{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.520 visninger | Oprettet:

Øv øv ØV!!! {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'ere. Bliver lige nødt til at lukke mine frustrationer ud.


Jeg skulle ud i dag for at prøve en hoppe jeg muligvis skulle have part på. Ejeren og jeg går ud mod folden for at hente hende, og ejer fortæller at hun er en lidt hidsig hoppe, men bestemt ikke ond. Hun fortæller også at hendes heste kun har stået på gården i et par uger, og i den tid har hoppen slet ikke forladt folden.

Vi kommer ned til folden, og iiih en lækker hoppe! Engelsk fuldblod, skønt udtryk, nysgerrig og kælen. Jeg begynder at trække afsted med hende og hun spænder lidt op da hendes foldkammerat vrinsker efter hende. Hun stopper op, og jeg snakker beroligende til hende og nusser lidt, prøver at overbevise hende om at det hele er okay. Det går fint, hoppen slapper mere af, og jeg beder hende gå frem igen. Lidt efter stopper hun igen op og bliver urolig. Da jeg vil bruge samme strategi igen, flår ejer tovet ud af hånden på mig og siger "Du skal ikke lade hende se spøgelser - Det er noget pjat!" hvorefter hun hiver hesten i munden og tvinger hende med sig. Ejer taber sin sko, og giver sig til at tage den på og binde den igen mens hoppen bliver mere og mere urolig. Hun begynder at småstejle, og ejer rykker i tovet og rejser sig op. Hoppen stejler igen, men meget højere, og tromler ejeren ned med bringen først.

Jeg skynder mig at få fat i hoppen - der tydeligvis udelukkende handlede som hun gjorde, fordi hun var nervøs over det nye sted, ikke var vant til at gå alene og ikke fik lov til at kigge nok - og trækker stille og roligt i små cirkler mens jeg nusser og snakker. Min mor, der heldigvis var til stede, for hjulpet ejer på benene, og ejeren meddeler så mig at "det har hun aldrig gjort før!" hvorefter hun siger at nu tør hun ikke mere. Hoppen bliver sat tilbage på fold og jeg tager hjem, og har bestemt ikke intentioner om at komme tilbage.


Hoppen var tydeligvis oprørt og ikke vant til det nye sted, men alligevel måtte jeg ikke få lov til at nusse og snakke beroligende, næh, det var noget pjat og hun skulle bare frem skulle hun! smiley

Er slet ikke i tvivl om at hun stejlede fordi hun var usikker og blev tvunget ud i noget hun ikke havde fået tid til at se an.

Jeg ved ikke om det er mig der bliver for hellig, men NØJ hvor er jeg arrig. Ejer VED at hesten ikke er vant til at gå alene, og ikke har været ude af folden alene. Hun VED at det er en hidsig hoppe.




Beklager hvis det her blev for rodet. Jeg ved heller ikke om det giver mening for jer andre. Pointen er at man da bør kunne tænke sig til at hesten skal have lov til at kigge når det er et nyt sted. Øv, øv, øv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv øv ØV!!!
Kommentér på:
Øv øv ØV!!!

Annonce