Foder problematik {{forumTopicSubject}}
Hej hg!!!
Jeg står og har et dilemma ang fodring af min 14 år gamle frieserhoppe.
Hun bliver ikke brugt til ridning eller andet. Hun går på fold otte timer om dagen og står på stald om natten hvor hun får 6-8 kg wrap pr dag.
Mit dilemma er så hvad jeg ellers skal fodre hende med. Hun har svært ved at holde huld, specielt om vinteren, også selvom hun går med dækkener. Hun får lige nu hel havre, en musliblanding (dangro videbæk musli fiberpower), tilskud af omega 3, 6, 9 olie, tilskud med zink og hvidløg. Hun har sommereksem og får derfor disse tilskud.
Jeg vil meget gerne have hende taget væk fra havren da hun ikke bliver brugt og jeg helst vil undgå den høje mængde stivelse, men jeg skal så have fundet en erstatning, evt. et fuldfoder, som kan opretholde hendes huld henover vinteren.
Jeg håber nogle af jer kan komme med nogle forslag på hvilket foder jeg skal vælge og helst til en rimelig pris.
sep 2006
Følger: 209 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.587
Du kan give et foder som fiberlux som er korn frit
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 12 Emner: 19 Svar: 816
Find et tilskudsfoder fx Rocky fra Equsana hvor FE skal tilsætte ved siden af. Jeg ville da bruge fx olie, Linamix eller fiberpiller.
Jeg ville også give wrap på folden hvis det er muligt...
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Det burde faktisk løse dit vægtproblem.
Angående foder, ud med havre. Jeg selv er rigtig glad for Hipppolyts naturmüsli til min frieser. Det er kvalitet, der er til at betale for penge
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 8
jul 2010
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 483
Fjerne havren og evt. tilføje fiberpiller.
I første omgang ville jeg nok bare se om ikke det hjalp når hun fik mere wrap
Foder problematik