{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Sætte pels {{forumTopicSubject}}

Undskylder rigtig mange gange for at lave endnu et dækken-emne, men da jeg ikke er vant til dækkener bliver jeg mere og mere forvirret når jeg læser andre dækken-tråde, så håber I bærer over med mig og kan hjælpe smiley

Sagen er den at jeg har en unghest, som jeg bliver nødt til at have dækken på i år, da hun har været igennem sygdom hele forår/sommer, og derfor ikke har idealvægten endnu, så for at passe lidt på hende er jeg kommet til den løsning.

Har i dag været ude og investere i et regndækken, for at hun ikke bliver våd og kold, men læste i en anden tråd at der var en der havde lagt regndækken på, fordi hun ikke ville have at hesten satte vinterpels? smiley
Hæmmer regndækken vinterpelsen??

Min plan var regndækken fra nu, på dårlige dage og frem til oktober/november afhængig af temperatur og huld på damen, og så skifte til 150 gr og resten af vinteren, for hun skulle meget gerne få sin dejlige vinterpels.

Er det helt forkert???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sætte pels
  • #1   18. aug 2014 Grunden til at putte dækken på nu, er blandt andet for at undgå pels. Fryser de ikke, sætter de den ikke. De sætter jo pels efter vejr og temperatur, og mærke de den ikke, sætter de ikke pelsen smiley

• #2   18. aug 2014 Det er jeg klar over, men jeg er jo ikke interesseret i at min hest, der vejer omtrent 100kg for lidt står og bruger energi på at holde varmen, og måske i gennemblødt tilstand kan rage en lungebetændelse til sig. Det er hendes immunforsvar slet ikke stærkt nok til pt. smiley

Men er heller ikke interesseret i at hun ingen pels sætter. Hun er i gang med pelsskifte smiley

• #3   19. aug 2014 hesten sætter pels efter lyspåvirkning, og da vi nu har kortere dage, begynder de allerede nu at sætte pels.

når du lægge ret regndækken på skal du være opmærksom på at hesten godt nok ikke bliver våd, men den har ikke mulighed for at rejse sit hårlag ordentligt op, som den gør for at isolere og kan derfor nemt fryse.

• #5   20. aug 2014 Tak for svar smiley

Rikke: Det er jeg klar over, men temperaturen er jo høj nok, et er bare regn og blæst der gør det køligt.
    Desuden er det dækken jeg købte til hende med varmt bomuldsfoer, så der er ingen gram i, men der er en form for varme i trods alt smiley

Kommentér på:
Sætte pels

Annonce