{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
425 visninger | Oprettet:

Imprægnering af dækner {{forumTopicSubject}}

Har fået vasket ponyens dækner og fået imprægnerings spray med hjem .
Så langt så godt .
Nu er mit spørgsmål så , hvor meget skal jeg give ?
Hvordan kan jeg se om det har fået nok ? / evt skal have mere ?

Har imprægneret jakker og flyverdragter m.m. og fik af hvide af man skulle se stoffet blive vådt, ikke så det løb , men fugtigt .

Nu har jeg brugt begge sprayflasker til 1 dækken ( 135 cm - så ikke kæmpe )

Og syntes det bare sugede lige ned i stoffet , uden af få den fugtige overflade bare et øjeblik.

Nu mangler jeg jo så til det andet dækken ,
har hørt man i campingcentre kan købe imprægnering i bøtte , hvor man så smører på med penslen ell rulle .
Vil jeg kunne bruge det til dækner ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Imprægnering af dækner
  • #1   5. sep 2014 har prøvet at sprayimprægnere dækkener (spray købt i hooks) - var ikke tilfreds med resultatet. Synes ikke det havde samme effekt som når vi får vasket og imprægneret med det samme.

Men ja du kan i campingcentrene købe imprægneringsvæske - der følgerer garanteret brugsanvisning med smiley

mvh Ponymor

• #2   5. sep 2014 Harald nyborg har spray til billige penge.. Jeg bruger næsten 1 spray på et dækken i str. 135

• #3   5. sep 2014 De 2 jeg har brugt var på 500 ml hver ,har lige testet med lidt vand og de første dråber praler af men hvis der ligger lidt tilbage kan man se det trænge ind i stoffet smiley
    Så må på'en igen
    Må se hvad jeg kan finde af imprægnering heromkring smiley
    Er der nogen der ved hvor man kan få vasket og imprægneret i Nordsjælland ( kommer fra hundested )

• #4   5. sep 2014 Jeg bruger dem fra Harald Nyborg og bruger 1 dåse pr dækken jeg plejer at give det et lag først og lade det tørre i ca. 15 min og giver det så anden omgang og lader det tørre og så til sidste 3 omgang og så det helt vandtæt smiley

• #5   5. sep 2014 Impræneringsspray har aldrig imponeret mig, så jeg får det på i vask.

Men har leget med tanken om Nano-spray, for der er ingen tvivl om, at det er vandafvisende.

Kommentér på:
Imprægnering af dækner

Annonce