{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Gem vs. sælg??? {{forumTopicSubject}}

Hej piger - natteravne

Jeg fik igår aflivet min højtelsket hoppe. Jeg vil rigtig gerne have en nye hest, men blev desværre fyret fra mit job 2 dage før hun fik fred, så har jo ikke mulighed for at gøre noget før det bliver ordnet. Økonomi er jo alfa og omega med heste og så mange andre ting. Jeg ved ikke, hvornår jeg lige har mulighed for at købe hest igen, men håber sådan på, at det kunne blive inden for et år. Men ting tager jo tid.
Jeg går lidt med drømmen om, at importere en lækker spansk hingst fra Spanien eller Portugal, men der skal jo spares op, hvilket jeg har rig mulighed for når jeg ikke længere har mine sædvanlige "heste-udgifter" og "uforudsete regninger". Jeg ændrede hele min ridemåde for over 1 år siden, hvor jeg sprang direkte over til det akademiske. Jeg købte kapsun, akademisk sadel og alt hvad der hører til. Alt mit "gamle" udstyr betyder egentlig ikke så meget for mig mere, da jeg ikke ikke rider/red sådan mere/til sidst. Jeg vil gerne fortsætte med det akademiske, heste og ridningen for det har jo været en del af mig i 13 år efterhånden. Jeg har haft lagt alt mit gamle stævneudstyr frem fordi det egentlig skulle sælges. Det er jo gode penge og jeg bruger det jo ikke, men sætningen; "hvad nu hvis" blev ved med at køre rundt i mit hovede. For hvad nu hvis, jeg fik min drømmehest, hvad nu hvis, jeg besluttede mig for at prøve et par stævner/skuer eller lignende igen (stævner er nok lidt svært i en hidalgo caracas, men så et skue, eller hvad man nu MÅSKE fandt på).
Jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at sælge det, men har jo alligevel ikke brugt det i hvad.. 2 år? Det ville måske være bedre, hvis en anden pige/dreng kunne få glæde af mit udstyr og så eventuelt købe noget nyt, hvis tiden nu melder sig. Er bange for, at jeg måske bliver grebet af ikke, at skulle tænke på alle regningerne, forpligtelserne og alt det, der egentlig følger med det, at have hest. På den anden side, så ved jeg også, at penge ikke gør mig lykkelig - selvom det lyder super kliché.
Så står lidt i et dilemma. For nogen af jer er det nok ikke, men det er det nu altså for mig. Fornuften eller hjertet, så at sige.

Skal jeg sælge det hele, komme videre og starte helt fra bunden af når (eller hvis) jeg får en ny elskling?

Skal jeg sælge noget af det velvidende om, at jeg MÅSKE kunne få brug for det engang i fremtiden?

Skal jeg gemme hele lortet så jeg er på sikre side og der intet er at fortryde?

Hvad ville I gøre? Det er altid rart med andre folks synsvinkler, erfaringer eller gode idéer.



Tak fordi I tog jer tiden til, i det mindste, at læse indlægget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gem vs. sælg???
  • #1   28. aug 2014 Forresten.. Hvis der er nogen, der ligger inde med gode hjemmesider, erfaringer mm, omkring hjemmesider o.l. angående de spanske heste, så sig frem!

  • #2   28. aug 2014 gem dine ting, det spiser jo ikke brød

  • #3   28. aug 2014 Jeg ville gemme det..
    Der burde være en mulighed for at få en fin hest igennem http://cesarlerias.com/lusitanos-for-sale.html
    Han har en dansk kæreste, så det er meget nemt.


  • #4   28. aug 2014 Jeg ville sælge det meste, du ved jo ikke om det kommer til at passe din kommende hest. Og desuden bliver ting sjældent pænere af at ligge smiley
    Tag pengene og lig dem i en opsparing du kalder 'ny hest' så er din opsparing jo allerede igang smiley


  • #5   28. aug 2014 hmm. Den er svær. Jeg har sparet alt jeg har købt igennem tiden. En gjord jeg ikke har haft brug for i 5 år har jeg brug for li om lidt smiley Den er ikke blevet grimmere med tiden. Hvis man passer på tingene så holder de smiley Men stævnetøj... savner du det?? Stævnerne?? Hvis ja, lidt. Så behold det. Hvis NEJ. Så sælg det. smiley

    Mvh TT


  • #7   28. aug 2014 jeg ville nok sælge smiley
    Når jeg køber ny hest, så vil jeg alligevel altid have noget nyt udstyr til den smiley
    jeg har selvfølgelig noget fra de tidligere heste, men trense, underlag, bandager osv. det vil jeg have til den nye for den har noget der er dens.

