{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Vandboots /klokker til tørre hove? {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Min hest har i år usandsynligt tørre og flækkende hove. Det er ikke mere end et par uger siden smeden var her sidst og ordnede fusser, og nu er de allerede begyndt at flække igen, og der er knækket et ordenligt stykke af den ene.
Jeg tænker at det skyldes at vejret er meget tørt, og at de udtørrede hove er mere skøre end normalt. Det ser i hvert fald ud som om han jokker sten og lignende op i dem, og så flækker de ellers.

Han har normalt sunde og gode hove, skal det siges.

Tænker om det kunne afhjælpes ved vandboots? Eller waterboots eller hvad de nu kaldes?
Eller vandklokker?

Har i nogen erfaring med det?

Smeden ringer jeg til i dag og får ham ud og ordne det han nu kan tage. Det er ikke fordi hovene er for lange, de flækker simpelthen bare for et godt ord, så jeg ved ikke lige hvor meget han kan gøre ved det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandboots /klokker til tørre hove?
  • #1   1. jul 2014 Jeg kender det alt for godt i år. Min for hovolie på hver dag, og har i en periode haft noget "hovcreme" på. Det var ikke hovfedt, men det var noget hvidt et eller andet som jeg lånte af min veninde. Det var vidst noget i en råd beholder magen til det almindelige hovfedt og hovolie beholdere. Men snak med din smed om hvad du kan gøre. Han ved nok bedst smiley

• #3   1. jul 2014 jeg har selv 4 stk af de der waterboots , til min hest . Jeg ligger dem i en spand med vand , inden jeg henter min hest ind fra folden . Så har jeg en rund balje også , den fylder jeg med vand , og så kommer jeg de boots på hesten , og på skift sætter jeg dens hov ned i baljen , så de er godt vædet igennem med vand , og så videre til de næste hove , og det gør jeg hverdag , så længe det er så tørt . håber du for bugt med din hest og dens hove smiley

• #4   1. jul 2014 Brug rapsolie frem for hovolie, hovolien lukker for hoven så vand faktisk for sværere ved og trække igennem. smiley
    Husk hesten har brug for vand nede fra så læg evt. et gammelt gulvtæppe under din vandspand og gør den våd så for hesten vand nedefra og op i hoven hvis du forstår? Eller lav en vandpyt omkring! smiley

• #5   1. jul 2014 Mange tak for alle rådene smiley
    Smeden kommer allerede i morgen eftermiddag.

Krikken er bange for vandpytter, så det finder den sig næppe i, men det kunne godt tænkes jeg skulle prøve med vandbade og se hvad han synes om det smiley

• #6   1. jul 2014 har du nogle gamle store badehåndklæder , du kan gøre meget våde og lægge på staldgangen , og stille din hest på dem smiley . Hvis det er din hest er bange for at sætte sin hov i baljen smiley

• #7   1. jul 2014 Winnie: Syntes det er en super ide! Har ikke dræbt tænkt over dette overhovedet! Kunne bruges på min egen nemlig! smiley

Fb side - Lene & Langsigen Flint.

• #8   1. jul 2014 Jeg har prøvet vandklokker/ vandboots og de virkede overhovedet ikke. Klokkerne var fyldte med vand, men hovene indenunder var helt tørre og ikke engang fugtige.
    Så det gider jeg ikke spilde penge på.

• #9   1. jul 2014 Alså det jo også vigtig man for vand nede fra og op i hoven! smiley

• #10   1. jul 2014 har en forstøver som jeg bruger til hovene hver gang jeg ordner hestene
    det bliver mest til vand uden på hovene men jeg har god erfaring med det

• #11   1. jul 2014 Sprayflasker synes han også er uhyggelige. Sjovt nok er det kun nyttige ting der er farlige, hvorimod ting heste normal synes er skræmmende ikke rør ham :b

Men den med håndklæder var da en rigtig god idé! Det må jeg hjem og se om ikke jeg har smiley

Kommentér på:
Vandboots /klokker til tørre hove?

Annonce