{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Bule med tre små sår?? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG!

Da jeg her til aften fodrede mine ismuler, da var Sigrun bare så dejlig at jeg bare blev nød at give hende et kææææmpe kram. Men da jeg så giver hende dette kram, mærker jeg en bule på størrelse med en lidt stor vindrue (deromkring). Da jeg så kigger nærmere på denne bule, som er ca. 10 centimeter bag venstre forben i gjordlejedet, da ser jeg tre små sår næsten på en lige række midt på bulen. De har nok en diameter på 3 mm hver. Inde i midten er der noget hvidt (lidt stift) med en rød ring omkring. Der var intet hår omkring disse sår.
Bulen er hård og fast, men ikke varm. Der var ikke nogen form for irritation.

Jeg vaskede så såret med det samme, og smurte noget creme på som holder bakterier væk.

Jeg tænker at det måske er en flåt/insekt som har bidt tre gange, og der er kommet en reaktion? Vi var ude og ride i rapsmark igår, så det er jo sandsynligt at den er hoppet på der? Er der nogle som har et bud på hvad det er og hvad jeg evt. kan gøre? Ingen andre heste har buler efter et check.

Ved ikke om dyrlæge skal kontaktes, men hvis kan det godt vente til mandag, da min lillebror skal konfirmeres imorgen? Hvilket jo gør det er en super travl dag.. >.<

Håber I kan hjælpe mig med at opklare hvad det er og hvad der skal gøres.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bule med tre små sår??
Kommentér på:
Bule med tre små sår??

Annonce