{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Den rigtige alder? {{forumTopicSubject}}

Hej igen.
Hvis man skal købe en hest hvad er så den rigtige alder?

der var en der sagde til mig at omkring 5 år er helt perfekt… men jeg har lige set den smukkeste sødeste hest på 8 år. er den så fo gammel? - hvornår er den for gammel

BTW jeg skal ikke købe en hest (kan bare godt lide at lade som om)

- jeg har virkelig ikke styr på det!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den rigtige alder?
  • #1   23. jun 2014 jeg vil mene 8 år er bedre end 5 år, især hvis det er ens første hest, så må den gerne have noget alder og noget skoling

• #3   23. jun 2014 Nej den er ikke for gammel

• #4   23. jun 2014 hvor gamle kan heste blive? smiley

• #5   23. jun 2014 Det kommer helt an på hvad du vil med den smiley
    Skal du havde en god lærehest - fx en første pony ville jeg ikke mene at 15 er for gammelt smiley

Vil man derimod præge sin hest meget selv (og har erfaring til det) så skal den nok være yngre smiley

• #6   23. jun 2014 Ude ved os er flere af hestene 38 år - og stadig friske smiley
    Man skal dog tage mere hensyn til dem - kun let ridning med meget små lette ryttere og ikke for ofte smiley

Hvor gamle de bliver er meget individuelt og kommer også an på "hvor godt man passer på dem"(forstå mig ret - altså hvor hårdt man "slider" dem osv).

• #8   23. jun 2014 Altså gennemsnittet for en ridehest i danmark er 7 år smiley
    Men min egen er lige blevet 20 år og det kan ikke mærkes på hende!

Vil sige at en hest er ved at være gammel når de er en 17 år.

• #10   23. jun 2014 Jeg vil sige den er for ung! Hvis du ikke har haft en pony før, synes jeg du skal ud med en på 11.. Men du bestemmer selv! Ved jo heller ikke hvordan den opføre sig

• #11   23. jun 2014 8 år er ikke for gammelt! Du skal tage den hest du føler passer til dig!

• #12   23. jun 2014 8 år er på ingen måde gammelt smiley jeg købte min haflinger som 6 års, hun var på ingen måde en lærehest og er det den dag i dag heller ikke og hun er 12 år i dag smiley har så valgt at købe en "gammel" springhest 17 år for at lære en masse af hesten smiley så tror bare at du skal gå efter hvad du egentlig har lyst til og føler dig godt tilpas med smiley

• #13   23. jun 2014 Min egen er 7 år, og jeg synes der omkring 8 år er en fin alder som førstegangshest, gerne ældre endda smiley Det kommer jo meget an på hvordan man passer og rider hesten, så hvis man tager hensyn til den kan den jo sagtens blive gammel smiley

• #14   23. jun 2014 Jeg ville foretrække en hest, der kan sin grunddressur og er en god lærehest på en 12-15 år.
    Men min er 8 år og det er da en fin alder, forventer bestemt at han holder mange år endnu

• #15   23. jun 2014 Isheste: tror din angivne alder er sat noget højt - ihvertfald hvis det gælder rideheste af varmblodstype.
    Vi er lige kommet af med vores elskede charlie - han blev 20 år og var godt gående indtil i vinters - meget flot ifølge dyrlægen
    Kender rigtigt mange hestefolk og der er ikke mange der har brugbare heste over 20 år. Ved det er lidt andet når det gælder ponyer, de bliver typisk ældre, vores gamle Flika går hos naboen og bliver brugt - 22 år gammel smiley .
    Med islændere har jeg ikke erfaring.

mvh Ponymor

• #19   23. jun 2014 Din første hest skal aldrig være en unghest medmindre du har tiden, overskuddet og en ridelærer der kan hjælpe dig med at skole den og videreuddanne den! Det er den dummeste fejl de fleste tøser der skal til have gå fra pony til hest. Det er tit en alt for stor mundfuld og så får man bare en dårligt uddannet hest + en dårlig start med heste. Jeg købte en 16 år gammel B-hest, som kunne lærer mig noget og jeg ikke et sekund i tvivl om, at det har været den bedste beslutning. Han er langt fra kedelig og opføre sig tit som en på 5, så bare fordi en hest er gammel betyder det slet ikke den er dårlig eller at den er kedelig! Jeg synes det har været rart at kunne komme igang med stævner fra start og kunne fokusere mere på at jeg selv blev en bedre rytter og så stadig skulle tænke på at uddanne en hest også.

En hest er lige skøn om den er ung eller gammel! smiley

• #20   23. jun 2014 Jeg købte min lille trold da hun var 7 mdr og fuldstændig rå.. Derfor tog det også to år at kunne lægge en grime på hende.. I dag er hun 7, og har fået overbevidst sin hjerne om at hun altså ikke er en hest, men en hundehvalp..

Så tænk dig godt om inden du kæber den unge hest, og hvis det er et første gangs køb så vælg en lidt ældre du kan lære noget af, i stedet for at du skal lære den noget smiley

Kommentér på:
Den rigtige alder?

Annonce