{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

At ydre sin mening. {{forumTopicSubject}}

Hvor langt synes i at man må gå, når det handler om at ydre sin mening på sociale netværker og hvis man i princippet ikke hænger nogen ud for noget?

Bare af ren nysgerrighed, da jeg har haft en diskussion med en flok umodne mennesker, som ikke kan skældne mellem tingene.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At ydre sin mening.
  • #1   4. okt 2014 Man kan vel ytre sin mening lige så meget man vil så længe det er på ens egen profil.

Personligt ytre jeg hvad jeg vil på min profil. Men jeg kommer ikke med min mening til folk der ikke har spurgt om den, af den årsag at jeg heller ikke har interesse i andres meninger uden jeg spørger om dem smiley

• #2   4. okt 2014 Jeg syntes man kan gå så langt som man vil, vi har vel ytringsfrihed. Man må så også bare acceptere, at andre så også har ytringsfrihed, og gerne må give deres mening om din mening.

• #3   4. okt 2014 Tak for svar, så ved jeg at jeg i hvert fald ikke har gjort eller sagt noget forkert! smiley

• #4   4. okt 2014 Jeg synes det kommer an på hvordan man ytre sin mening.
    Folk der har et grimt sprog og grove, burde efter min mening slet ikke ytre sig :o)

• #6   5. okt 2014 somme tider kan man bare se noget som andre ikke kan se, og så er der ikke noget galt i at ytre sin mening, selv om det vil sårer andre.

og når man har lagt noget på nettet så er det desværre mere eller mindre offentligt tilgængeligt, og man kan ikke længere bestemme hvme og hvad der skrives og vil man ikke høre andres mening skal man lade være at lægge ting ud.

men hvis vi hver især tænker over måden vi levere budskabet på.

• #7   5. okt 2014 Som nogle af de andre har sagt, så kommer det også an på måden man ytrer sin mening på. Det er let at se, når folk "ytrer sin mening" af den ene grund, at de vil have et skænderi igang. Man kan også se herinde, at mange folk er alt for meget i forsvarsposition, så de nærmest sviner modparten til inden denne har svaret smiley

Men hvis det gøres i et fornuftigt sprog og man lige tænker sig om før man sender, så ser jeg intet galt i at ytre sin mening om en ting, man synes er forkert. Man kan jo sagtens synes at en bestemt person er helt hul i hovedet og har den forkerte opfattelse, og samtidig skrive det nogenlunde pænt smiley

• #8   5. okt 2014 Altså vi lever jo i Danmark så..... Vi har jo fuld ytringsfrihed smiley men vil dog sige at man i en debat kan blive svinet så meget til at man ikke kan få lov til at svare tilbage uden at de kaster det tilbage i fjæset igen. Syntes tit det sker når voksne ikke kan klare at man ment det samme som dem, og når at børn er for små til eksempelvis Facebook smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #9   5. okt 2014 Måske har vi ytringsfrihed, men vi har også en hjerne..

Jeg mener ikke at man bør ytre sig om ting man ved såre andre, (tilsvininger, racistiske udtagelser mm)

Vælger man at udnytte ytringsfriheden til fulde, skal man bare ikke komme grædende tilbage hvis folk går imod en smiley

Men hvorfor ikke bare tænke sig lidt om, og lade hver med at skrive alt på facebook?

• #10   5. okt 2014 Hvad har du skrevet TS? Så var det måske nemmere at vurdere om du er gået over stregen, eller har dit på det tørre.

• #11   5. okt 2014 Jeg havde blot skrevet på min egen status at det var ærgerligt at stævnet i går jeg skulle have været til blev aflyst. Der kom så en kommentar på hvorfor det blev aflyst = oversvømmet ridehus.
    Jeg skriver det var da dumt også alle de medlemmer fra den klub, høvlede mig bare ned og skrev at hvis jeg var så utilfreds med klubben, kunne jeg bare melde mig ud.
    Og det forstod jeg bare ikke. Jeg synes ikke at jeg svinede nogen til ved at skrive "at det var dumt."
    Årsagen til ridehuset svømmede rundt i vand, var hærværk, som de jo bare kunne skrive til at starte med.

