{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For stor ?
  • #1   24. sep 2014 Måske en smule langbenet, men bestemt ikke for stor smiley så nogenlunde sådan ud på min egen pony dengang jeg havde ham smiley sød lille haffe smiley

  • #3   24. sep 2014 Ikke som ponyrytter smiley du kan sagtens ride han indtil du bliver for gammel smiley

  • #5   24. sep 2014 Er 19 år så mine pony år er sluttet! smiley

    vil det på nogen måde kunne give problemer for min dejlige dreng at jeg er for lang til ham ?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   24. sep 2014 Længden kan godt give problemer mht. opstilling, og sadler. Men ellers nej, så er det ikke længden der er afgørende, med der imod ens vægt.

  • #7   24. sep 2014 Så forstår jeg ikke hvorfor du stadig rider pony smiley jeg gik bare ud fra at man kun red pony (med undtagelse af islænder) når man havde alderen... Jeg ville nok anskaffe mig en hest så smiley

  • #8   24. sep 2014 Tak for svar! jeg skal egentlig bare bruge ham til hyggeridning.. smiley så ingen stævner smiley

  • #9   24. sep 2014 Du ser overhoved ikke for stor ud! I passer super godt sammen efter min mening smiley

  • #10   24. sep 2014 højden kan godt gå ind og påvirke, ikke kun opstilling men også hestens balance smiley derfor solgte jeg min elskede pony, fordi han havde svært ved at holde balancen smiley

  • #11   24. sep 2014 Sjovt nok rider jeg pony, fordi jeg på ingen måde er stævne rytter.. og bruger det meste af min tid med min pony på jordtræning... og så vidt jeg ved rides haflinger og fjordheste tit af voksne!

  • #12   24. sep 2014 Jeg synes ikke du er for stor, og jeg synes det er noget vås at man ikke skal ride pony hvis man er over 16, bare man ikke er for stor har alderen da ingen betydning.. smiley

  • #13   24. sep 2014 Jeg har ikke lyst til at tage den diskussion - du spørger for at få svar? Jeg laver også jordarbejde med min på 168, hyggerider, rider seriøst og starter ingen stævner pt - det kan en hest også sagtens... Men hvis du er glad for ham, så behold ham, men hold øje med ryggen.....

  • #14   24. sep 2014 jeg holder skam øje med hans ryg.... min vægt er på ingen måde et problem, det er godkendt af dyrelæge/kiropraktor.. smiley og ja jeg holder af min pony! selv hvis jeg ikke kunne ride ham ville jeg aldrig sælge ham!

  • #15   24. sep 2014 always: ikke for at blande mig, men hvad har alderen at gøre med det? smiley når det gælder om man er for stor til en hest så vel som pony, er det højden og bredden som gælder smiley

  • #16   24. sep 2014 Vægtmæssigt nej :). Længdemæssigt er du lidt lang :).

    Meeen jeg rider selv pony og er selv for lang, heldigvis ikke for tung. Både dyrlæge, massør og det hele har sagt god for jeg rider hende (y).

    Og der er intet galt i at ride pony selvom man er over 16 :p. Det er helt hvad man selv vil det. Jeg starter stadig stævner en gang i mellem på min, så rider vi bare som hest smiley


  • #17   24. sep 2014 En lille smule lange ben, men du er tynd så det tager den ikke skade af. Og dine lange ben er kun til din fordel så du kan trykke rigtigt til den smiley

  • #18   24. sep 2014 Ja, du ser måske lidt "stor" ud, men det har vel ingen betydning hvis ingen skal bedømme dig? Du er ikke så stor at hesten må kæmpe for at holde dig - ser det ud til smiley

  • #19   24. sep 2014 Jeg synes, det ser lidt uharmonisk ud, men så længe det ikke er andet end hyggeridning, er det sandsynligvis ikke noget, der vil forvolde dig problemer smiley Det eneste "problem", du ville kunne få, er opstilling og indvirkning i din ridning.
    Vægtmæssigt ser det umiddelbart ikke ud til at være et problem, eftersom du er så slank, men det er selvfølgelig svært at bedømme ud fra et billede smiley Synes det er vigtigere, at du ikke er "for tung", end at du er for lang til den smiley


