{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.219 visninger | Oprettet:

går mig ikke i møde {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg er kommet til at tænke på, hvad det betyder når hesten ikke går en i møde, når man henter den på folden?
Kan den så ikke lide ens selvskab, eller hvad? Olivar flygter ikke eller noget, men han går mig heller ikke i møde, når jeg kommer ud til ham. Jeg kan så stoppe op få meter fra ham, række hånden ud og så kommer han også hen til mig.
Kan bare komme til at føle, når man høre andres heste, som kommer en i møde og er måske er smule frustreret, fordi jeg goft kunne tænkr mig, at Olivar også gjorde det, fordi jeg jo gerne vil have han nyder at være i selvskab med mig, ligesom jeg elsker at hygge med ham.
Jeg er godt klar over, at det er menneskelige følelser og måske ret urealistisk hvis det hænger sådan sammen. Men nu kunne jeg bare godt tænke mig at høre hvordan andre tolker det og har det med det\evt nogle som ved noget om hvorfor\hvordan osv.

På forhånd tak ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  går mig ikke i møde
  • #1   5. okt 2014 Følger lige med ::)

• #2   5. okt 2014
    Det betyder bare at hesten er mere motiveret af maden ( græs, hø ) på folden og evt. flokken end den er af dig. Selvfølgelig kan den forbinde dig med noget dårligt, men så vil den ofte gå i stedet for.

• #3   5. okt 2014 den ene jeg rider nu vrinsker konsekvent og kommer mig i møde, gerne i et godt tempo. Han er den første hest der har gjort det hver evig eneste gang hver dag. De andre har som regl heller ikke flygtet (lige ud over den dag hvor de er blevet lukket på sommergræs, det er det samme hvert år smiley ), men de er for det meste bare blevet stående til jeg kom og hentede dem, ind i mellem er de kommet mig i møde.

Jeg tager det nu ikke så tungt, det er jo ikke fordi de ikke vil med ind, de vil jo bare hellere æde end at komme rendende som en anden jubelidiot hen til mig smiley

• #4   5. okt 2014 Jeg tror selv at hesten enten har lært at den fx for mad eller ros hvis den kommer når man kalder på den på folden - det vil sige at det ikke er fordi at den er glad for at se en, den opsøger den ros man giver den smiley

Ellers er der nogen heste der nyder at stå på marken og gumle græs/hø dagen lang, eller nødvendigvis ikke opsøger mennesker ligesåmeget som andre heste måske gør smiley

Min lille part kommer nogen gange, andre gang står han og glor på mig som om jeg er dum at forvente at han skulle bevæge sig helt frivilligt hen mod mig xD
    Jeg ved han hygger sig på marken, og jeg tager det sol det kommer, ja, det er rart når ens hest kommer en i møde, men bare at den ikke går fra dig så vil den gerne være i dit selskab smiley

Bare min holdning til det smiley

• #6   5. okt 2014 Vil sige det samme som de andre. smiley

Og så vil jeg lige komme med mit eget eksempel, af min kære himmelpart.
    Det første billede er fra da vi mødtes, og den anden er, ja, 'senere'. Selvom jeg følte jeg connectede med hende første dag, så skulle hun jo også lige se mig an. Så hun var lidt mere tilbageholden. Men med tålmodighed og rette træning og tid, så gengælder de din tillid. Til sidst travede hun rundt efter mig på folden, hvis jeg skulle lave noget derude. smiley

Måske er det det samme med din hest. Måske skal den lige se dig an?
    Eller ja, som de andre siger - Tag det ikke så tungt. Det er ikke fordi han ikke kan lide dig, men det er jo hans 'space'. smiley

profilbillede
  • #7   5. okt 2014 Som de andre skriver, betyder det bare, at den er mere motiveret for noget andet. Det betyder ikke nødvendigvis, at den ikke kan lide dig - men du opfylder jo ikke direkte et af dens vigtigste behov, hvilket både flokken og mad gør.

Jeg ser det som et tegn på, at min hest har det godt i flokken. Hvis hun konsekvent kommer mig i møde på folden, tolker jeg det som, at hun ikke har det godt i flokken, og at hendes sociale behov derfor ikke bliver opfyldt.

Men det er jo forskelligt fra hest til hest. Hvis hesten er meget motiveret for mad, og den har lært at den får noget lækkert, når den kommer hen til dig, så gør den nok det - uden at det nødvendigvis betyder, at den ikke har det godt i flokken. :o)

• #8   5. okt 2014 Du skal ikke være ked af, at din hest ikke kommer dig i møde. Nogle heste er bare mere opmærksomhedssøgende end andre.
    Der er f.eks. en i løsdriften hos mig, som ALTID kommer mig i møde. Hun følger mig uafbrudt. Hun følger alle. Og hvis man ikke giver hende opmærksomheden, så skal hun nok finde en måde at tage min opmærksomhed på. Jeg giver hende stort set aldrig noget, men hun gør det alligevel.
    Omvendt giver jeg ofte min pony en godbid, når jeg henter hende på folden. Hun kommer ikke imod mig før jeg er en 10 meter fra hende. Jeg kan se, at hun "lige" skal have de sidste bider græs, inden hun kommer. Jeg synes det er positivt!

