{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.872 visninger | Oprettet:

Min glæde der blev til mit marridt.. {{forumTopicSubject}}

Så tog jeg mig lige sammen til at komme ud med min sorg her også, til dem der skulle have fulgt med i alle mine glædes emner.
Jeg frabeder mig grumme kommentare, hvis man skulle have lyst til det.

Det er nu over 24 timer siden hele episoden opstod.

Født den 5/5-14
ca 52 cm høj
10+kg
Rødbroget lille velskabt hingste føl.

8;30 bliver jeg ringet til at min mor, som ville sige nu er det nu. Bella roder i boksen, sveder og vil fole. Jeg flyver op og ud, og rigtig nok hun er igang. Konstant smider hun sig og rejser sig, men mere end en hvid bobbel bag til kommer ikke. Jeg var simpelthen så lykkelig, nu fik jeg snart mit længe ventede føl!

kl 8;50 bliver jeg for nervøs og vi for fat i en dyrelæge, som siger vi skal vente 30 min endnu. Efter de 30 min er gået ringer vi igen og siger der intet sker, og de sender nu en ud.

9;30 ankommer hun og begynder at føle efter. Føllet ligger sammenkrøllet, så hun skal hive både ben og hoved op i fødselskanalen.

Benene klarede hun, ved hovedet opstod der problemer. Bella havde så mange smerter nu, at hun både stejlede, hoppede, skreg og vi blev nød til at give hende en bremse på.
Dyrelægen ringede til en anden dyrelæge, for alene kunne hun ikke dette her, og inden for 5 min havde vi to dyrelæger her.
Jeg havde hele tiden skulle holde halen oppe, men da nr 2 dyrelæge kom kunne jeg gå ud. Og det gjorde jeg. Og jeg græd imens jeg ringede til min kæreste. Havde nemlig fået at vide at føllet ikke bevægede sig og jeg skulle regne med den til 90% var død.

Da jeg kom ind igen stod de med kæder og jeg fik at vide at for de ikke føllet ud nu, så skal Bella aflives på stedet. Det gik så vildt for sig, Bella havde smerter, stejlede, og hoppede. Det var ikke til at holde ud..

10;30 fik de endelig revet føllet ud. Føllet lå komplet fordrejt og snoet i hele halsen og sådan havde han lagt i maven også. De sagde en uges tid ca har føllet været dødt og det fordi den har snoet sig selv sådan ind, han har ventet til der var for lidt plads med at vende sig, og har derfor kvalt sig selv. Det havde intet med Bella at gøre, det var en rent dumt uheld at det lige skulle ske for hende.

Dyrelægerne forsikrede os om vi absolut intet havde kunne gøre, ud over at ignorere Bella's ikke folede efter de 30 min og lade hende dø også. Så vi gjorde alt rigtigt, selvom det ikke, ligegyldigt hvad, havde endt godt for føllet.

Føllet er gået en måned over og var stort (52cm og 10+kg), Bella havde ikke kunne fole ham selv, da benene og hovedet ikke lå hvor de skulle ligge, men lå fordrejt under fødselskanalen.

Han er en flot rødbroget hingst, med en lille snip og 4 hvide ben. Der var kun 3 % chance for den farve og han er bare så smuk og velskabt.

Bella har det omstændighederne godt. Hun er træt og har fået smerte stillende. Men det hårdeste er at se hun ikke er helt med på at han ikke rejser sig. Hun har gjordt ham ren på hele bagpartiet, nusser ham i hovedet og prøver nappe og skubbe ham op. Uden held. Men hun accpeterede det fint da vi tog ham ud efter nogle timer, og hun har heller ej kaldt på ham siden.

Hun havde været den perfekte mor. Jeg har så ondt af hende, at hendes første baby skulle ende sådan.

Rest In peace My Little Fellow. Jeg nåede aldrig lære dig at kende, men jeg ved du bliver taget så godt imod i himlen af Latino.

http://www.hestegalleri.dk/galleri/288549-anden_saerlig_race_my_little_fellow

En oplevelse jeg godt nok ikke ønsker nogen som helst anden der venter føl..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min glæde der blev til mit marridt..
  • #1   6. maj 2014 Tror forøvrigt også i gjorde det helt rigtige ved at lade hende undersøge føllet og finde ud af det var dødt.

Håber på det bedste, og en velskabt lille føller en anden gang.

• #2   6. maj 2014 Håber at i er ok<3 smiley

• #5   6. maj 2014 Åh nej... sikke en skrækkelig oplevelse for både dig og Bella. Og hvor var det synd, at det skulle ende sådan. smiley

Jeg sidder faktisk her med tårer i øjnene, når jeg læser dit indlæg, fordi jeg så levende kan sætte mig ind i, hvor forfærdelig det har måttet være.... smiley

I øvrigt slutter jeg mig til de, som synes, at I gjorde det rigtige ved at lade Bella beholde føllet lidt og selv erkende, at han var død.

Føler virkelig med dig...

• #6   6. maj 2014 Vi lod ham blive fordi hun med det samme gik hen og slikkede og puffede til ham. Dyrelægerne sagde også lad ham ligge 2 - 3 timer, så hun forstår han bliver kold og ikke rejser sig. Så de gjorde vi, og så lod vi dem være selv efter de første 10 min.