• #12   5. okt 2014 Jeg synes da heller ikke det lyder til at nogen har svinet andre til - men hvorfor søren synes du at det er dumt, at stævnet bliver aflyst pga. oversvømmet ridehus? Altså, det er da rimelig let at se, at det ikke er noget de umiddelbart kunne gøre noget ved smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#13   5. okt 2014 Det var da dumt....

• #14   5. okt 2014 Jeg synes det var dumt fordi jeg ikke tror på at nogen ville begå hærvæk mod dem. Derfor synes jeg det var dumt, at de måske havde glemt at slukke for vandet, for jeg har selv været dum og har også en gang glemt at slukke for vandet, da jeg arbejdede på et ridecenter.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#15   5. okt 2014 Anna: det er en lidt provokerende kommentar smiley

• #16   5. okt 2014 Måske. Men jeg kan da på ingen måde se at jeg har svinet nogen til. Havde ikke en gang nævnt nogle navne på min status.
    Jeg selv blev "svinet" til - jeg kan godt tåle det, da jeg på ingen måde tager det til mig, som de åbenbart har gjort på min status.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#17   5. okt 2014 Anna: men det er måden det bliver skrevet på..

"Det er da dumt" - er så irriterende når folk siger, det er bare en smule flabet og provokerende på sammetid..

Hvorfor ikke bare skrive, øv hvor ærgerligt..

• #18   5. okt 2014 Selvfølgelig tager de da kommentaren til sig, når du synes de er dumme for at aflyse noget, de ikke selv kan lave om på - det er da, for at sammenligne, ligesom et barn der bliver sur på sine forældre over, at slikbutikken har lukket smiley
    Du kan jo ikke bare antage, at det er fordi de har glemt at slukke vandet. Så selvfølgelig tager man det da til sig, når man får at vide at man er "dum," fordi en af deltagerne ikke kan deltage i stævnet som hun havde planlagt - de ville da garanteret også ønske, at stævnet var afholdt smiley

• #19   5. okt 2014 Jeg sagde ikke "at de var dumme" bare fordi de havde aflyst stævne. Det var mere det at nogen havde glemt at slukke for vandet.
    Straks kom der en kommentar "Hvis du er så utilfreds med klubben så meld dig ud" - Jeg havde slet ikke skrevet nogen steder om jeg var utilfreds.
    Jeg skrev bare at det var dumt, at nogen havde glemt at slukke for vandet og i steden for at angribe mig, burde personen have skrevet at de har været ude for hærvæk.

• #20   5. okt 2014 Jamen, der er jo ikke nogen, der har glemt at slukke for vandet? Selvom du synes at det er en fair kommentar hvis de har glemt at slukke for vandet, så skal du huske på, at de jo altså selv har sagt, at det var pga. hærværk. Uanset om du så tror på dette eller ej, så kommenterer du jo bare på, at stævnet er aflyst pga. oversvømning med "det er dumt" - de kan jo ikke gennemskue at du kommenterer på noget, du selv tror er grunden til det, og derfor har de da helt klart opfattet det som om, at du synes det er dumt af dem at aflyse stævnet pga. en oversvømmet ridehal, som de alligevel ikke kan gøre noget ved smiley

• #21   5. okt 2014 Alt i alt skrev jeg bare "Så kan man ligeså godt ligge sig til at sove igen, når ens stævne er aflyst.. Herre gud.." - Men kan godt se det med "herre gud" nu.. Måske ikke så klogt.
    Så der var en person som skrev: "Nu ved jeg hvorfor, der var oversvømmelse da de glemte og slukke vanderen igår" og som sendte et billed med.
    Så skrev jeg bare "Så er man fandme os for dum!"
    også var det at nogen fra den klub kommenterede og det kørte helt ud på et sidespor.
    Men så kan man jo så diskutere om det var klogt eller ikke, men jeg synes ikke at min status var så slem igen.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#22   5. okt 2014 Anna: syntes simpelthen at dine kommentare er for provokerende og nedladende

• #23   5. okt 2014 AMT, hvor ser du det nedladende henne?

