{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Lukas - Den VILDE Hingst {{forumTopicSubject}}

Jeg må indrømme det. Jeg har ikke været meget hos min hest den sidste uges tid, da jeg skal afleverer to eksamens opgaver i morgen.



Jeg havde dog lyst til at træne med ham idag, så klokken halv ni sprang jeg på min jerne hest "Sølvlynet" og cyklede så de ti kilometer der er før jeg er i stalden.



Baaahhh hvor blev jeg våd af den tur! Men de sagde i vejrudsigten at vinden ville tage til, så jeg valgte at cykle i noget der drømte om at blive en syndflod når det blev stort, istedet for at cykle i modvind hele vejen. Tsk, Tsk... Det ved jeg ikke om jeg gør en anden gang.



Vel ude i stalden smutter jeg ud og henter hesten, der for en sjælden gangs skyld ikke skulle overtales til at blive fanget.



Ind og strigle, det synes han jo er så hyggeligt, og især når man kan få æbler samtidigt (tror de er sprøjtet med både det ene og det andet, for det er æbler jeg købte for 3 uger siden og de ser stadig ud som om de kunne ligge i butikken.)



Så kom den store prøvelse. SADLEN.



Lukas: "Hey!!! Jeg troede at jeg havde vist dig at jeg sagtens kan finde ud af at have den på!"

Mig: "Ja, Lukas. Men vi ved jo hvor god du er til at glemme."

Lukas: "Hvad hvis jeg nægter?"

Mig: "Lukas, vi ved jo begge to godt at du er bundet og ingen steder kan komme."

Lukas: "Jamen, har du helt glemt det? Jeg er 3-dobbelt RM mester i Bukkespring (RM=Remkolde mesterskab)!!!"

Mig: "Ja... Du er jo så dygtig til det. Men ved du hvad. Jeg tror ikke på at du kan stå stille mens jeg lægger sadlen på dig!"

Lukas: "Der har du helt ret. For sådan en stor fyrig hest som mig finder sig ikke i noget som helst!"

Mig: "Det var ærgeligt, men sadel skal du have på"



jeg fik lagt sadlen på uden det større besvær. men lidt efter stod Lukas og lignede en der tænkte "Hvis hun strammer gjorden en gang til, så eksplodere jeg!!!"



På med trensen, og ned til ridebanen. Her er det jo at Lukas sviser sig at være en lidt sjov fætter. Han laver nogle sjove skridt når han begynder at gå efter han har fået sin sadel på.



Vi kom ned på ridebanen, og jeg longerer den lille hest, og han er RIGTIG dygtig. Efter noget tid får han besked på at skridte, og vi er faktisk færdige med dagens arbejde.



Pludselig kan han hører lyden fra en bil der kører gennem en vandpyt, og så stod jeg pludselig med et styks MEGET vild hingst, der spankulerede afsted med høje knæløft og med halen oppe.



Nu er det jo så sådan at Lukas ikke er i super kondi, og det kræver mere end blot mod at være hingst når man nu ikke rigtig er det. Det kræver også en god kondi, og den har han som sagt ikke meget af.



Så hans tid som hingst var meget kortvarig, og så var det at han fik en ny idé. Jeg skulle da ikke stå inde på midten af ridebanen helt alene, så han kom ind for at yde moralsk støtte til mig. Men jeg misforstod desværre min hest (indrømmet, jeg har endnu ikke gået til hestehviskning) og bad ham gå ud på volten igen. Lukas der her de sidste par dage har deltaget i kurset : "Vejen til at være en nervøs hest" så et som et tegn på at jeg slet ikke var mig, men en drage i skjul og han tog hovene på nakken, og genfandt utroligt hurtigt sin form.



Ja. Resten af tiden var ret kedelig. Det eneste der nok er værd at fortælle om, er at pragthesten kunne stå og for sadlen af UDEN at være bundet Og jeg kunne bagefter strigle den lille mand. Men så rækte vild hingstens tålmodighed ikke meget længere. Og så måtte han en tur på fold.



Turen ned til folden intoducerede Lukas for noget helt ukendt. Nemlig min cykel, som også er nævnt længere oppe. Den fulgte ham nemlig med ned til folden. Det var dog først da vi var halvvejs dernede at han opdagede at den var med .



Så jeg vil afslutte mig indlæg med en besked fra Lukas: "Kære medheste! Dagen er kommet. Vi er blevet indvaderet af en mærkværdig hesterace fra det ydre rum. De prøver at fravriste os vores guddommelige plads som de absolut mest elskede dyr med løfter om at være billige i drift, meget trofaste OG driftsikre. Derfor, tag jer i agt. Er jeres ejer først blevet hjernevasket af et af disse væsener, er der INGEN vej tilbage!!!"




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lukas - Den VILDE Hingst
Kommentér på:
Lukas - Den VILDE Hingst

Annonce