{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

Så ankom mit armbånd.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg undskylder på forhånd den lange tekst, men jeg ønsker at dele det her med jer.

Min halvpart gennem de sidste 6 år, Challe, fik slem kolik om morgenen den 28. marts. Det seneste halve år havde jeg hende 5 dage i ugen, og vi var tættere end nogensinde. Desværre blev hendes tilstand værre i løbet af eftermiddagen da det smertestillende hun havde fået, holdt op med at virke. Jeg gik rundt med hende i ridehallen i 3-4 timer inden dyrlægen kom klokken 19., hvor hun fik gennemskyllet maven med både vand og olie. Dyrlægen var her meget optimistisk, og endda overrasket over hendes alder på 21, da hun så meget yngre ud.

Klokken 4 om natten bliver jeg ringet op af Challes ejer, at hendes tilstand er forværret drastisk, dyrlægen er på vej, og chancen er, at hun skal aflives. Jeg tager straks afsted til stalden sammen med min kæreste og min mor, og her bliver jeg mødt af en grædende ejer og en hest som ruller sig ustyrligt. Challe er slet ikke sig selv, hun er i et smertehelvede. På et tidspunkt da hun ligger ned, beslutter vi, at jeg skal berolige hende, da jeg har fået et ufatteligt tæt forhold til hende, så jeg sidder med hendes hoved i mit skød, og taler beroligende til hende. I det øjeblik bliver hun min dejlige, lille hest igen - hun genkender mig. Men hendes smerter bliver ikke mindre, og da dyrlægen ankommer, beslutter de at hun skal aflives - hun kan ikke blive fri af smerterne.
Så jeg sad med hendes mule i skødet da hun åndede ud. Det vil jeg aldrig glemme.

De efterfølgende dage er selvfølgelig fulde af sorg og smerte. Jeg er kun rigtig taknemlig for at have haft min mor og kæreste med derude. Jeg snakkede meget om, at jeg gerne ville have et armbånd af Challes hale, men det var jo for sent - hun var væk, hentet af Daka og det kunne ikke lade sig gøre.

Men det kunne det så alligevel.. For min kæreste havde været forbi stalden uden jeg vidste det, og klippet halen af Challe inden hun blev hentet af Daka.. Dette finder jeg ud af, da jeg pludselig modtager armbåndet med posten.

Og her er det så.. smiley Det er blevet rettet til i længden, og det er så perfekt. Jeg havde aldrig regnet med, at nogen ville gøre det for mig..

Der er selvfølgelig mange følelser forbundet med armbåndet - triste og glade. Mest af alt er det bittersødt, da jeg helst ville have Challe smiley Jeg vil aldrig glemme hende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så ankom mit armbånd..
  • #1   22. jun 2014 hvor er det fint! smiley
    sørgelig historie bag det men jeg håber i alle er okay smiley

• #2   22. jun 2014 åååh smiley
    Og sikke en fantastisk sød betænksom kærste du har!
    I vinters var jeg også noget af en rutsjebane igennem med min bette fyr.
    Han blev dårligere og dårligere, så gik det lidt op, blev dårlig igen og sådan forsatte det. Men han så herrens ud til sidst, han havde tabt 120 kg. på 1½ måned og vi havde intet kunne stille op, det var skrækkeligt smiley
    Det viste sig at være leveren, der var stået af i en alder af blot 14 år.
    Jeg har også et armbånd fra hans hale og det er helt sikkert en af de genstande jeg har der betyder allermest for mig.

• #3   22. jun 2014 Hold da op det er flot.
    Jeg skal selv have lavet et, fra min afdøde pony Doryella.. Det er et år siden, men jeg har endnu ikke taget mig sammen til at få det lavet..

• #4   22. jun 2014 Hvor er det en sørgelig historie! Kan trøste dig med at hun er smertefri nu!
    Hvor må det bare være fortryllende og bekræftende, at du kan berolige hende - at DU kan berolige hende, når hun nu havde så ondt.

Sikke et smukt armbånd! Hvor er det en sød kæreste du har dig smiley

• #6   22. jun 2014 Tusind tak for jeres søde beskeder!
    Og jeg er helt enig i, at det er så sødt gjort af min Lasse.. Det er det sødeste nogen nogensinde har gjort for mig - he's a keeper.. smiley

• #8   22. jun 2014 Årh hvor trist smiley
    Men var det dog sødt af din kæreste! Wow!

Jeg har også selv armbånd med min afdøde hest Tanjas hår:) jeg har det altid på, for så er hun på en måde i nærheden af mig smiley

Kommentér på:
Så ankom mit armbånd..

Annonce