{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Hvornår i livet er et godt tidspunkt at købe hest? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger: Hvornår i livet, er egentlig et 'godt tidspunkt' at købe hest? Er der overhovedet noget der hedder et godt tidspunkt?

Jeg har altid haft drømmen om at købe egen hest, og efter at have genoptaget ridningen (som part) igen for et halvt år siden, er jeg kun blevet bekræftet i, at det her er noget jeg virkelig gerne vil! "Desværre" står jeg som så mange andre i den situation, at jeg er studerende og kommer til at være det de næste 5 år. Og selvom jeg har prøvet at lave utallige budgetter og diskussioner med mig selv om, at 'jeg da sagtens kan klare at have hest som studerende' ender jeg altid med at lade fornuften vinde, fordi jeg rent økonomisk ikke er i stand til det på nuværende tidspunkt - i så fald skulle jeg leve så stramt at det i sidste ende ville gøre livet surt. Tidsmæssigt ville det være helt genialt at have hest nu, da jeg har stor mulighed for selv at prioritere min tid og ikke skal være ret meget i skole.

Her kommer det så, at jeg også har en anden drøm, der hedder udveksling ½ år på 5 semester (om 2 år). Det er noget jeg altid gerne har villet, og så ville det jo være dumt at være bundet til en hest, både økonomisk men også ifh. at få den passet.
Jeg er så kommet op med den plan, der hedder at jeg venter til min bachelor er færdig så jeg ka få udlandsopholdet med, og så tager ½ - 1 år hvor jeg bare arbejder og sparer op så jeg har en opsparing - både til hest og til uforudsete udgifter da min opsparing pt er lig nul. Når jeg så starter på min kandidat, kan jeg evt. supplere med SU-lån noget af tiden hvis det virkelig kniber og studiejob ikke rækker langt nok.

Nu er jeg så kommet til at tænke.. for hvad så, hvis jeg står uden job efter endt uddannelse? Eller andre jobmæssige muligheder/ situationer der hører til livet der gør, at det vil være dumt at binde sig til en hest? Der vil vel altid komme noget op.

Så her kommer mit spørgsmål til jer; Hvordan traf I beslutningen om at købe hest (her snakker jeg til voksne ryttere der selv betaler). Valgte I selv 'et godt tidspunkt' - og i så fald, hvornår var det, økonomisk og tidsmæssigt? Vil der ikke altid være 'noget' der kan komme op? Er der overhovedet noget der hedder et godt tidspunkt? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår i livet er et godt tidspunkt at købe hest?
  • #1   19. aug 2014 Jeg ved godt du snakker om "voksne" som selv betaler, men jeg har selv betalt for ALT der har med min hest at gøre. Jeg har haft hende siden jeg var 15, og har råd til at have hende stående ved Dyrehaven.
    Jeg har parter to gange om ugen, hvilket hjælper meget økonomisk.
    Det koster ca. 2500-3000 kr om måneden, men kan self. gøres billigere hvis man står andre steder.
    Jeg har så bare travlt med arbejde, gymnasie, lektier og hestepasning.
    Men det er muligt, og det er fedt! smiley

• #2   19. aug 2014 Jeg synes et godt tidspunkt er - ligesom med, at få børn - når man har fast arbejde og en økonomi der siger at der er råd til hesten men også at der stadig er til, at lave en god opsparing - både til ferier eller hvad man vil, men også til uforudsete udgifter, både i hjemmet men også mht. hesten. smiley
    For mig ville det slet ikke komme på tale, at have egen hest, før jeg har det som overstående. smiley

• #3   19. aug 2014 Altså jege r glad for jeg fim det som barn. På den måde voksede jeg op med en hverdag der indebar hesten, og skulle derfor aldrig omstille mig smiley

• #5   19. aug 2014 Vintertiden, der er de billigst. Men opstaldning koster selvfølgelig mere om vinteren..

• #6   19. aug 2014 Der ér ikke noget godt tidspunkt. Det vil altid være hul-i-hovedet-dyrt at have hest. Jeg er studerende og har tiden, min mor har pengene, men ikke tiden. Derfor har vi hest(e) sammen, men jeg kunne på ingen måde, få det til at løbe rundt uden hende. Jeg har knap penge til mig selv, selvom jeg arbejder ved siden af.
    Det kan lade sig gøre for nogen, men dem jeg kender går også meget på kompromis med pasningen af hesten, hvor jeg ikke behøves. Mine heste får sadelmager, tandraspning, kiropraktor, dyrlæge mange gange om året, og det gør mine veninders bare ikke på samme måde. De strækker den altid liiiige lidt længere, fordi de ikke har pengene.

Det mest fornuftige for dig, er nok at fortsætte med en part, og så få en hest, når du er færdig med din uddannelse og har fået arbejde.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #7   19. aug 2014 Det bedste tidspunkt er vel hvor fremtiden giver råd og tid til hesten smiley

• #8   19. aug 2014 Jeg fik min hest til Sjælland da han var 1 år, og har været her de sidste 2 år. Har "haft" hest hos min far siden jeg var 7, en hoppe, som nu bare går og hygger sig på pension pga. Kronisk skade - og vi har en uskreven aftale om at hun ender sine dage hos os, eller hos min far i Jylland, selvom det ville være dejligt hun var hos mig :3 men hvis jeg ikke havde haft min far som hjælp, til uforudsete ting eller som lidt økonomisk støtte da jeg var på hjemmeboende su, kunne jeg ikke have råd til hest. Så stor tak til ham (:
    Nu hvor jeg er i lærer, betaler jeg alt selv - men hvis en stor dyrlæge regning skulle komme, har jeg stadig min far som støtte. (:

Kommentér på:
Hvornår i livet er et godt tidspunkt at købe hest?

Annonce