Da vi kom ind igen efter nogle timer, stod hun stadig tæt på ham, gav et slik eller puffede ham, og så så over på os. Næsten som om hun ville fortælle hun ikke kan få ham op.

Jeg bar ham så, lod hende se jeg tog ham med nu og så gik vi ud. Derfra gik Bella hen og spiste hø igen. Så jeg tror bestemt hun havde forstået at det her ikke var som det skulle være..

Jeg håber stærkt på at kunne og turde, sætte hende i fol igen tidligst Juli, og så må jeg gennemgå hele vente tiden igen. Skulle det gå galt der igen, jamen så skal jeg og bella nok bare ikke have føl..

• #7   6. maj 2014 smiley :'( smiley :'( smiley :'( smiley :'( smiley :'( smiley

• #9   6. maj 2014 Line

De 2 dyrelæger der var har har gjordt alt der skulle gøres. Jeg indrømmer gerne jeg ikke så meget af det efter de overtog, fordi jeg brød sammen efter at have stået å stærkt og set på i længe.

Jeg kom først 'til mig selv' igen da hun fik sprøjtet smertestillende og et eller andet andet, som min mor ved hvad var, inden da har de klaret alt der skulle klares.
    Jeg fik spurgt indtil hvornår og om jeg overhovedet måtte sætte hende ifol igen,da jeg jo ingen anelse har om det, efter sådan en oplevelse og jeg fik at vide hun skulle få lov at komme lidt i brunst igen og rense sig selv, og hen af mod Juli, August, September, hvis alt forløber godt hos hende, måtte hun igen. Om jeg tør der, skal jeg ikke kunne sige.

• #10   6. maj 2014 Stakkels dig og din lille hoppe. Når dyrlægerne har sagt ok og hoppen er i ren brunst igen er der ikke noget galt i at bedække hende igen. Føllet var jo også velskabt. Du skal nok regne med et par måneder med dårlige nerver i de sidste par måneder inden hun foler næste gang men det ved du jo.??Har hoppen fået føl før og har du oplevet en fødsel før? Ellers venter jeg et stort føl om ca. 3 uger og et shetter føl om 1,5mdr. Og du er meget velkommen til at komme og se med, også for at få en god oplevelse. Begge hopper har født før og ikke haft problemer. ??

• #12   6. maj 2014 Bonni

Nej det var både hoppens og mit første føl, så det gør bestemt ikke oplevelsen bedre at vores første gang skulle ende sådan.

Jeg bor desværre i sønderjylland, det er lidt langt her fra smiley

• #13   6. maj 2014 Åh nej dog smiley

Stort stort kram herfra

• #14   6. maj 2014 Hvor er det tragisk.. Efter alt den glæde du har spredt her på HG, med det lille føl, og så ender det sådan her.. Man bliver jo helt rørt, efter at have fulgt så meget med. Kan slet ikke forestille mig hvordan du har det, selvom det efter nogen mening 'bare' er en hest. Det er helt forfærdeligt..

• #15   6. maj 2014 Jah læste godt noget om det på facebook..

Føler med dig har selv prøvet det samme Med tulip hvor benen lå forkert og føllet døde under fødselen =(

Og jah og lade føllet ligge i boksen er det mest normale man kan gøre for hoppen for de kan finde ud af at føllet er død gjorde vi også da min gamle shetter fødte et føl (faktisk lignede total dit moren var brun og hun fik et brunbroget hingste føl, med stort set samme aftegn som din) den døde på 3 dage uden at vi ved hvorfor. Dyrlægen sagde også vi skulle ligge den ind i boksen natten over for hoppen kunne forstå den var død..

Men jah føler med dig men er desværre det som følger med nå man alver disse ting som kan ske.

men dejligt bella har det fint og overlevede det er tråds alt det vigtigste..

• #16   6. maj 2014 Hvor er det synd.. Men det vigtigste er at Bella er i god behold og at der ikke skete noget med hende smiley

• #17   6. maj 2014 Rip til din lille stjerne. Trist trist. Godt din bella er ok.

• #18   6. maj 2014 Føler med dig smiley Kender det alt for godt, en avler jeg rider heste for mistede både sin hoppe og føllet igår smiley og han var knust da han selv havde flaskede hoppen op da hun var lille føl, så hun var hans lille øjesten smiley
    Men glæder mig at høre din hoppe overlevede, ellers havde det da bare være skrækkeligt på skrækkeligt.

• #19   6. maj 2014 Tusinde tak alle sammen.

Jeg må sige jeg før i tiden altid bare troede at mistede man et ufødt føl, var man næsten 'ligeglad' for man kendte det jo ikke. Nu er jeg blevet klogere af at måtte føle, og føj hvor føler jeg med alle der skal og har været igennem dette helvede.. Øv at naturen ikke bare kan gøre alt godt selv..

• #20   7. maj 2014 Puha, sikke en oplevelse smiley tror bestemt ikke man bare kan være ligeglad når det omhandler sine dyr - det ved jeg også nu smiley det gør ondt at miste selvom det 'bare' er et ukendt føl. Jeg mistede også et føl for tre år siden, og selvom jeg aldrig så føllet, da jeg var igang med eksamener på Sjælland og mor og følle stod i Jylland. Blev jeg sønderknust! Så føler med dig! Og håber hoppepigen har det godt!

Kommentér på:
Min glæde der blev til mit marridt..

Annonce