{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
456 visninger | Oprettet:

Anderledes ridning/aktiviteter med hesten? {{forumTopicSubject}}

Halløj!

Det er sådan at jeg skal passe min part hver dag fra på fredag til næste lørdag.
Men jeg ved ikke hvad vi sådan skal lave! Jeg gider ikke bare ride dressur eller træne tricks hver dag så har brug for lidt ideer til hvad vi kan lave smiley
Springning er ikke en mulighed da jeg ikke må springe hende.

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anderledes ridning/aktiviteter med hesten?
  • #1   18. sep 2014 Nu er dressur jo mange forskellige ting, så lige præcis hvad mener du med dressur? Mener du "rideskoledressur" hvor man rider rundt på en ridebane i skridt, trav galop og laver en volte i ny og næ eller mener du smidiggørende dressur med øvelser - sådan lidt groft sat op :o)

    Du kan ride tur, longere, træne agility, miljøtræne, ponygames osv.


  • #2   18. sep 2014 Jeg rider smidiggørende dressur med øvelser smiley er gået langt væk fra rideskoledressur.

    Hvad er miljøtræning? Tilvænning til forskellige materialer eller trafik eller hvad? smiley


  • #3   18. sep 2014 Agility! smiley

  • #4   18. sep 2014 Okay, det lyder godt, selvom det da er surt hvis du er kørt træls i det.

    Miljøtræning er egentlig bare at træne hesten til ja, stort set hvad som helst som den kan komme ud for i dens miljø (omgivelser). Feks. kan det være rigtig smart at træne en kommende stævnehest til at være alene på banen eller kunne håndtere en masse larm fra mange mennesker. Som turhest skal den så kunne håndtere al slags trafik, men den skal jo lige lære det først og der træner man det jo så i mindre bidder.

    Et eksempel på hvordan jeg holder min pony ved lige når det gælder trafik og sære ting, så rider jeg bare en tur på gården. Der er både hestepension, maskinværksted og skydebane. Det vil sige at min pony stille og roligt bliver udsat for en hel masse ting i et ellers trygt miljø og det øger chancerne for en afslappet pony når vi møder de samme ting et andet sted.


  • #5   18. sep 2014 Som nogle af de andre også har været inde på, så er - hvis du ikke gider det lidt for monotone hele tiden - agility/miljøtræning da en super måde at variere træningen på smiley Du kan jo udsætte din hest for de forskellige ting, du kan komme i tanke om, og selvfølgelig lige have risikofaktorer i hovedet imens, men ellers kan du jo træne med presseninger, hvis du ikke har gjort det før? smiley

  • #6   18. sep 2014 Tusind tak for svarene smiley jeg vil nok prøve lidt agility og miljøtræning! smiley

  • #7   19. sep 2014 Hvad med at ride i skoven, og ride lidt off-road. Jeg synes altid det er morsomt at flette ind og ud mellem træerne (men der skal heller ikke ret meget til at underholde mig).

    Du kan også øve dit sæde ved at smide bøjlerne og få nogen til at longere dig, ride uden sadel, prøve at indlære cordeo/bidløs. smiley


  • #8   19. sep 2014 Vi står ret langt væk fra skov så det er ikke en mulighed smiley jeg har selvfølgelig planlagt at ride en tur men det bliver kun i det område vi er opstaldet i smiley

    Bidløs kan hun og rider også ret tit uden sadel. smiley


Kommentér på:
Anderledes ridning/aktiviteter med hesten?

Annonce