{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

Hest nr. 2 og familieliv/økonomi. {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder, hvordan får I, jer der har mand, barn/børn og enkelt hest, råd til hest nr. 2, hvis den står opstaldet?
Jeg har en ældre hoppe på 18, som jeg har pensioneret. Jeg nyder tiden med hende, men må indrømme jeg savner at få en god ridetur indimellem, hvilket hun ikke kan give mig Derfor ville jeg gerne, have en hest nr. 2 at kunne ride på. Desværre er min mand ikke vild med tanken, da det jo selvfølgelig koster lidt og vi også har en datter at tage hensyn til.
Så spørgsmålet går på, hvad gør I for at få det hele til at hænge sammen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest nr. 2 og familieliv/økonomi.
  • #1   16. jun 2014 Vibeke: Nu har jeg mine to her hjemme, men mens min ældste søn var lille, havde vi (jeg) to heste opstaldet ude. Rent økonomisk er det et spørgsmål om prioritering smiley Jeg har en fantastisk mand, der altid har ladet mig leve mine heste-drømme ud smiley

  • #4   16. jun 2014 Hej Vibeke, jeg har hverken hest eller børn, men jeg har part - og jeg synes det er ren win win i forhold til tid og økonomi... Sååå, hvorfor eje, hvis du kan finde en fin part at "leje"? Der står så mange skønne heste rundt omkring, som vil elske at få lidt mere opmærksomhed, måske står der også en i nærheden af dig (o;

  • #5   17. jun 2014 Nu kommer der lige lidt lyd fra mig - selvom jeg ikke har hus eller mand, men kæreste og SU i stedet.

    Jeg har tre heste - ligesom dig: en ældre hoppe, hun rides men kun let, en unghest som er søn til hoppen på 3 som skal "overtage" ridningen her om et års tid og en pony, som jeg bare ikke kunne skille mig af med igen.

    Jeg har haft hestene hjemme, mens jeg boede hos min mor og hendes kæreste - og er det en mulighed er det selvfølgelig det klart billigste og nemmeste (i hvert fald hvis man i forvejen selv muger ud osv.).

    Så da jeg skulle til Randers og studre (med en times kørsel hver vej hver dag i bil pga manglende offentlig transport) havde jeg noget af et økonomiske puslespil at ligge.
    Jeg valgte at nedprioritere opstaldingen - skulle jeg havde ridebane, turmuligheder og lækre bokse kunne jeg få det til 800 kr EXCL alt andet end boks og fold - altså skulle jeg bruge 2400 kr om måneden KUN på leje af boks. Så kunne jeg hurtigt se 2 heste solgt og det ville jeg bare ikke være med til. Jeg ledte videre og fandt en kanon billig opstalding - ejerne af stedet skulle af med deres egne heste og var ked af at grunden stod tom. Jeg betaler en leje som svarer til at de får dækket strøm- og vandforbruget. Tilgengæld har jeg ingen ridebane og der er kun plads til mine egne heste på stedet så jeg skal selv ordne alt - ind + udlukning, fodring, udmugning osv - OG hestene står næsten en times kørsel hver vej fra mig (det ligger på vejen til skole, men der skal jeg trods alt ikke ind hver dag - langt fra..).

    Jeg har valgt ikke at have fancy opstalding med lækre faciliteter og en masse hjælp - tilgengæld knokler jeg r*ven ud af bukserne, især om vinteren, har alle mine tre heste og rigtig søde udlejere som gerne hjælper til når det brænder på.

    Tænker at man må gøre op med sig selv hvad der er vigtigst - jeg tror ikke på at mine heste er gladere hvis de står i store, lyse bokse. De står ude fra 07.00 til det bliver mørkt og kun om vinteren. Jeg havde til hver tid foretrukket løsdrift - men det var bare dyrt i området, og her kunne jeg få noget billigt og jeg kan få det til at fungere på denne måde. Jeg har ikke noget barn at tage hensyn til - og har derfor mulighed for at knokle lidt mere end ellers, her tænker jeg bare at jeg kender mange med hestene hjemme og med flere børn også, men ved ikke selv hvor meget tid det tager.

    Håber i får jeres puslespil til at gå op - kan sagtens sætte mig ind i at selvom man nyder sin pensionerede hest så er det også skønt med en ridetur på sin egen hest smiley


  • #6   17. jun 2014 Nu er jeg kun 17 år, men umiddelbart tænkte jeg at det da kunne være du kunne ride en anden hest, enten som i lån eller i part. På den måde får du redet, men du er ikke nær så afhængig af den hvis der på et tidspunkt sker noget, så du ikke har tid, råd eller andet længere.

  • #7   17. jun 2014 Nu står jeg ved min veninde, giver 600 kr pr mdr for fodring op til 3 gange om dagen og udluk, el og vand om man vil. Jeg sørger selv for strøelse, hø og foder og muger selv ud. Stalden er fin og der er en udendørs ridebane, men ringe turmuligheder.
    Jeg er som udgangspunkt ikke interesseret i part, jeg ville gerne at det var min egen og hvis udlån at det så var med forkøbsret. Vi har ikke eget hus, men bor til leje, har en bil for at komme rundt, men min kæreste har et forbrugslån, han ikke er færdig med endnu og det er nok det der gør det, men samtidig har vi "kun" et barn mod andre der har 2-3 børn og stadig 2 heste og eget hus. Så hvordan kringler man liiige den?


  • #9   17. jun 2014 Jeg kender ikke selv til situationen.
    Men mit forslag, hvis part ikke er dit ønske, kunne du jo finde en part til din hest. Hvis du forstår? Parten kunne hjælpe med udgifterne, og du får på den måde mere tid smiley


  • #10   17. jun 2014 Hesten bliver ikke lånt ud til andre, har haft passer på i tidens morgen og det gik ikke! Hun er meget specielt og har været misforstået igennem hendes liv indtil jeg købte hende for 9 år siden, så der er kun aflivning som alternativ, hvis ikke hun er i min varetægt..
    Tak for jeres svar...


  • #11   17. jun 2014 Sådan kan det jo selvfølgelig være.. Så kan det være svært, håber I finder en løsning smiley

  • #12   17. jun 2014 Det håber jeg også. Jeg har haft to heste før og det var stramt ja, men der var jeg på dagpenge istedet for nu hvor jeg er i arbejde. Men det var lige så meget for at få nogle gode råd til at det kunne hænge bedre sammen på en eller anden måde -altså om der var noget jeg havde overset og kunne gøre anderledes uden at skulle af med min gamle tøs..

Kommentér på:
Hest nr. 2 og familieliv/økonomi.

Annonce