{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

Farve? {{forumTopicSubject}}

Godaften!

Jeg har en lille miniature på 1,5 år, med en fantastisk farve, men jeg er overhovedet ikke inde i farver, så jeg ville gerne vide hvad man kalder hans farve?

Jeg har lagt et fotoalbum op med nogle billeder fra et par dage siden, et fra marts og et fra efteråret, hvor man kan se at han har skiftet farve en del. Omkring februar-marts begyndte han at blive hvid i hovedet, omkring ørerne, mulen og øjnene men hans hoved er blevet sort igen hen over foråret.
Så i vinters var han helt sort mens i sommeren er han helt lys, er det følpelsen som har gjort dette?

Har desuden lige et andet spg. Vi fik af vide at hans far er en miniature knabstrupper, kan det ses i ham? smiley

Håber I vil give et bud!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farve?
  • #1   26. aug 2014 Det kan være at han måske er farve veksler. Vi havde en miniature vallak på 12 år som var hvid med sorte ben om sommeren og sort om vinteren smiley

  • #2   26. aug 2014 Den ser ud til at være roan på sort grundfarve og tobiano (broget)

    Dvs blue roan tobiano smiley

    Og nej lige umiddelbart har den ingen knabstrupper kendetegn.


  • #3   26. aug 2014 Mange tak for svar!
    Hvis jeg googler farven kommer der mange heste frem med lignende farve og aftegn, så det har du nok ret i! smiley

    Er lidt nysgerrig, er det en sjælden farve? og hvad kræver det, at forældrene har af farve?

    Var også lidt selv skeptisk omkring knapstrupper far..

    Dette er mor:


    profilbillede
  • #6   26. aug 2014 Mange tak for svar! Det er da ret spændende!

    Men jeg forstår ikke at han skal være sortbroget? Han er jo ikke sort, eller hvad?? Hvis man kigger på det billede hvor han har fået et hjerte på numsen, så er han jo ikke sort indenunder men grå?


  • #8   26. aug 2014 Aaah! Det forstår jeg godt! Det er ligesom grundfarverne rød, gul og blå. smiley Men Nina skriver blue roan. Hvad er forskellen på blue roan og sortbroget som du skriver? smiley

    (Undskyld hvis jeg spørger for meget, synes bare at farvegenetik er vildt spændende) ^^' Så tak fordi du gider svare. smiley smiley


  • #11   26. aug 2014 Så er jeg med! Tusinde tak for svar. Det bliver spændende at se hans farve udvikle sig så.

    Og virkelig lækker føl du har dig, og gude skøn farve han får. smiley Jeg følger jer allerede. smiley smiley


Kommentér på:
Farve?

Annonce