{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ormekure
  • #1   30. jan 2007 men er der ikke mange der gør det??? man kan jo som regel se hvis hesten har orm, så der er vel ikke den store grund til at betale en dyrlæge for at fortælle noget man godt ved.....


  • #2   30. jan 2007 er det billigere?

  • #3   30. jan 2007 jeg sidder nemlig også og overvejer at bestille på Divoza.com for jeg er 99% sikker på at tøsen har orm, og jeg synes det er dyrt at få dyrlægen ud, så skal jeg betale for en konsultation, dyrlægens transport og ormekuren... og det sys jeg da virker lidt dumt når nu jeg kan gøre det billigere ved at bestille over nettet

  • #4   30. jan 2007 fordi du ved ikke hvilke orm din hest har, og hvilke dosis den skal have, så det kan være direkte skadeligt for din hest + hesten kan gå hen og blive resistent for orm... ike særlig smart, så derfor er det ulovligt at bestille hjem fra udlandet!

  • #5   30. jan 2007 min for ormekur to gange om årert, for at være på den sikkre side...

  • #6   30. jan 2007 så jeg ser det kun som uvidene folk der køber orme kur i udlandet.. ikke for at træde nogle over tæerne..


  • #7   30. jan 2007 Hvis det er rigtig så ska en hest jo ha ormekur 3-4 gange om året. Det siger man. Men hvis du er sikker på at hun har orm så bare bestil, for hun ska ikke gp med orm for lang tid..


  • #8   30. jan 2007 mine får også ormekur 2 gange om året ringer bare til dyrlægen og kører ned og henter dem jeg skal bruge....

  • #9   30. jan 2007 Jeg får altid lavet en gødnings prøve, inden jeg behandler mine heste..
    Så min dyrlæge siger de skal have ormekur efter behov, og ikke 3-4 gange, hvis de ikke har brug for det!

    Pga den store fare for vores heste bliver resistende for orm..


  • #10   30. jan 2007 Maria N....
    jamen kald mig bare uvidende, men netop derfor spørger jeg jo, jeg har da ikke lyst til at gøre noget der kan skade hende, men jeg synes bare ofte jeg har hørt om nogen der bestiller over nettet, desuden tror jeg ikke selv på at det virkeligt er så slemt som du siger, hvis nogen dyrlæger sælger dem uden gødningsprøver, så kan det vel ikke være helt skidt, så ved de jo heller ikke præcist hvad det er for orm.... desuden står der jo på mange af dem man kan få på Divoza at de tager alle slags orm...


  • #11   30. jan 2007 jeg tror nu jeg vil bestille, så får hele flokken lige for hvis en har, så kan de andre jo også sagtens have....

  • #12   30. jan 2007 det fortæller jo desværre bare noget om de dyrlæger I bruger..
    der er jo forskellige slags orme, og derfor skal de behandles derefter.
    Har været til et dyrlæge møde, hvor debatten ligger på det desværre er et meget stort problem her i dk, fordi der er så mange der giver forkert dosis og mærke.
    Kan ikke forstå vi bruger så meget tid på dyrevelfærd, når vi heller end gerne propper hetsne med ormemiddel, som vi ingen anelse har om virker eller faktisk skader hesten... ja jeg undres.. men det er jo jeres heste..


  • #13   30. jan 2007 okay for det første så har jeg aldrig selv bare kunnet købe ved min dyrlæge, jeg plejer at få taget gødningsprøver hvert forår.... og ligesom "Hippie hest" så har jeg også haft problemer med at det ikke er blevet fundet i gødningsprøven, jeg havde dyrlæge der tog prøver 4 gange før de fandt noget, og den stakkels lille pige blev tynd, mat pels og et virkeligt typisk ormeoffer.. det synes jeg er synd, så vil jeg faktisk hellere bestille noget så jeg ved hun bliver behandlet..... desuden var mit spørgsmål jo heller ikke om det er rigtigt eller forkert at gøre det, men om det var ulovligt...

  • #14   30. jan 2007 hesten skal kun have hvis den har orm, såhn siger vores dyrlæge, man skal ikke bare give hesten for og give den noget.. og der findes forskellige slags, og man skal have taget en gødning prøve i dag.. f.eks hos os sidste år, var der en ny hest(orm), et føl(orm), gammel hoppe(orm), gammel vallak, og en hoppe der havde været i stalden i et par måneder.. der var det kun dem som havde noget som fik det.. resten af stalden fik ikke noget..
    ham af min havde ingen, men skal tjekkes nu her igen, når de skifter fold.. også må vi se om der er noget.


  • #15   30. jan 2007 det er ulovligt at bestille hjem fra udlandet, da det er receptpligtig medicin..
    Jeg fatter simpelthen ikke at folk vil gøre sig til kriminelle, fylde deres heste med medicin den måske ikke behøver og øge chancen for resistente orme bare for at spare penge til prøven... samtidigt bruger de fleste rigtig mange penge på udstyr osv...
    Det største problem med gødninge prøver er at folk får dem taget på forkerte tidspunkter, hvor ormene er i dvale og derfor ikke kan måles.. og desværre er der en del dyrelæger der ikke ved nok om det..


  • #16   30. jan 2007 Signe L : lige mine ord smiley

Kommentér på:
ormekure

Annonce