{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Vitamin og mineraler- fodre generalt {{forumTopicSubject}}

Hej,

Da min kære hest desværre er i underskud af B vitamin ( Ved ikke om den mangler andet) som jeg enlig troede den var dækket ind med i foderet, tænker jeg nu at selvom der er vitaminer og mineraler i det foder jeg foder med og har gjort hele sommeren at supplere med vitamin og mineral tilskud.

Så vil gerne høre, Hvad foder i med, hvorfor, er i sikker på jeres heste er dækket ind,

Jeg har selv foderet med Pavo Condition det sidste års tid. hesten har været på græs hele dagen både sommer og vinter og fået hø/wrap om aften og natten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vitamin og mineraler- fodre generalt
  • #2   6. sep 2014 Jeg fodre nu også med Pavo condition, og da burde de være dækket rigeligt ind med B vitamin hvis de får de mængder der står på posen .

    Har samme "problem" som JG , de skal ikke have så meget så supplere med andre vitaminer og mineraler .


  • #3   6. sep 2014 Er den mangel konstateret ved blodprøve eller?

  • #4   6. sep 2014 Jeanette, Nej, Det er lidt af en gæt, Men smeden mente det da den har ufattelig ringe hove, og der slet ikke var noget at slå søm fast i da den skulle have sko på,

    JG og hyggerytteren,
    Hmm, det undrede mig også, men tror jeg får dyrlægen ud og tager en blodprøve for at finde ud af hvad det enlig er,
    Men kan i hvert fald konstatere at hoven er næsten ødelagt ;-(


  • #6   6. sep 2014 Okay,

    Det har i hvert fald sat tankerne i gang, Da det hele jo skal være i orden i sær nu hvor hun skal rides op. smiley


  • #7   6. sep 2014 Det er absolut ikke kun b vitamin man kigger på ved dårlig hov kvalitet smiley
    Få taget en udvidet blodprøve på hende, så får du en god indikator for hvad hun mangler....
    Pavo oplever jeg mange har problemer med at dække deres heste korrekt ind med ved anbefalet mængde desværre....


  • #9   6. sep 2014 Har brugt equsana Perform Vit. som supplement .

  • #10   6. sep 2014 Giver equsana aktive det tilskuds foder, så et kg af denne og kg kerne skulle så være dækket ind. Men tilføjer så ekstra lucerne majs og biotin. Og har før supleret med andet foder, hvis der har været et super tilbud ( med obs på hestens sarte mave) Og her sommer mens han er på græs, får han jo ikke foder morgen aften. Så især nu hvor pelsen skal skiftes får han ekstra flydene b-vitamin. Mine hove syntes jeg også flosser for meget. Nu nærlæst det biotin jeg har givet mange måneder. Der ikke noget gods i, også forsøgt med ølgær skulle også være godt smiley men har nu købt en mega dyr spand biotin. Så om 5-6 måneder tænker jeg hans hove er tip top hehe kan jo altid håbe.

  • #11   6. sep 2014 Søde, du skal bare prøve det foder jeg har, jeg har stadig aldrig prøvet at min hest har tabt hendes sko, nu på tredje år smiley

    Omega 3 easy (y) Laksen spiser det som menensker spiser smiley


Kommentér på:
Vitamin og mineraler- fodre generalt

Annonce