{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.448 visninger | Oprettet:

Hvor tragisk og trist {{forumTopicSubject}}

http://www.sn.dk/vordingborg/tvangsauktion-syv-ponyer-maatte-aflives/artikel/432773?fb_action_ids=10152651698849857&fb_action_types=og.comments&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B861099610581906%5D&action_type_map=%5B%22og.comments%22%5D&action_ref_map


Nu håber jeg link virker .

Men hvor er dette bare en trist sag, hvorfor fandt man ikke ud af at få placeret de ponyer i en fold i nærheden ? smiley
Jeg er fra området af, og ved at der er så mange hesteejendomme derude og det burde have været muligt at få dem placeret i en fold lige i nærheden, og så få rettet op på chip og pas, og så ellers få de ponyer ud til et nyt hjem smiley

selv jeg ville ikke have haft noget imod at de midlertidigt fik dem placeret her, de kunne have gået hertil med dem.
Jeg anede bare intet om den sag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tragisk og trist
  • #3   8. sep 2014 Det kunne de jo ikke hestene måtte ikke flyttes fordi de ikke har pas

  • #4   8. sep 2014 Politiet kunne jo bare flytte hestene, det er vel ikke anderledes end når de eskorterer en bil som har fået fjernet pladerne hen til en sikker parkeringsplads.

  • #6   8. sep 2014 Siden 1. januar 2012 har alle heste i EU skullet have et såkaldt hestepas. Det havde shetlandsponyerne på gården i Langebæk ikke, og derfor kunne de ikke videreformidles.

  • #7   8. sep 2014 det jeg lige har skrevet er taget fra annoncen

  • #8   8. sep 2014 Dyrlægen kan lave et midlertidig pas der gør at hestene kan og må flyttes.

  • #9   8. sep 2014 Jeg går ud fra, at det er en dyrlæge, der aflivede hestene, så hvorfor gav han dem ikke en chip istedetfor, så de kunne omplaceres. Måske er det et spørgsmål om, hvem der skal betale for det, men hvem skal betale for aflivningen......!!??

    Trist sag.


  • #10   8. sep 2014 ÅÅÅÅRH noget svineri smiley
    Føj føj føj..


  • #11   8. sep 2014 Nina E det er det er ejer der skal betale ikke bare for aflivningen men også for afhentningen af de døde dyr.

  • #12   8. sep 2014 ærlig talt så kan jeg ikke se noget forkert i det
    loven omkring pas er 2 år gammel - så der har været god tid for ejeren at få dem lavet i

    det med at man bliver smidt ud, har jeg selv været med til, og det er altså ikke noget som bare lige sker i løbet af 2 dage. Man har jo ikke betalt sin husleje i længere tid, ergo har man også haft tid til at få sine heste med

    ja det er shetlændere, men når man skal være ærlig, hvor mange er der lige som vil have dem? der er så mange hingste til salg/bortgives, så der er jo ikke ligefrem mangel på dem.

    så ærligt talt så syntes jeg at ejeren er et fjols.
    hestene mærker jo ikke noget ved at blive aflivet. tværdig mod så slipper de for at stresse rundt. nogle af dem ville ende på et eller andet markede rundt om i dk, for så til sidst at ende deres dage på en tur sydpå. så hellere slutte her og nu. så ved man hvor de er


  • #14   8. sep 2014 Det er rigtigt at lovgivningen er en del år gammel, men dyrlæge kan udskrive midlertidig pas og politi kan eskorterer ponyerne uden pas. Så forstår simpelthen ikke hvorfor man ikke gør dette men istedet afliver sunde og raske ponyer, som sikkert kunne have fået en skønt liv hos en ny familie.

  • #16   8. sep 2014 Jeg synes også at det er rigtig trist. Jeg forstår ikke helt om det bare er fordi de ikke har haft pas at de er blevet aflivet, om det er fordi man simpelthen ikke har kunnet finde et sted til dem eller om det er noget tredje.

    Det virker alligevel underligt hvis man ikke har kunnet finde et sted til dem. Jeg tror ihvertfald ikke at det ville være svært at finde et sted her på Møn hvor de kunne stå billigt/gratis i en periode.


  • #17   8. sep 2014 Jeg er så af den type der mener, at alt dette kunne have været undgået.

    Det er trist at de stakkels dyr skulle lade livet fordi ikke bare 1 men flere mennesker, ikke tænker sig om smiley

    Jeg vidste godt at ejendommen blev tvangsaktioneret tidl i år, jeg vidste så bare ikke at folden der lå på den anden side af vejen tilhørte den ejendom, har da flere gange set de små ponyer smiley

    Ejer er den første til at være dum, fordi han ikke har fået sat pas på de dyr, han burde også ha haft tid nok til at flytte dem, dersom det er længe siden ejendommen blev aktionæret.
    Ny ejer og dennes advokat, burde kunne give noget mere snor til at de kunne blive flyttet, men de ville de ikke, de skulle væk her og nu, om ikke andet aflives her og nu.
    Dyrlæger kender folk og fæ her i området, og burde vide hvor de kunne evt flytte de ponyer hen, og det er muligt at give dem midlertidigt pas, og få dem flyttet smiley

    Jeg fik ikke et opkald og blev spurgt, selv om dyrlægerne udemærket ved at der er heste her i viemosen.


  • #18   8. sep 2014 Jeg har lige snakket med min mor om det, som kender Allan der var vidne og har snakket lidt med ham om sagen.

    Det virker som om at det der skete, var at de fik meget kort frist (mindre end et døgn) og ejeren ikke var forberedt på at de ville aflive ponyerne - hun tror ikke at han var blevet informeret om at hestene ville blive aflivet hvis de ikke var væk.

    Ejeren skulle også have bedt om at få lov til at komme ind og berolige ponyerne da de skulle aflives, men det fik han ikke lov til. Fire af dem blev skudt da de var for ophidsede til at man kunne give dem sprøjten.

    Denne information er gået gennem to personer og det kan derfor være at den ikke er 100% korrekt. Men ja, sørgeligt.


  • #19   8. sep 2014 Hold da op, det er godt nok forfærdeligt hvis det er gået sådan for sig smiley

    stakkels heste, hvis de bare er blevet skudt smiley


  • #20   8. sep 2014 Og det var grundet nogle komplikationer ved en arv (huset er arvet) at huset røg på tvangsauktion. Jeg ved ikke om ponyerne også var nogen han havde arvet eller ej.

    Det er bare en rigtig sørgelig situation at være endt i. Jeg ved ikke om passet har spillet en rolle, eller om de simpelthen har været så presset af tid at de ikke kunne finde noget sted til dem, arrangere transport osv. da det gik op for dem hvad der ville ske hvis de ikke blev fjernet.

    Ligegyldigt hvad er jeg er meget glad for at alle vores har pas lige nu.


Kommentér på:
Hvor tragisk og trist

Annonce