{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken tid?
  • #1   19. aug 2014 Min bliver aldrig klippet og får kun sjældent dækken på. Men det er nok fordi jeg "kun" er tur/distancerytter og ikke rider i ridehus/på bane ;).

• #2   19. aug 2014 Min nye hest kommer hjem på lørdag, og hvis vejret fortsætter på denne måde, så smider jeg et regndækken på ham. Han bliver ikke klippet, da vi ikke har ridehus, og han får kun så tykt et dækken på, som er nødvendigt!

• #3   19. aug 2014 Det kommer meget an på hesten. Min søsters heste får tidligt dækken på, for at de ikke sætter for lange hår. Og hendes er blandings varmblodsheste, så de har fine hår.
    Men min palomino araber, bliver forvirret over vejrskiftet, så hun er allerede ved at sætte pels. Da hun er halv araber, så hendes krop går i overdrevent forsvars mode. Sidste år trimmede jeg hende i Nov, men der var det faktisk for sent, så i år trimmer jeg hende i okt. smiley

• #4   19. aug 2014
    Regndækken er på her. Hesten går stadig ude hele døgnet, fryser let ved regn og blæst. Og der er ikke rigtigt noget læ. Ligeledes er der ikke altid grovfoder, samt hun bliver jaget væk ofte fra det.

• #5   19. aug 2014 Jeg plejer at klippe mine omkring uge 42. Der går nok ikke så længe inden regndækkenet kommer på, hvis vejret fortsætter sådan her. Plejer at gå over til overgangsdækken når jeg klipper. og vinterdækken når frosten for alvor sætter ind.
    Men det kommer meget an på hvornår hesten begynder at sætte pels. jeg klipper et par gange i løbet af vinteren for at holde ved lige.

• #6   19. aug 2014 Ingen af mine har fået tæppe på endnu. Men jeg kan se at de græsser andre steder på folden i forhold til før, de har flyttet sig længere over mod læbæltet. Ingen af den ser dog ud til at fryse endnu, de har alle rigeligt græs endnu og når vi først begynder at mangle græs, regnen fortsætter og hestene begynder at bruge energi på at holde varmen, sætter jeg ind med grovfoder på folden. Til sidst kommer der regndækken på og det er kun min gamle pony på 27 og ridehestene. Avlshopper, føl og plage holdes helt dækken frie året rundt, da jeg ikke mener at avl og dækken går hånd i hånd, det er i absolut yderste nøds tilfælde de får regndækken på. Så vil jeg hellere bruge et fleecedækken til at tørre dem med når de kommer ind til vinter.

• #7   19. aug 2014 Min har regndækken på, hun var begyndt at hoste en del. Hun beholder det på, medmindre vejret vender og bliver godt igen. smiley
    Lige nu er tanken at hun ikke bliver klippet. smiley
    Den anden hoppe, som sætter ret meget pels bliver klippet en gang i løbet af Oktober. smiley

• #8   19. aug 2014 jeg har givet mine tog DV'er overgangs dækken på, da de fryser og helst ikke skal sætte pels allerede smiley

• #9   19. aug 2014 Min har fået hans regndækken m. fleece på. smiley
    ^ Men hvis han bliver klippet i år, så er det først i slut september start oktober.

• #10   19. aug 2014 Min fik også 150 g. på i dag.. Og når han begynder at sætte lidt mere pels, så bliver han klippet og får et varmere dækken på..

Kommentér på:
Dækken tid?

Annonce