{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Julie L
Julie L
Tilmeldt:
4. feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Dyrelægeregninger, tandlæge og forsikring (islænder) {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Da jeg gerne vil have islænder/e er jeg ved at lave et buget(staves) til min far.

Men jeg kan ikke finde ud af hvad det koster i dyrelægeregninger, tandlæge og forsikring. (Har fundet ud af hvad det koster i foder og smed)

Håber i kan hjælpe smiley
Mvh Julie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrelægeregninger, tandlæge og forsikring (islænder)
  • #1   8. aug 2014 Forsikring kan du gå ind på deres hjemmeside og tjekke, det er nemlig forskelligt alt efter hvor meget de skal forsikres for osv..

    dansk hesteforsikring har bla. en beregner så man kan regne det ud..

    Dyrelæge og tandlæge kan være alt fra 1000kr om året til 30.000kr om året det kan man ikke sætte en pris på..


  • #2   8. aug 2014 som maria siger er det svært med dyrlæge har en før jul der kom frygteligt til skade den står nu i 25000 i dyrlæge men du kan tegne en sygeforsikring first horse har også en beregner på alt fra livs til sygdom og rytter ulykke. og i first gælder forsikring til en islænder er 20 held og lykke med det smiley

  • #3   8. aug 2014 Forsikring kan du, som Maria skriver, regne ud på deres hjemmesider, så undersøg de forskellige selskaber og find ud af, hvilken forsikring der er behov for - det kan også være en idé, at snakke med forsikringsselskaberne, hvis du allerede nu ved lidt om hesten, da de ofte ikke vil livs- eller uanvendelighedsforsikre hesten, hvis den enten har en "skade" eller ikke har kostet så meget.

    Mht. dyrlæge kommer det jo an på, hvad du skal have lavet.
    Jeg har lige haft dyrlæge ude til min for at få raspet tænder og givet vaccination, og det koster ca. 1300,-
    Det kostede ca deromkring for alle de 4-5 dyrlæger jeg tjekkede her i området, men prisen varierer hvis meget alt afhængig, hvor du bor smiley


  • Julie L
    Julie L Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   8. aug 2014 Et andet spørgsmål hvor tit skal man have smed på besøg??

  • #5   8. aug 2014 Det afhænger af hestens hove, men oftest siger man hver 4.-6. uge ca smiley

  • #6   8. aug 2014 Meget forskelligt, mine har smed 4-5gange om året, andre har hver 6uge

  • #7   8. aug 2014 Mine har i snit hver 7-8 uge. (barfodshesten dog kun hver 10-15 uge, afhængigt af hvor godt hun slider dem)

  • #8   8. aug 2014 jeg har 5 de to oldenborg har hver 8 uge og de to små og den ene oldenborg springer han over hver anden gang de vokser bar ikke så det meget forskelligt den ene oldenborg gror de bare og vil gerne blive skæve så det vigigt sådan en bliver bekåret tit

  • #9   8. aug 2014 De færreste der har smed hver 4-6 uge. Normalen er 6-8 uge. Min går fint til 8. Uge

  • #10   8. aug 2014 Min kan gå i 10 uger før hun skal have smed hun går uden sko:)

Kommentér på:
Dyrelægeregninger, tandlæge og forsikring (islænder)

Annonce