{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Heste og køer sammen?
  • #1   7. aug 2014 Det kan man sagtens hvis hestene kan acceptere det. Mange heste er bange for køer, men kan tilvænnes.

Det kan faktisk være en fordel at have kreaturer græssende sammen med hestene, da kreaturene ofte æder det høje græs som hestene går uden om. Det er ofte det høje græs som ormelarverne kravler op I og venter på deres vært smiley

• #2   7. aug 2014 Hvis dyrene kan enes så hvorfor ikke? Jeg kan ikke lige huske om der er noget ormemæssigt som f.eks. ved æsel og hest sammen.
    Fordelen ved enten at havde dem gående sammen eller roterende foldskifte er at køerne ikke har noget imod at spise græsset omkring hestepærer i de fleste tilfælde.

Vi har før i tiden haft heste gående med køerne og en ged. smiley

• #3   7. aug 2014 Tusind tak for svar, Linda smiley
    Ja, den med frygten for køer oplever vi på nært hold hos os - den gamle fuldblodshest bliver skrækslagen ved synet af dem smiley

• #4   7. aug 2014 Sabrine: Var der også en ged på folden? smiley

• #5   7. aug 2014 sagtens, det er faktisk bedre for plantemiljøet at der bliver skiftet lidt eller der er forskellige dyrearter på det, samt det også er godt imod snyltesmitte

• #6   7. aug 2014 Yes vi har også haft en ged gående sammen med dem.

Vores nuværende sjove flok består af et gråt æsel, to brune æsler og en hollandsk varmblod smiley

• #7   7. aug 2014 Jeg kører jævnligt forbi en kæmpe fold, hvor der går en stor flok køer og omkring 5-10 heste.
    Jeg mener at have læst, at hverken heste eller køer har interesse i hinanden, så der sker ikke noget ved, at have dem på samme fold. Og hvis der så rent faktisk er fordele ved det også, så er det da bare smart!

Men jeg har haft en anden tanke omkring det .... kan man godt gå ind på en fold med køer, uden køerne bliver sure eller jagter én? smiley

• #8   7. aug 2014 bidløse. køer er sjældent sure eller territoriale, de er mere nysgerrige og læringsinteresseret

• #9   7. aug 2014 Mine 2 heste går sammen med 1 ko lige nu. Vi har køer til slagtning så der er stor udskiftning i dem, men hende de går med nu har været der i 10 år =)
    Min hingst er legesyg og jagter til tider koen rundt men ellers lader de hinanden gå.
    Dog er han bange for alle andre køer end vores =P
    Og når jeg henter en af hestene får alle en hestegodbid både heste og koen

• #10   7. aug 2014 Jeanette
    Aaah, okay! Synes bare man har set youtubevideoer af dumme teenagere, der liiiiige skal ind på koens mark, og så bliver jagtet ud igen? smiley

• #14   7. aug 2014 bidløse, du siger selv lidt problemet, dumme teenagere smiley

• #15   7. aug 2014 Det eneste problem jeg har oplevet ift køer og heste var min gamle islænder der var ekstremt gode venner med en tyrekalv. Når hesten gnubbede tyren slikkede den manen af hesten. Den var ikke ret køn den sommer

• #16   7. aug 2014 Slagtede mine 2 kalve her i foråret, de ligger nu i fryseren...vores heste vænnede sig til køerne på en uges tid, de gik dog på fold ved siden af hinanden....men de kunne fint gå op af hegn med dem....jeg valgte dog at slagte dem da de kunne finde på at stange mig, de ville dog bare lege, men det kan gå vildt for sig...simmental kan veje op til 5-600 kg...men skøn race og de smager fantastisk...da de blev slagtet ledte hestene efter dem og kaldte på dem i et stykke tid...

Line Z...pas på med dexter, de kan være aggressive, vi blev frarådet den race...så hellere angus eller simmental...og husk der er strenge restrektioner med fødevaremyndigheder ved hold af ko...alt skal registreres online på rigtige datoer, ellers er det bøder....men du kan oprette dig på landmand.dk med dit crv nr.
    Jersey tyrekalve kan man få nærmest gratis,de ryger lige på slagteriet som nyfødte...da de ikke ønskes, de smager fantastisk hvis man kan have dem gående med godt hegn, de kan være vilde.....

• #18   7. aug 2014 de dexter jeg har mødt på dyrskue, var bestemt ikke søde smiley

• #19   7. aug 2014 Jeg ville heller ikke vælge Dexter. Skal de være små så hellere galloway

• #20   7. aug 2014 hvis din hest har sommer eksem så er det en total dårlig kombi at have heste og køre sammen

hvis ikke er det jo en god ide smiley Får kan også tage nogen af de orm som hestene får

• #21   8. aug 2014 Er det ikke bedre at lave en orme plan med opdeling af folde så for stor belastning undgås. Og så lave gødninge prøver 2 x år, jeg har reduceret mit til næsten 0 derved, det kræver plads til opdeling af folde smiley

• #22   8. aug 2014 skougaarden jo det er da selvfølgelig bedst, men nu var spørgsmålet jo ikke om man kunne undgå ormeprøver og ligne ved at lukke heste sammen med køer, men derimod om det var muligt, selvfølgelig er det altid det bedste at holde sine heste opdateret med ligne, men nu blev der jo snakket om hvilke fordele der faktisk var ved at have heste og køer sammen.
    det er jo ikke et enten eller spørgsmål.

• #24   8. aug 2014 Selvfølgelig....det var blot fordi der blev skrevet om at andre dyr kunne tage orm fra hestene....

• #25   8. aug 2014 Det er ikke fordi, jeg står på spring og køber en flok kvæg i overmorgen, men jeg takker for jeres svar! smiley

Kommentér på:
Heste og køer sammen?

Annonce