Hvornår i livet er et godt tidspunkt at købe hest? {{forumTopicSubject}}
Som overskriften siger: Hvornår i livet, er egentlig et 'godt tidspunkt' at købe hest? Er der overhovedet noget der hedder et godt tidspunkt?
Jeg har altid haft drømmen om at købe egen hest, og efter at have genoptaget ridningen (som part) igen for et halvt år siden, er jeg kun blevet bekræftet i, at det her er noget jeg virkelig gerne vil! "Desværre" står jeg som så mange andre i den situation, at jeg er studerende og kommer til at være det de næste 5 år. Og selvom jeg har prøvet at lave utallige budgetter og diskussioner med mig selv om, at 'jeg da sagtens kan klare at have hest som studerende' ender jeg altid med at lade fornuften vinde, fordi jeg rent økonomisk ikke er i stand til det på nuværende tidspunkt - i så fald skulle jeg leve så stramt at det i sidste ende ville gøre livet surt. Tidsmæssigt ville det være helt genialt at have hest nu, da jeg har stor mulighed for selv at prioritere min tid og ikke skal være ret meget i skole.
Her kommer det så, at jeg også har en anden drøm, der hedder udveksling ½ år på 5 semester (om 2 år). Det er noget jeg altid gerne har villet, og så ville det jo være dumt at være bundet til en hest, både økonomisk men også ifh. at få den passet.
Jeg er så kommet op med den plan, der hedder at jeg venter til min bachelor er færdig så jeg ka få udlandsopholdet med, og så tager ½ - 1 år hvor jeg bare arbejder og sparer op så jeg har en opsparing - både til hest og til uforudsete udgifter da min opsparing pt er lig nul. Når jeg så starter på min kandidat, kan jeg evt. supplere med SU-lån noget af tiden hvis det virkelig kniber og studiejob ikke rækker langt nok.
Nu er jeg så kommet til at tænke.. for hvad så, hvis jeg står uden job efter endt uddannelse? Eller andre jobmæssige muligheder/ situationer der hører til livet der gør, at det vil være dumt at binde sig til en hest? Der vil vel altid komme noget op.