• #24   5. okt 2014 Det der: "Så er man fandme også for dum" er da noget træls noget at skrive.. Det kunne jo ske for alle, at man laver sådan en fejl.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#25   5. okt 2014 "Så er man fanme også for dum" - det er nedladende, og en rigtig træls kommentar..

Kan du god lide at træde i folks fejltagelser?

• #26   5. okt 2014 Jeg vil mene at man er dum hvis man glemme at slukke for vandet natten over, så hele ridehuset står under vand? Det er da dumhed.

• #27   5. okt 2014 Jeg kan ikke helt finde rundt i, om det bare var én der spreder sladder om at de glemte at slukke vanderen, eller om hende fra klubben rettede på hende og sagde, at det var pga. hærværk. Uanset hvad, så kan klubben jo ikke ændre det; det er ærgerligt, at det ødelægger dit stævne, men ift. emnet er i jo altså lige gode om det - du skriver at de er "fandme dumme," og de svarer med at du kunne melde dig ud smiley

Apropos kommentaren: ja, det er da en ærgerlig fejl, men du skriver jo netop, at du selv har prøvet at glemme at slukke for vandet. Så burde du jo også kunne sætte dig ind i, at det ikke er super fedt at modtage en kommentar om, hvor dum man er - personen har garanteret dårlig samvittighed over det i forvejen smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#28   5. okt 2014 Anna: håber næsten du laver en fejl en dag så folk også rigtig kan træde i det...

Forstår virkelig godt at folk reagere så voldsomt på din unødvendige kommentare

• #29   5. okt 2014 Fünke, jeg skriver selv at jeg var dum at glemme og slukke for vanderen en gang, så jeg kalder mig også selv dum og jeg fik en knæk skideballe og det var endda samme rideklub.

AMT, Jeg laver mange fejl og tager ikke tingene til mig, hvis folk gerne vil svine mig til. Jeg har andet at tage mig til end at blive sur over en status besked.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#30   5. okt 2014 Anna: og fordi du ikke tager det til dig, så føler du stadig at du har ret til at træde i andres fejl?? Tænk lidt længere end kun hvad du føler... Der er ingen grund til at såre andre, bare fordi "du ikke selv tager det til dig"...

• #31   5. okt 2014 Jeg føler ikke jeg træder i andres fejl. Men hvis man ikke kan se at man er dum at slukke for en vander og ikke erkende sine egne fejl. Jeg erkendte mine og tænkte "fuck" da jeg havde glemt at slukke for vandet den gang og turde næsten ikke sige det til min chef. Men man bliver nød til at bide i det sure æble og sige sandheden og erkende sin fejl.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#32   5. okt 2014 Anna: det har intet med at erkende egne fejl at gøre..

Det handler om dig og din unødvendige kommentar..

Du er jo tydeligvis blevet stødt over de "svinere" du har fået (hvilket næsten også er på sin plads).. Bare fordi du kan "tåle det", så er det ikke ensbetydende med at personen som lavede fejlen syntes det er skide fedt at der lige skal trædes endnu mere i det offentligt også..

Tænk på dine medmennesker, det er trods alt en fejl der har aflyst et helt stævne, og personen der ved en fejl har glemt vandet er nok ret træt af situationen i forvejen..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#33   5. okt 2014 Kan du overhovedet se noget fra andres synsvinkel?

