{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Ormekure {{forumTopicSubject}}

Vi har netop fået analyseret gødningsprøver og har hentet ormekure.
Dog undrer jeg mig meget over prisen. For 3x noromectin og 2x equimax var prisen 720 kr. Er det ikke meget? syntes ikke ormekurene plejer at koste så meget. Især syntes jeg det lyder vildt at en Noromectin koster 142 kr. Plejer at give 70-80 kr.

Har I andre også oplevet så stor prisstigning?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ormekure
  • #1   18. okt 2019 Jeg har lige betalt 65kr for en noromectin smiley

  • #2   18. okt 2019 Hold da op noget af en pris for de ormekure.
    Jeg plejer også at give mellem 60 og 80 kr pr ormekur.


  • #3   18. okt 2019 Har du bedt om en udspecificeret regning? Antager du fik den udleveret af dyrlægen og ikke var på apoteket?

    Medicin priserne er rimelig faste, så ofte er det diverse "gebyrer" som gør forskellen.


  • #4   18. okt 2019 Min kæreste hentede kurene hos dyrlægen og jeg har fået faktura pr. mail. Der er ikke påført nogle gebyrer, kun prisen på de fem ormekure.



  • #5   19. okt 2019 Jeg mener, at det kan gøre en stor forskel, hvis man henter hos dyrlægen =gebyr for udlevering.
    Men det skal jo stå på fakturaen.

    Jeg ved ikke om regler for husdyr og mennesker er det samme.
    Menneskers medicin i DK bliver hver 14dag fastsat på en børs.
    Hvert firma fortæller, hvad de synes prisen skal være. Og det er så prisen på deres mærke de næste 2 uger.
    Hvert firma må sige 1 pris til et præparat, de kan ikke se hvad hinanden byder før priserne offentliggøres samtidigt. . Så det er en mærkelig auktion, de kan jo ikke underbyde hinandens priser...
    Apoteket udleverer indholdsstoffet fra det billigste firma - medmindre du insisterer på at købe fra det originale firma.

    Alle firmaer prøver at gætte lavt nok til at deres produkt er det som apoteket langer over disken. Men samtidig vil de jo gerne gætte rigtigt med at nævne en rimelig høj pris, så de kan få overskud hjem.
    Gætter alle firmaer højt til en auktion, så må folk betale en høj pris for deres medicin de næste par uger.

    Hvis det samme gælder for dyr, kan det være tilfældige udsving ved en auktion, der gør det.


  • #6   19. okt 2019 Det er ikke fordi det er prisen inkl. gødningsprøverne?



  • #7   19. okt 2019 Prisen er KUN for kurene og ingen udleveringsgebyr. Har fået en særskilt faktura på prøverne.

    Har skrevet til klinikken og har fået besked om at de vil kigge på det mandag. Spændende om der er sket en fejl eller om de er steget så meget.



  • #10   21. okt 2019 Så kom der svar fra dyrlægen, og de havde lavet en tastefejl i deres system, så kurene var lagt ind med forkert pris. I stedet for 142 koster de 56 kr. Lidt mere spiselig pris smiley

Kommentér på:
Ormekure

Annonce