Som CTS nævner, er det jo rigtig godt, at den er glad for sin flok.
    Kan omvendt fortælle, at jeg i sommers havde pony flyttet et andet sted hen. Derude kaldte hun på mig, når jeg kom, når jeg gik, hun gik mig i møde, og hun ville ikke gå hen til "flokken", når jeg afleverede hende på fold igen. Hun var nemlig ikke en del af flokken - og jeg kunne ikke forlade hende på noget tidspunkt, når jeg havde hende ude af flokken, for så blev hun helt vild. Også selvom min kæreste stod med hende imens.

Jeg er simpelthen så glad for, at jeg flyttede hende tilbage, og at hun nu har det fint i sin flok - og derfor er motiveret af både den og græsset på folden smiley

• #9   5. okt 2014 Enig med de andre smiley Har to fantastiske heste, som altid kommer til lågen på folden når jeg kalder (ofte kommer de faktisk i spurtende galop, andre gange går de så langsomt smiley ) men det er så fedt at jeg kan kalde på dem, og de altid kommer - har aldrig nogen sinde skulle gå efter de to smiley Lærte dem at kende her for et par måneder siden, og fra første dag da jeg skulle hente dem fra folden har de kommet mig i møde smiley Lukker to andre heste ind også, hvor jeg nogle gange må gå dem i møde, andre gange står de allerede ved lågen og andre gange kan jeg kalde på dem og de så kommer.. Tager det ikke så tungt, det er vel bare et tegn på at de nyder at slappe lidt af og være ude smiley

• #10   6. okt 2014 Xenobia kom heller ikke, men en dag kom hun løbene og det gør hun stadig, så tænker tid og eventuelt godbidder når du henter ham:-)

• #11   6. okt 2014 Mine kommer altid løbene når jeg kalder, MEN det er kun fordi de ved at de for foder største delen af de gange jeg kalder..

og jeg mener at ingen heste kommer fordi de elsker deres ejer, alle heste kommer fordi de har fået tillært at de for foder, godbider eller andet når de kommer, eller ros.. generelt sker der noget positivt når de kommer..

• #13   6. okt 2014 Min er OK kontaktsøgende når vi arbejder, og følger flot med ved skulderen når jeg går rundt på banen men hun kommer hellere ikke når jeg henter på fold. Hun vil nok hellere gasse end arbejde, og det er på trods af at jeg har brugt lang tid på at indlære indkald med klikker/godbidder. Hun er generelt meget flok-glad, og det har jeg efterhånden lært at acceptere.

• #14   6. okt 2014 begge mine kommer heller ikke altid nogen gange kalder jeg også komme de lige så stille, andre gange skal jeg hente dem i den anden inde, den ene bliver stående og venter på jeg tager fat i den, den anden vil gerne drille lidt så hun traver lidt i rundt om en.

hvis man bare tager den anden først kan man nemt fange den sidste bagefter uden problemer.

den der bare står og venter er en stor nusse trold og vil altid kæles med så hun er ikke svær at fange og det har hun aldrig været ved mig.

jeg tager det ikke så tungt og henter dem bare for de vil gerne med ind uantset hvad.

• #17   6. okt 2014 jeg tror hvorvidt hesten kommer eller ej kommer meget an på hvorvidt hesten står på en stor frodig græsfold, eller om den står på jordfold, eller om den står med andre heste eller alene eller om den bliver brugt til hygge og får mad, eller den ved den skal ud og ride langt. Jeg forstår slet ikke at det er noget folk går op i, i kommer da heller ikke løbende hen til jeres forældre hver gang i ser dem, men det betyder da ikke at i ikke kan lide dem?

• #18   6. okt 2014 Det skal du ikke tage så tungt, han går da ikke fra dig smiley

Casual kommer mig nogle gange i møde, andre gange ikke, ligesom han vrinsker til mig nogle gange og andre gange ikke.. Han går ikke fra mig, han har bare travlt med at spise græs engang imellem og de dage er det bare lidt mere interessant, end at se hvad jeg har med smiley

• #19   6. okt 2014 Min kommer mig som regel ikke i møde, og til tider heller ikke når jeg kalder, men det tager jeg nu ikke så tungt. Det er lidt irriterende, når man står og kalder og det regner og hun så ikke kommer, men jeg kan jo lige så godt selv gå ned og hente hende smiley

Desuden forstår jeg da godt, at hun hellere vil være hos sine venner og hos sin mad xD

Kommentér på:
går mig ikke i møde

Annonce