  • #20   24. sep 2014 Always, undskyld jeg blander mig. Så du mener at man kun skal ride pony hvis man er ponyrytter? Hvis jeg ikke tager ret meget fejl er haflingeren både til børn og til voksne smiley

    Nej jeg synes ikke at du er forstor. Jeg rider selv min haflinger hoppe som er 144 og jeg er 172. Har både fået af vide hvad jeg laver på en pony og andre siger at vi passer perfekt sammen.
    Som sagt kan en haflinger jo både rides af voksne og børn og heldigvis, hvis du en dag vil ride lidt "hygge" stævner, så holdes der nogle stævner indenfor "haflingersport" smiley


  • #21   24. sep 2014 Du er ikke for stor nej smiley Men pas din opstilling, det ser ud som om du har lidt tendens til stolesæde, hvilket jeg tror er med til at det ser uharmonisk ud. Jeg tror det ville gøre underværker, hvis du satte dine bøjler lidt ned og rettede ryggen (særligt din lænd) smiley

  • #22   24. sep 2014 pas på din opstilling* skulle der stå smiley


  • #23   24. sep 2014 I ser fine ud sammen.. Og sikke en lækker haffer smiley

  • #24   24. sep 2014 Det er ikke harmonisk.

    Du ville passe pænere ind på en højere hest smiley


  • #26   24. sep 2014 Tak for svar alle sammen! er klar over det med min opstilling arbejder på den! og ved jeg skal have længere bøjler det rider jeg også med nu! smiley

  • #27   24. sep 2014 Hold kæften hvor I passer godt sammen. Dejlig profil han har

  • #28   24. sep 2014 Lidt høj, men hey, du er jo ikke for tung, og så meget er det altså heller ikke! smiley

  • #29   24. sep 2014 Som sig skriver, så ville lidt længere bøjler og en rank ryg/lænd gøre underværker, samt nogen afslappede skuldre smiley

    Du er lidt lang, men det har man vel lov til at være, så længe man så kan omstille sig til at bruge et fremsignal som ikke sidder for langt nede smiley


  • #31   24. sep 2014 Bettemus: i forhold til at han er en 3 så ser han meget større ud, Bettemus er mega sød smiley

  • #33   24. sep 2014 hov sorry, var sikker på jeg skrev hun, men åbenbart ikke smiley trods det er hun stadig rigtig flot smiley

  • #35   25. sep 2014 Rent æstetisk kan jeg nu ikke se noget galt i din længde.
    Synes dog det er ærgerligt, at nogle folk ser verden så sort/hvidt at man skal ride hest med det samme efter ens ponyår. Så tager man altså det hele lidt for bogstaveligt og seriøst. Det kunne jo tænkes, at det ikke er alle, der med det samme skal op på en kæmpehest fordi det - som Maiken siger - er blevet prestigefyldt som "seriøs stævnerytter" at finde den højeste hest man kan smiley


  • #36   25. sep 2014 Jo, du ser en smule stor ud, men ikke så det gør noget.

    Når ponyen for flere muskler og mere "krop", så vil det også hjælpe.

    Han er jo stadig ung, og ikke helt færdig at se på endnu smiley


  • #37   30. sep 2014 så længe man holder vægten af det hesten skal bære på ryggen på max 20 % af hestens idealvægt (dvs rytter OG udstyr) og rider ordentligt, så skal man da gøre hvad man vil. Jeg har selv to oldenborgere, men vil også gerne have en fjordhest på et tidspunkt, og er 25 år gammel smiley

    Jeg går efter racerne, ikke nødvendigvis efter centimeterne smiley

    Synes i ser fine ud smiley


Kommentér på:
For stor ?

Annonce