går mig ikke i møde {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg er kommet til at tænke på, hvad det betyder når hesten ikke går en i møde, når man henter den på folden?
Kan den så ikke lide ens selvskab, eller hvad? Olivar flygter ikke eller noget, men han går mig heller ikke i møde, når jeg kommer ud til ham. Jeg kan så stoppe op få meter fra ham, række hånden ud og så kommer han også hen til mig.
Kan bare komme til at føle, når man høre andres heste, som kommer en i møde og er måske er smule frustreret, fordi jeg goft kunne tænkr mig, at Olivar også gjorde det, fordi jeg jo gerne vil have han nyder at være i selvskab med mig, ligesom jeg elsker at hygge med ham.
Jeg er godt klar over, at det er menneskelige følelser og måske ret urealistisk hvis det hænger sådan sammen. Men nu kunne jeg bare godt tænke mig at høre hvordan andre tolker det og har det med det\evt nogle som ved noget om hvorfor\hvordan osv.
På forhånd tak ?
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Det betyder bare at hesten er mere motiveret af maden ( græs, hø ) på folden og evt. flokken end den er af dig. Selvfølgelig kan den forbinde dig med noget dårligt, men så vil den ofte gå i stedet for.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
Jeg tager det nu ikke så tungt, det er jo ikke fordi de ikke vil med ind, de vil jo bare hellere æde end at komme rendende som en anden jubelidiot hen til mig
nov 2012
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 1.996
Ellers er der nogen heste der nyder at stå på marken og gumle græs/hø dagen lang, eller nødvendigvis ikke opsøger mennesker ligesåmeget som andre heste måske gør
Min lille part kommer nogen gange, andre gang står han og glor på mig som om jeg er dum at forvente at han skulle bevæge sig helt frivilligt hen mod mig xD
Jeg ved han hygger sig på marken, og jeg tager det sol det kommer, ja, det er rart når ens hest kommer en i møde, men bare at den ikke går fra dig så vil den gerne være i dit selskab
Bare min holdning til det
mar 2013
Følger: 30 Følgere: 37 Heste: 5 Emner: 36 Svar: 1.265
Og så vil jeg lige komme med mit eget eksempel, af min kære himmelpart.
Det første billede er fra da vi mødtes, og den anden er, ja, 'senere'. Selvom jeg følte jeg connectede med hende første dag, så skulle hun jo også lige se mig an. Så hun var lidt mere tilbageholden. Men med tålmodighed og rette træning og tid, så gengælder de din tillid. Til sidst travede hun rundt efter mig på folden, hvis jeg skulle lave noget derude.
Måske er det det samme med din hest. Måske skal den lige se dig an?
Eller ja, som de andre siger - Tag det ikke så tungt. Det er ikke fordi han ikke kan lide dig, men det er jo hans 'space'.
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Jeg ser det som et tegn på, at min hest har det godt i flokken. Hvis hun konsekvent kommer mig i møde på folden, tolker jeg det som, at hun ikke har det godt i flokken, og at hendes sociale behov derfor ikke bliver opfyldt.
Men det er jo forskelligt fra hest til hest. Hvis hesten er meget motiveret for mad, og den har lært at den får noget lækkert, når den kommer hen til dig, så gør den nok det - uden at det nødvendigvis betyder, at den ikke har det godt i flokken. :o)
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
Der er f.eks. en i løsdriften hos mig, som ALTID kommer mig i møde. Hun følger mig uafbrudt. Hun følger alle. Og hvis man ikke giver hende opmærksomheden, så skal hun nok finde en måde at tage min opmærksomhed på. Jeg giver hende stort set aldrig noget, men hun gør det alligevel.
Omvendt giver jeg ofte min pony en godbid, når jeg henter hende på folden. Hun kommer ikke imod mig før jeg er en 10 meter fra hende. Jeg kan se, at hun "lige" skal have de sidste bider græs, inden hun kommer. Jeg synes det er positivt!
Som CTS nævner, er det jo rigtig godt, at den er glad for sin flok.
Kan omvendt fortælle, at jeg i sommers havde pony flyttet et andet sted hen. Derude kaldte hun på mig, når jeg kom, når jeg gik, hun gik mig i møde, og hun ville ikke gå hen til "flokken", når jeg afleverede hende på fold igen. Hun var nemlig ikke en del af flokken - og jeg kunne ikke forlade hende på noget tidspunkt, når jeg havde hende ude af flokken, for så blev hun helt vild. Også selvom min kæreste stod med hende imens.
Jeg er simpelthen så glad for, at jeg flyttede hende tilbage, og at hun nu har det fint i sin flok - og derfor er motiveret af både den og græsset på folden
aug 2008
Følger: 71 Følgere: 119 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 844
jan 2014
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 293
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
og jeg mener at ingen heste kommer fordi de elsker deres ejer, alle heste kommer fordi de har fået tillært at de for foder, godbider eller andet når de kommer, eller ros.. generelt sker der noget positivt når de kommer..
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.042
jul 2013
Følger: 37 Følgere: 24 Heste: 5 Svar: 183
hvis man bare tager den anden først kan man nemt fange den sidste bagefter uden problemer.
den der bare står og venter er en stor nusse trold og vil altid kæles med så hun er ikke svær at fange og det har hun aldrig været ved mig.
jeg tager det ikke så tungt og henter dem bare for de vil gerne med ind uantset hvad.
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 844
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.165
Casual kommer mig nogle gange i møde, andre gange ikke, ligesom han vrinsker til mig nogle gange og andre gange ikke.. Han går ikke fra mig, han har bare travlt med at spise græs engang imellem og de dage er det bare lidt mere interessant, end at se hvad jeg har med
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
Desuden forstår jeg da godt, at hun hellere vil være hos sine venner og hos sin mad xD
går mig ikke i møde