm. karabinhage smiley Min hest gør dog alt for at undgå mig når han bliver bange (han kom til at løbe mig ned da vi var på banen og der pludselig kom en løber om hjørnet, han så mig ikke før han ramte mig og jeg lå lang som jeg var, han tumlet omkring mig, kunne føle ham, når der var ro så stod han et stykke væk og kikkede, han haltet da han vred en fod om da han ikke ville træde på mig da jeg faldt smiley ) og de gange han har panikken så har han faldt til ro når jeg har lagt min hånd på ham..
    Men selvudløselig sikkerhed på rutinerede heste i spiltov og normale på urutinerede smiley
    Mvh TT

• #18   9. apr 2014 Købte dem jeg anbefaler fordi min unghest var unghest, han fik ikke lov at slippe men heste karabiner er bare ''lort'' og sprang til højre og venstre, og må sige båd karabiner springer ikke bare lige sådan smiley
    og hvis han var ved at gøre for stor skade på sig selv, så kunne jeg stå langt væk og rykke i en snor, stoler på min hest men ikke nok til at når den er i panik til at gå ind til den, og ryk i en karabinhage..
    Men grunden til min var så slem var fordi at jeg brugte alm karabinhager som man bruger til heste, men de holdt bare ikke mere end 5 sek. men med 1 uge med de karabinhager til både står han som en drøm nu smiley kan godt finde på lige at spille op men holder op igen da han ''tror'' de ikke giver sig smiley

• #19   9. apr 2014 Tænker på hvilke karabinhager du tænker på? (billede tak)
    Jeg må sige at jeg foretrækker 110% panikhager.
    Har lige haft en episode hvor jeg er opstaldet hvis hest måtte aflives pga. karabinhagen i spiltovet smiley
    Hesten bakkede ud af grimen imens den var bundet og ville så gå over grime og spiltove, fik så ik det højre bagben med hele vejen over, hvilket resulterede i at karabinhagen havde sat sig fast i dens ben og flået den store stræksene over og generelt bare flået benet op smiley
    Nu er alle de karabinhager af den type skiftet ud med de alm der også sidder på et trækketov.

• #20   9. apr 2014 **¤>Sandra, Lady & Blue<¤** Den ser sådan ud http://www.fotoagent.dk/single_picture/10831/138/large/152380var.jpg
    Den hedder en Skødekrog med svirvel.

• #21   9. apr 2014 Godt nok en grim opleves smiley så ville jeg godt nok også gøre meget for at undgå at det sker igen.

Kommentér på:
DEBAT Sikkerheds karabinhager VS Normale Karabinhager

Annonce