{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Kan man indgræsse hest på hø/wrap lucerne? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Ja kan man indgræsse uden brug af "rigtig" græs?

Problemet er at de skal fra ren jordfold til uplejet græsmark.

Der er ikke en kæmpe græsfold med langt saftigt græs de skal ud på men direkte fra jordfold til alm. uplejet mark. (ja hvad skal man kalde det afdanket græs) smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper 50.000 kr.
  • Montering af toilet 200.000 kr.
  • ophæng af 2 lamper, samle et ikea skab 100x200 cm 167.500 kr.
  • Flytte rengøring 250.000 kr.
  • Opsætning af gyngestativ og samling af sandkasse 120.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man indgræsse hest på hø/wrap lucerne?
  • #1   22. apr 2014 En ide at tage hø på folden så de har noget at spise måske? Ellers bare massere hø når de kommer ind smiley

• #2   22. apr 2014 Ja du kan sagtens ind græsse med hø/wrap. Du skal bare sørge for, at de får alt hvad de kan spise, så der er lagt en god bund.

• #3   22. apr 2014 Nej, du kan ikke vænne dem til græs uden brug af græs - det siger sig selv smiley

Hvis du har mulighed for det, vil jeg anbefale at du lader dem græsse i et par timer, og derefter lukker dem tilbage på vinterfolden. Hvis dette ikke er en mulighed, så kan du stribegræsse - altså lade dem gå på så lille et stykke som muligt, så de hurtigt får det bidt ned, uden at foræde sig, og i starten supplere med hø.

• #4   22. apr 2014 Nej det kan ikke lade sig gøre da det er behandletbpå den ene eller anden måde..

• #5   22. apr 2014 Nej selvfølgleig kan man ikke vænde dem til græs ved og give dem lucerne og hø sys lidt det siger sig selv..

Det du gør er at give dem kort tid på et stykke græs også ellers forlænge græsse tiden stille og roligt..

Her er vi ved og indgræsse vores vi har hegnet et lille stykke græs ind også lige nu få de mellem1-2 timer på det om dagen

• #6   22. apr 2014 Hvorfor ikke bare tage et tov i hestene og stå der flere dage i træk, så de vender sig til det, inden de kommer derud?

• #7   22. apr 2014 Ved godt hø/wrap ikke er græs, men tænker mere mængde og sukker i maven smiley

Problemet er hvor de står nu er der ikke mulighed for at græsse dem ind da alt græs er sprøjtet smiley

De skal gerne på 3-4 dage op på 10 timer og det syntes jeg er meget at stå med dem smiley

Men stribegræsningen er da en umiddelbar god løsning smiley

• #8   22. apr 2014 Bare start med 15min den første dag, 30min den anden dag, og når du rammer ca. 2timer om dagen ville jeg ikke være bekymret for at lade dem gå der hele tiden, men lad det blive gjort over 1 uge.

Du behøver ikke stå med den i torv den skal jo bar ind på den fold den skal til at gå på..
    det er vigtigt at det er præcis den fold den skal gå på at den kommer ind på.. det andet med hø/wrap, eller græs fra anden fold hjælper ikke..

• #9   22. apr 2014 Ej altså nu må I da lige! Selvfølgelig kan man ikke vende en hest til græs uden græs, men man kan altså sagtens ind græsse en hest ved hjælp af hø/wrap. Det har jeg været med til at gøre rigtig mange gange hos den dyrlæge jeg arbejdet hos. Og vi havde absolut ingen problemer med det.
    De skal bare være godt mætte inden man lukker dem på græs, så er der ingen problemer i det.

• #10   22. apr 2014 Rikke - Men maven reagerer på græsset hvis den ikke har fået græs smiley Derfor skal det gøres med tilvænning.
    Jeg er i gang med min på 8 dagen nu hvor han 3x20 min 3x30 min 1x60 min og skal op til ham om lidt hvor han skal gå en time. I morgen får han 1 1/2 time og ligeledes på torsdag... På fredag kommer de på græs døgnet rundt! smiley
    Og det er en god ide at lægge ud hø/halm så de kan regulere maven smiley

Mvh TT

• #11   23. apr 2014 Team Tindur tja det har du så glemt at fortælle de heste jeg har været med til at ind græsse på denne måde.

• #12   23. apr 2014 Rikke fortæller du mig at disse heste ikke har fået tyndskid men at deres afføring er normal?? smiley smiley

• #13   23. apr 2014 Team Tindur ja det er det jeg fortæller dig. Ellers havde vi jo ikke gjort det på den måde. Ingen fik dårlige mave, heller ingen fik kolik, vi havde ingen problemer med den måde.

• #14   23. apr 2014 Det har jeg aldrig oplevet... smiley Hvordan gør I det så med fodring når det nærmer sig græsning?

• #15   23. apr 2014 Team Tindur det er så en af de ting, jeg ikke kan huske, hvad vi gjorde hos dyrlægen. Hvor min hest går nu, er folden så stor, at der kommer græsset stille og roligt, også er der ingen problemer, da de går på den samme fold sommer og vinter. Der bliver så bare reguleret i deres foder så det passer.

• #16   23. apr 2014 Så kan jeg jo godt forstå at du intet problem har smiley Stutteriet smider bare sine ud på overfrodige græsmarker og de har tyndskid så det siger spar to... Selv om de får halm. Jeg tør dog ikke dette med min dreng så han bliver græsset ind smiley
    Mvh TT

Kommentér på:
Kan man indgræsse hest på hø/wrap lucerne?

Annonce