{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.089 visninger | Oprettet:

Køer og heste? :-) {{forumTopicSubject}}

Her den anden dag (i forgårs) var en veninde og jeg ude og ride på Oline og vores anden hest Kataya. De var bare så søde og lavede ingen unoder, dog blev Oline (som jeg red på) rædselsslagen for nogle køer på en mark, der endda lagde ned, og spiste fredeligt. Dog stirrede de sådan på os, men ja, Oline vendte bare rundt og begyndte at trave den anden vej, i sådan en hurtig trav. Jeg fik hende dog stoppet hurtigt. smiley
Men for noget længere tid siden prøvede jeg lignende, hvor køerne stirrede på hende, og hun vender om, og begynder at løbe den anden vej... Er der andre der har oplevet jeres heste være bange for køer? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køer og heste? :-)
  • #1   11. maj 2013 Det ene sted jeg rider, er der to heste og så lidt over 1000 køer xD Bange er de da heldigvis ikke for køerne!:D

• #2   11. maj 2013 Nej okay, de har måske set dem et par gange før så? :DD

• #4   11. maj 2013 Ja det har de nok:D De går på fold, lige ved siden af køerne så de kan sige Hej til dem hvis de vil:) Men for lidt tid siden kom der faktisk en ny hest, som var hunderæd for køerne. Han var utroligt stresset, både i boksen og på folden, og han blev aldrig helt tryg ved dem, før han flyttede.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #5   11. maj 2013 Ja for omkring 3 år siden var jeg ude og skridte en tur med 2 andre. Vi kommer så forbi en mark med køer, hvor den ene pludselig drejer hovedet og kigger. KIGGER! Focus springer 2 meter til siden og de to andre reagerede ikke. Vi var tæt på ikke at blive spist!

Ej, men mistede balancen og hang på siden, så blev nødt til at hoppe af. Det tog 100 år at komme op igen, fordi jeg red med ponypude og der ikke var nogen høje sten el. noget. smiley

• #6   11. maj 2013 Ja okay.. smiley
    Alt handler jo nok bare om at vænne sig til det så.. smiley

• #7   11. maj 2013 CSF - Hahahahahahahahah, sjovt! smiley
    Godt i overlevede så! smiley

• #8   11. maj 2013 På en måde tror jeg os hvis nu jeg var hesten ville jeg også være bange for noget jeg ik kender som så stirrer på mig eller ligger i græsset, som et rovdyr. Så tror det nok er derfor. Jeg ville sku os løbe min vej så smiley Min hoppede os første gang 2 meter baglæns første gang hun så en ko, men nu er hun ik så slem til at få forbi dem selvom hun ik ser dem til hverdag og det er jeg ret glad for.

• #9   11. maj 2013 Min er også bange for køer, lidt træls da de står på en fold ved siden af springbanen smiley
    Men hun er ung håber hun vender sig til det snart. Heh

Hun er selv broget, grinte af hende en dag og sagde "haha, slap af, de ligner jo dig tosse smiley " ... Faaarlige muhkøer;)

• #10   11. maj 2013 Var på tur med min alene her den anden dag (min far cyklede heldigvis med). I Første omgang havde Aiko ikke noget i mod dem, men det var som om han lige pludselig blev rædselsslagen for dem og gik helt amok, ente med at stå af få at berolige ham og så trække ham hjem.
    Håber på at jeg kan få ham til at gå forbi kør, han er kun 4 og plejer at tage det fint når han skal lære nye ting at kende, så han skal nok bare lige vænne sig til det smiley

• #11   11. maj 2013 For mig var det meget vigtig dengang efter hun hoppede, at vi skulle bare den vej jeg sagdte , vi skulle bare forbi så hun ik husker det som noget negativt, men at jeg bare ignorerede hendes adfærd. Vi gør jo tit den fejl at vi begynder at klø hesten og snakke stille og roligt med den når den er hidsig, men det er jo modvirkende det vi gerne vil ha, pga hesten registrerer det som ros for dens forskrækkede adfærd og det kan ske at den så husker på det næste gang og har samme uønskede adfærd. Derfor plejer jeg at prøve på at ignorere hende, og nødvendigvis stiger af for at komme videre og så snart hun er cool igen, så snakker jeg med hende og roser hende for bare at... ja... bare at gå smiley

• #12   13. maj 2013 Hanna S: Delvist er jeg enig, men hvis en hest er fuldstændig rædselsslagen, tror jeg aldrig nogensinde at det vil hjælpe at begynde at skælde den ud eller lignende, der bliver du altså nød til at berolige den.. smiley Men ja.. Hver sin mening. smiley

• #13   13. maj 2013 Jeg har da aldrig sagt at du skal skælde den ud. :)... og man skal bare selv blive rolig en hest kan mærke det. Det jeg mener med at ignorere hende er at som sådan lade hende være og prøve på at stoppe hende det kan man også uden at begynde at snakke med den. På et sådan tidspunkt er det meget sjælden at en hest overhovedet kan registrere at du prøver at hjælpe den, pga. dens instinkter fylder hele hendes hjerne. Men ja det er jo helt frit at vælge hvad man gør, men aldrig skælde ud. smiley

• #14   13. maj 2013 Ja okay, lige det med at skælde var forkert formuleret af mig.. smiley
    Men der er også meget forskel på heste. Min hest Oline var det måske bedst bare at ignorerer hende som du beskrev, men vores anden hest Kataya der tværtimod er meget følsom, har jeg fået at vide af min ridelærer at jeg bliver nød til at berolige hende, for sådan er hun. Men hun er tværtimod ikke bange for køer... smiley

• #15   13. maj 2013 Jeg har aldrig prøvet det.. smiley

• #16   13. maj 2013 Ja okay. smiley

• #17   13. maj 2013 Hehe det er min så heller ik hun blev bare forskrækket for køerne smiley
    Ja self er heste forskelligt og man bliver nød til at behandle dem sådan så de forstår en smiley

• #18   13. maj 2013 Ja præcis. smiley

• #19   13. maj 2013 min gamle hest var et total nervevrag når vi red på en grus vej med kør på den ene side, men jeg gik ved siden af ham og lod ham græsse på den anden side af ko marken og det hjalp.
    med en sommer hvor der var kalve, red vi langs folden og vi satte i galop og nogle af kørerne og kalvene satte i ko galop og det så, så sjovt at vi var flade af grin.

god tur.

• #20   13. maj 2013 Haha køer er sjove smiley Sagte os til min hoppe at de jo faktisk har samme farve som hende bare de er broget XD Hun står altid bare og puster af dem som om hun kunne vælte dem med det hehe smiley

• #21   18. maj 2013 Hahahahahah, køer er da også lidt uhyggelige.. Eller noget? smiley

Kommentér på:
Køer og heste? :-)

Annonce