    Og når du ikke ved hvor længe der går før du får hest igen, så ved du heller ikke hvor længe dit udstyr skal ligge og samle støv. Det bliver det ikke pænere af med mindre du pudser og vasker jævnligt.

    stævneudtstyr koster ikke en formue, så det ville jeg købe hvis trangen nu kom, det kan jo også være der er kommet noget der er meget federe og så vil du aligevel have det smiley


  • #8   28. aug 2014 Jeg har nu haft udstyr liggende i små 4 år, og nu har jeg brug for det igen. Og har endda selvom jeg ikke har haft hest i de 4 år, købt lidt hist og her på tilbud smiley
    Gem det, og passer det ikke din nye når den tid kommer, så sælg. smiley


  • #9   28. aug 2014 hvorfor skulle du ikke kunne ride stævne i en Caracas? Det er en dejlig sadel?

  • #10   28. aug 2014 Jeg har valgt at sælge det meste af mit, det som jeg ikke "har et forhold til", billige og alm ting som er nemme at få fat i igen, og så beholder jeg de ting som har en speciel betydning og som er svære at få fat i, og håber de kan passe den næste hest. smiley
    Selv var jeg så heldig, at min sidste hest, kunne passe langt det meste udstyr fra min første hest, så det eneste jeg skulle ud og købe (fik intet med til ham) var faktisk gamacher, ellers kunne han passe det hele, bid, de fleste trenser, kapsun, underlag osv. smiley


  • #11   28. aug 2014 Jeg har lige solgt min hest, og jeg har valgt at sælge det meste da hvis jeg skal igang igen lad os sige om 2 år, så er der helt sikker kommet noget der er nyre og finer jeg heller vil have


    plus min best bruge pony str i det meste, så skulle jeg have hest igen så passer den det sikker ikke. jeg har dog valgt at holde noget ridetøj smiley


  • #12   28. aug 2014 Søster mcfluff:

    Den må man da ikke startende til dressurstævner? Det er vel det samme som at starte med springtrense eller sadel? Eller er jeg helt misinformeret? Hvis man må, så tror jeg alligevel de kunne dømme lidt ned på en, hvis man kom med kapsun, trense og akademisk sadel smiley eller er det bare mig?

    Tusind tak for alle jeres svar! Jeg har besluttet, at jeg vil beholde det, der står mig mest nært og sælge det overflødige, som jeg ved jeg ikke vil bruge igen. Stævnetøjet beholder jeg nu. Det har været rimelig dyrt, så vil ikke til at købe nyt, hvis jeg nu skulle afsted en dag. smiley


  • #13   28. aug 2014 Oh, det har jeg faktisk ikke styr på. jeg troede at det var et spørgsmål om at du bare ikke ville bruge den til stævner. Men det var måske værd at spørge DRF om før du tager en beslutning. smiley

    EDIT: Og hul i hvad folk ser ned på. Klarer du dig godt kan det være at andre bliver inspireret. Jeg har samme sadel (indkøbt i forbindelse med at min hoppe kom i fol, så den er kun meget lidt brugt), og oplever jeg at min hest går bedre i den end hendes "rigtige" sadel, så vil jeg også se på om ikke jeg må bruge den til islænderstævner. Det TROR jeg godt at jeg må, men det må lige undersøges.


  • #14   28. aug 2014 Ja måske. Er nemlig SÅ glad for den og den ligger super godt! Den er virkelig dejlig at ride i, så ville dælme være ked af at skulle af med den.. smiley

  • #15   28. aug 2014 Hvis du gerne vil til stævne kan du tage til DHE træf. Der må man ride i lige det udstyr man vil smiley
    Jeg ville sælge udstyret pånær måske de aller dyreste ting eller ting jeg havde for mange minder om.


  • #16   28. aug 2014 Ja det var også noget ala det jeg tænkte på, Sig smiley så vil jeg nemlig ikke af med det

Kommentér på:
Gem vs. sælg???

Annonce