23. jan 2007 Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Sætte pels {{forumTopicSubject}}
Undskylder rigtig mange gange for at lave endnu et dækken-emne, men da jeg ikke er vant til dækkener bliver jeg mere og mere forvirret når jeg læser andre dækken-tråde, så håber I bærer over med mig og kan hjælpe
Sagen er den at jeg har en unghest, som jeg bliver nødt til at have dækken på i år, da hun har været igennem sygdom hele forår/sommer, og derfor ikke har idealvægten endnu, så for at passe lidt på hende er jeg kommet til den løsning.
Har i dag været ude og investere i et regndækken, for at hun ikke bliver våd og kold, men læste i en anden tråd at der var en der havde lagt regndækken på, fordi hun ikke ville have at hesten satte vinterpels?
Hæmmer regndækken vinterpelsen??
Min plan var regndækken fra nu, på dårlige dage og frem til oktober/november afhængig af temperatur og huld på damen, og så skifte til 150 gr og resten af vinteren, for hun skulle meget gerne få sin dejlige vinterpels.
Er det helt forkert???
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 48 Emner: 136 Svar: 1.083
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Men er heller ikke interesseret i at hun ingen pels sætter. Hun er i gang med pelsskifte
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
når du lægge ret regndækken på skal du være opmærksom på at hesten godt nok ikke bliver våd, men den har ikke mulighed for at rejse sit hårlag ordentligt op, som den gør for at isolere og kan derfor nemt fryse.
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Rikke: Det er jeg klar over, men temperaturen er jo høj nok, et er bare regn og blæst der gør det køligt.
Desuden er det dækken jeg købte til hende med varmt bomuldsfoer, så der er ingen gram i, men der er en form for varme i trods alt
Sætte pels