790 visninger
|
Oprettet:
Arbejde i udlandet med heste {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
jeg vil høre om der er nogle af jer, der har tidligere erfaring med arbejde med heste i enten USA, Australien eller New Zealand.
Jeg vil gerne høre, hvordan I kom i kontakt med folkene i arbejde hos, brugte i et bureau? Eller kendte I nogle, som kender nogen som..?
Jeg går pt. i 2.G nu, og ønsker at rejse i mit sabbatår efter 3.G, hvor jeg gerne vil kombinere det med arbejde med heste et sted. Derfor ville jeg gerne høre, hvad i gjorde osv. og hvordan det i det hele taget var
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 366
Men har tidligere undersøgt det, og det jeg fandt frem til var, at man kunne gøre det på to måder:
1. Den lidt usikre
Du søger job hjemmefra. Søger på nettet efter steder, du synes, ser spændende ud. Når du har fået dig et job, så er det jo bare at tage af sted. Du kan være heldig at havne et sted, som er virkelig lærerigt med søde mennesker, der hjælper dig med at få styr på alt det der nu skal styr på, eller du kan være uheldig og ende som slave i en eller anden stald overladt til dig selv.
2. Den sikre
Tag med en organisation (f.eks. (link fjernet) Her hjælper de dig med at søge job, og du er derfor sikret ordentlige vilkår. De hjæper desuden med at opsætte bankkonto, finde et sted at bo osv. Men det koster jo så også en sjat
Lige nu leger jeg med tanken om den alternative indgangsvinkel. Jeg tænker på at finde en hestehvisker et sted og høre, om jeg kan arbejde der og evt. følge dem i deres arbejde. Det kunne være sindssygt lærerigt!
feb 2008
Følger: 41 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 833
http://www.yardandgroom.com/
Der er rigtig mange forskellige jobs slået op, og der er mulighed for at kontakte tidligere ansatte med mere... Jeg fik selv tilbudt et job i DK uden at kontakte dem, de fandt min profil, men har aldrig selv søgt aktivt, da jeg i virkeligheden hellere ville noget andet
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
Jeg ved faktisk ikke voldsomt meget om det, men det er rigtig betryggende at jeg har været ude og snakke med hende min næsten nabo (10 km. væk jeg kendte hende faktisk ikke før) for hun er rigtig rar og på den måde føler jeg ligesom at jeg kan stole på, at det er nogle søde mennesker jeg kommer hen til
En ide kunne jo være evt. at slå op på facebook og se om der var nogle som kende nogle, det spreder sig jo i hvert fald hurtigt der
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 452
Held og lykke.
Arbejde i udlandet med heste