{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillid
  • #1   15. sep 2014 Tror ikke det handler om guf og godbider, men det handler derimod om den tid i bruger sammen og hvad man udsætter hesten for når man er sammen med den.
    ikke at man ikke kan bruge godbider, men jeg tror bare på at hesten forbinder dig med mad og ikke med at den "nyder" dit selskab. hesten kan sevlfølgelig ikke nyde i den forstand, men den knytter sig til dig, hvis den føler sig tryg.
    det har tyaget 2-3 år at min hest og jeg er rigtig knyttet til hinanden, men til gengæld følger hesten mig også overalt nu, uden jeg egentlig har lært den at den skal.


  • #2   15. sep 2014 Jeg er enig med Ingemann. smiley

    Hvad laver du og din pony sammen sådan til daglig? Og hvor meget tid bruger du sammen med hende?

    Min oplevelse er helt klart, at det tætte bånd mellem hest og menneske opstår, når man tilbringer meget tid sammen med sin hest eller pony og sørger for, at tiden sammen er god for både hest og ejer. F.eks. bruger jeg selv meget tid på at strigle og hygge om mine heste eller bare at gå sammen med dem på folden. Vi træner selvfølgelig også fra jorden, går ture sammen osv., men jeg har indtryk af, at samvær og soignering er en rigtig god grundsten for et godt mellem mine heste og mig.

    Dernæst er det uhyre vigtigt at udvise forståelse for sin hest... at forsøge at læse den og lytte til de ting, den prøver at "fortælle", så al træning og samvær bliver en positiv og så vidt muligt stressfri oplevelse.


  • #3   15. sep 2014 Tak for svarerene..
    Jeg bruger 3-6 timer ved hestene hver dag, og jeg nusser, strigler, rider og træner fra jorden..;)
    Men som ingemann siger tog det hende 2-3 år at få et rigtig godt forhold til hesten.. Og min er kun en unghest, så hun skal måske bare have lidt tid?:)


  • #4   15. sep 2014 Det kan også være, at din pony simpelthen bare er den type hest/pony, som ikke er det store nussehoved. De findes jo også. Har selv oplevet heste - især hopper, pudsigt nok, men det kan have været et tilfælde - som ligesom på en eller anden måde har nok i sig selv og derfor ikke har det store behov for at nusset og puslet om.

  • #5   15. sep 2014 Det kan være:)

  • #6   15. sep 2014 jeg bruger faktisk minimum af tid med at nusse og strigle, ikke fordi jeg ikke gider, men min hest gider simpelthen ikke. hun bliver sur og irriteret, ind imellem nyder hun det og det udnytter jeg så. ind imellem går jeg ture eller longere/løsspringer hende. men det er faktisk ikke så ofte. rider hende 2-4 gange om ugen.
    måske det også er fordi hun ikke gider nusses/strigles at at har taget så lang tid at knytte bånd, men må blankt erkende at det også kun er inden for de seneste år jeg har knyttet bånd til hende.
    du bruger meget længere tid med din hest hver dag, så mon ikke jeres tilknytning kommer tidligere. hvis altså hesten kan lide det du laver med den, for som Louise skriver, er det vigtigt at det er noget i begge kan lide.


  • #7   15. sep 2014 Altså når jeg får hende fanget synes hun der er mega hyggeligt:) men det er bare at hun reder væk på marken

  • #8   15. sep 2014 det gjorde min også, faktisk rigtig længe, har aldrig lært hende at komme hen til mig, men med tiden er det bare noget hun er stoppet med, og nu kommer hun altid, dog aldrig hvis jeg har en anden med på marken, så bliver jeg nød til at bede vedkommende om at vente, mens jeg selv går over og henter hende.

    det vigtigste i den situation hvor hesten er svær at fange på marken, er at blive ved, til du har den, uanset hvor mange timer og dage/måneder du skal bruge på det.
    hver gang du har besluttet hun skal med ind, så er det vigtigt at hun kommer det.
    jeg vil ikke bruge godbidder hvis jeg er dig, men jeg er også typen der aldrig har brugt godbidder til min hest. i stedet kan du nusse med de andre heste på marken, eller stå med ryggen til hende og pille ved et eller andet. altså vække hendes nysgerrighed, og hvis hun kommer hen mod dig, så gå evt et par skridt væk fra hende. med nogle heste virker det, så du bare kan gå hen og tage hende.
    evt bare gå på marken og få hende hen til dig ind imellem, uden at tage hende med ind. så hun ikk tror hun skal ind hver gang du kommer ud på folden.


  • #9   15. sep 2014 Det er præcis hvad jeg gør;) men jeg må lige give det lidt tid smiley

  • #10   15. sep 2014 Cecilia-
    hvor længe har du haft den? og ja, det kræver bare tid smiley


  • #11   15. sep 2014 Jeg har haft hende i 1,5 år:)

Kommentér på:
Tillid

Annonce