{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.846 visninger | Oprettet:

Erfaring med passier young champ? {{forumTopicSubject}}

Står i den situation at jeg har en haflinger med frygtelig kort ryg.

Har pt en 17" kieffer master, dog er det ikke lige vores yndlings sadel.

Har kig på en passier young champ 15,5".

Den måler 2 cm kortere i sædet end min kieffer master gør?
Kan det virkelig godt passe?

Sadlerne er målt på fuldstændig samme måde, så det er ikke der det er et problem.

Ville så frygteligt gerne have prøvet en inden, men de er bare ikke til at støve på nogle steder..

Men er der andre som har oplevet at de er meget store i str? ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med passier young champ?
  • #1   23. jun 2014 Kender ikke passier young champ… men er selv anbefalet bl.a. HDR, Sommer, JC, Kentaur-sadler str. 16/16,5 - som værende gode til kort ryg (har selv haflinger). Har selv Kentaur og JC.


  • Michelle
    Michelle Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 10
    #2   23. jun 2014 Hvis din nuværende sadel, som er 17", passer din bagdel, vil jeg ikke anbefale dig at gå ned til en 15,5". Tommerne er det der skal harmonere med din bagdels strørrelse og anlægsfladen skal passe til din hests ryg. Jeg kan godt forestille mig, at en 15,5" er en del kortere end en 17". En 15,5" er vidst det man kalder for en børnestørrelse. Jeg selv er en str 36 i bukser og bruger 17". Min hest er også lidt kort i ryggen på trods af hans højde, vi har i samråd med sadelmager fundet frem til at en passier Corona 2, passer os begge smiley -en passier sadel er SKØN.
    Jeg vil til en hver tid få en sadelmager ud, så kan I prøve lidt forskelligt og få kyndig vejledning smiley
    Held og lykke til dig og din skønne haflinger smiley


  • #3   23. jun 2014 En kieffer master er meget dyb i sædet og derfor en meget lille 17. Har selv haft en kieffer 17" med dybt sæde, og der var slet ikke plads til mig.

    En young champ er mindre dyb og så syntes jeg faktisk passier er lidt store. Har selv haft en grand gilbert uden ekstra dybt sæde, og der havde jeg rigtig god plads selvom det var en 16".

    En anden kort sadel er prestige lucky dressage. Det er en juniormodel, men der er ret god plads i sædet.




  • anita l
    anita l Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #4   9. jul 2014 Hej ved ik Hvordan jeg lige skulle komme i kontakt med dig men det sadel hovedtøj sæt i brun du vil købe har jeg også bare pænere og helt nyt hovedtøj med tøjler og flere ting med til 2600. Skriv til 61674705 ved interesse. Vh anita

Kommentér på:
Erfaring med passier young champ?

Annonce