{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

PSA Kåring {{forumTopicSubject}}

Jah jeg skal til kåring med min Welsh cob hoppe..


Jeg kan læse mig frem til at man selv kan bestemme og manen skal være løs eller flettet..
Men hvad vil være pænest. ?
Det som sagt en welsh cob hoppe så under normale shows i welsh ville manen skulle være nede..

Jeg vil smide en trense på hende tænker jeg. Da min welsh showgrime er med grime og træktov i en så nå hun skal gå løs så kan toven ikke spændes fra..

Jeg skal have føl med tænker ikke han skal flettes op ? eller. ?? Regner med og købe en lille lædergrime til ham.

Man hvad propper man af snor i dem ? longe eller et langt sort træktov ?

Jah hehe sorry for lidt spørgsmål. Er vant til og vise i welsh der er der lidt andre måder og gøre det på =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PSA Kåring
  • #1   27. aug 2014 hvis det var mig, ville jeg flette hende op, psa vil jo gerne have ridetyper, så efter min optik ville jeg prøve at få hende til at ligne en ridetype så meget som muligt.
    ang. optømring til føllet, kan man købe specielle showlinier, men jeg synes personligt at de er så tunge for et lille føl. så vi plejer at bruge en longe line, for så kan føltrækker også komme lidt væk fra hoppen og blokere derfor heller ikke for dommernes udsyn til hoppen.
    føllet ville jeg også lave rosendutter på


  • #2   27. aug 2014 Nej PSA søger ikke kun ridetyper. det er netop et forbund som er åben for flere typer heste..

    Og vil da aldrig få min ponye til og ligne noget hun ikke er det er da og bilde sig selv noget dumt noget ind



  • #3   27. aug 2014 så har jeg svært ved at hjælpe, hvis du har denne indstilling, jeg har selv heft to forskellige welsher i stalden der er kåret i psa, men ærgleigt at jeg ikke kan fortælle dig noget du kan bruge

  • #4   27. aug 2014 Jeg kan tænkte mig til det ikke er welsh cobs da der er meget få af dem i palomino farve i danmark =) Og min hoppe er Ikke en sport type.. Så at tro at flette den op vil gøre hun ligner en ridetype det da dumt.


  • #5   27. aug 2014 nope, ikke welsh cob, men to gange welsh mountain, jeg ved bare at dommerne rigtig gerne vil kunne se halsen på hestene.
    men har der ikke lige været psa kåring ? eller er der to om året


  • #6   27. aug 2014 Der er 2 jeps =)

    Men en welsh mountain er også noget mere elegant og se på.. Men hvis den er løs skal manen jo ligge på den ene side alt sammen sådan at man stille den manfrie side til dommerne så de netop kan se hele halsen..

    Men jah tror jeg prøver og flette den en af dagene ser om det er pænt til den ellers kommer den bare til og ligge som på billeder øverst

    Så det bare om den lille prut kan få flettet man


  • #7   27. aug 2014 tjo tja, det må du gerne fortælle dem jeg har gående at de skal være elegante smiley

    føller plejer ikke at have man nok til at kunne flette, det er som regelt nemmere bare at dulle håret sammen og så lave en dut og sætte en elastik rundt om


  • #8   27. aug 2014 Haha okey jah det må jeg så prøve for nej der er ikke meget så bliver det en meget lille fletning =)

  • #9   27. aug 2014 haha elsker føls fehår

Kommentér på:
PSA Kåring

Annonce