968 visninger
|
Oprettet:
Hvidt snot #billede# {{forumTopicSubject}}
Hej hg.
Jeg rider den her hest som for godt en uges tid siden begyndt at hoste. Han har virket lidt energiforladt, mens hans ædelyst har været den samme. Han hoster også under ridning, og nu har vi besluttede at kontakte dyrelægen som kommer mandag. Jeg vil høre hvad i tror det er! Han har efter træning også meget hvid snot ud af næse. Men i dag var værst. Se billede
apr 2005
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 95 Svar: 394
dec 2012
Følger: 64 Følgere: 63 Heste: 6 Emner: 54 Svar: 326
sep 2008
Følger: 293 Følgere: 316 Heste: 20 Emner: 240 Svar: 1.388
Hvis det er tør hoste, og sikkert også helt nede fra lungerne, er det formentlig støv allergi, altså astma. Så kan den ikke tåle hø, og er måske nødt til at gå ude i løsdrift hele året rundt. En næsen måde du kan tjekke dette på, er ved, at kigge på maven af den. Aller længst henne, lige under krydset, og før bagpartiet starter. Hvis den trækker vejret med maven, altså det går ind og ud det nævnte sted, er det endnu et tegn på astma. Stil den evt op mod en anden hest, som ikke hoster, og se forskellen. Jeg kan skrive flere symptomer, hvis du ønsker dette. Min hest har nemlig astma, så jeg kender alt til denne verden. Det skal siges, at min fik det som 13 årig, så alderen har intet at sige.
Hvis den hoster, så det lyder, som om der er nogle der skal op, er den vidst bare slemt forkølet. Men dette ved jeg til gengæld knap så meget om.
jun 2011
Følger: 63 Følgere: 48 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 328
apr 2005
Tak for svarene. Hesten står i løsdrift, og får alt det luft han har brug for. Han er lige kommet hjem, efter jeg har haft ham opstaldet for vinteren. Det kan nemt være høet, for jeg købte hø hos en anden, mens han var der. Han får ikke høet mere, men han får halm, det spiser han ikke særlig meget af pga græsset. Jeg håber virkelig ikke det er astma. Når han hoster så kommer det langt ned fra. Som om han skal hoste noget op. Det er oftes efter et hoste anfald hans næste begynder at løbe meget voldsomt.
sep 2006
Følger: 209 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.587
apr 2005
Hvidt snot #billede#