• #34   5. okt 2014 AMT, jeg synes det handler om at erkende sine egne fejl. Jeg erkendte mine og fik den skideballe som jeg havde fortjent.
    Hvis man ikke kan erkende sine fejl som et voksent menneske, så kommer man ikke langt i livet. Men er det min mening og heldigvis har vi hver vores mening.
    Jeg fortryder intet af det jeg har sagt eller skrevet, fordi jeg ingen har hængt ud. Der er ingen af mine venner som ved hvem jeg snakker om eller hvad jeg snakker om og det rager da dem? Jeg hængte ingen ud, erko kan jeg ikke se fejlen.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#35   5. okt 2014 Anna: hvorfor syntes du det er ok at træde i andres fejl?

Bare fordi du er så "hård" at du kan klare at folk gør det ved dig, er det ikke ensbetydende med at behøver gøre det ved andre...

Og selvom du ikke nævner navne, så er det ikke særlig svært at finde ud af hvem personen er smiley

Men hvorfor spørge om andres mening, når du ikke selv vil indse at din kommentar var dybt unødvendig, og at "tilsviningerne" måske var velfortjent...

• #36   5. okt 2014 At erkende sine fejl som et voksent menneske er ikke lig med at finde sig i at få en kommentar om at "det var fandme dumt" - det passer så fint til dette emne: man kan sagtens sige tingene på en pæn måde samtidig med, at modtageren fatter pointen.

• #37   5. okt 2014 Endelig synes jeg ikke at min kommentar var slem. Jeg ville blot høre hvor vidt man kan gå med sin ytringsfrihed og det har jeg vidst fået svar på nu smiley

• #38   5. okt 2014 Og man kan endda gå så langt som at sige, at du måske burde vide bedre - bare fordi du dengang glemte at slukke for vandet, ville det så have givet andre ret til at svine dig til, fordi du skulle "erkende din fejl som et voksent menneske"?
    At opføre sig voksent er bestemt ikke lig med at "hjælpe andre" til at erkende deres fejl ved at være grove mod dem smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#39   5. okt 2014 Anna: hvis det er din måde at bruge ytringsfrihed på, så burde du få den frataget.. For du er vidst ikke voksen nok til at bruge den med omtanke smiley

• #40   8. okt 2014 hmm vil da hellere se de rigtige kommentar end at høre dem sagt fra dig af. ikke fordi jeg mener du lyver. men synes man noget er uretfærdigt gør mán sig altid sig selv som offer. og det gør ALLE mennesker smiley

• #41   8. okt 2014 Limira, jeg har ikke lyst til at lægge samtalen ud her, men jeg kan sende dem privat til dig?

• #42   8. okt 2014 det må du gerne. det er jo forståeligt nok! smiley

• #43   8. okt 2014 Hvor kan jeg sende det til dig henne? smiley

• #44   9. okt 2014 Jeg syntes ikke rigtig at der er nogen 'grænse' for hvor langt man må gå, når det gælder om at sige sin mening. Hvis man taler meget grimt om et andet menneske - jo så syntes jeg ikke at det er så godt gjort. Men hvis man kan finde ud af at holde det i en pæn tone, så syntes jeg at man kan sige sin meningen så meget som man nu vil.
    Jeg siger ret ofte min mening selvom der ikke er nogen der har bedt om den. Snakker da også tit med folk der fortæller hvad de mener om nogle ting, selvom jeg ikke har spurgt dem om det. Syntes kun at det er rart at vide andres holdninger til tingene. Hvis jeg kan se mit snit til at sige min mening, jamen så gør jeg det gerne - om det er over nettet eller ude i 'virkeligheden er det samme. smiley

Nu har jeg jo ikke hele historien, men jeg syntes ikke at du har sagt noget forkert overhovedet..

• #45   9. okt 2014 Du kan sende det til min facebook smiley Hedder Majbritt Larsen og dette er mit profilbillede:

profilbillede
  • #46   9. okt 2014 Tilføjer lige, for kan ikke lige sende dig en besked smiley

• #47   9. okt 2014 helt iorden smiley

Kommentér på:
At ydre sin mening.

Annonce