{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Slagtes eller sælges. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Nu har jeg brug for et par gode råd i en ret fortvivlet situation.
Sagen er den at jeg i nu et år har redet denne her salgshest op fra scratch.
Han er en super dejlig og lærevillig hest der elsker at arbejde. -Han har gået to LA'er som han begge vandt.

Desværre fandt vi ud af at han har begyndende slidgigtforandringer i højre forben grundet dårligt smedarbejde.
Dyrelægen udtalte, at hans karriere ikke var slut og at så snart en smed havde været på ham og igennem en periode rettet ham op, ville han med al sandsynlighed fungerer fint som dressurhest igen.

MEN ejer er ikke intereseret i at kaste flere penge i hesten, og vil have den slagtet. - Dette synes jeg er synd, og vil virkelig ikke se ham gå den vej da jeg er blevet utrolig glad for hesten.
Jeg har nu fået en mrds tid til at forsøge at få den solgt for over slagteprisen. (ca6000)

Men hvad ville i gøre? - Jeg står med min kammerats liv på skuldrene og vil gøre alt hvad jeg kan. - Men hvor starter man? Jeg har oprettet annonce og regner med at få en smed ud og få hans syn på tingene?

Nu søger jeg egentlig blot råd eller veje jeg kan gå. - Jeg er meget fortvivlet og ville være knust over at se ham ende i et slagtehus i en alder af blot 6 år, og med masser af potientale.

Mvh. Amanda


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slagtes eller sælges.
  • #1   16. nov 2014 Det er ejers hest og ejers beslutning. Vil hun havde den slagtet, så er det hendes valg. Det er mange penge at ofre hvis man måske ikke lige står og har dem. Jeg ville blive sur, hvis nogen kom og blandende sig i, hvorvidt min hest skulle slagtes eller ej - det er en hård nok beslutning at foretage at i sig selv. Så helt ærligt, så synes jeg ikke du har noget at skulle have sagt og synes du skal blande dig uden om (:

  • #2   16. nov 2014 Lad den få fred.
    Det er mange kilo,som hver dag belaster dens ben.
    Ved videresalg kan du aldrig regne med at der bliver gjort hvad der skal for den,uanset om der bliver lavet kontrakt eller ej.


  • #3   16. nov 2014 Og ja, også som Hakuna Matata siger. Du skal heller ikke regne med at finde nogle købere - medmindre du selv vil købe - folk gider ikke heste der i så tidlig en alder allerede har skavanker.

  • #4   16. nov 2014 Hvorfor ikke selv købe den?

  • #5   16. nov 2014 Du kan ikke være sikker på den ender et ordentligt sted, tvivler på hestemennesker ville købe den har skavanker som 6 års, Du kan nok ikke få så meget for ham hvis du vil ham solgt. Du kan da spørger ejer om du må købe den for slagtepris hvis du har råd?

  • #6   16. nov 2014 Ejer er en ældre herre der ganske simpelt ikke har overskud til at stå med hesten længere. Men han er selv meget ked af at skulle træffe beslutningen, og ville naturligvis helst hvis han kunne komme et andet sted hen.- Han kan bare ikke selv stå med det.

    Jeg har ikke mulighed for selv at købe den. Jeg er alene med alt som 17-årig, og har ingen familie til rådighed når det kommer til min sport.

    Naturligvis skulle han have fred hvis han tydeligt havde ondt. Han er en utrolig livsglad hest, og elsker at arbejde og virker ikke til at have ondt. - Som dyrelægen sagde. - Med pleje og behandling vil han med alt sandsynlighed kunne komme til at fungerer som en helt almindelig hest igen, bortset fra en skavank på røngten.


  • #7   16. nov 2014 Det er da en vildt stor hest hvis slagteprisen er 6000,-
    Jeg tænker at slagteprisen er det halve


  • #8   16. nov 2014 Ejer har en forsikring der betaler ham ved slagtning - deraf de 6000

  • #9   16. nov 2014 Læg en annoncen ud på diverse heste-salgssider på fb. Det plejer tit at skabe opmærksomhed. Og husk dato smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   16. nov 2014 Bland dig uden om.

    En hest der allerede døjer med slidgigt som 6 års, har bedre af at få fred end at blive solgt videre smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   16. nov 2014 Rosa: man kan jo ikke bare lige rette al ting op smiley

  • #13   16. nov 2014 Puha. Jeg kan godt forstå dig. Jeg håber virkelig at du finder nogen der vil give den lov at leve videre! Prøv Evt på Facebook også

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   16. nov 2014 Rosa: hesten har slidgigt.. Det er ikke noget man bare retter op på, som f.eks en skævhed..

  • #18   16. nov 2014 puha træls situation.. men tror desværre du skal være heldig at finde en der vil købe en hest der er noget i vejen med og de skal investerer penge i den før den måske kan fungere.. For det skal jo også være et godt hjem smiley Det med at sælge en hest der er noget i vejen med er farligt for hesten, for hvis der ikke bliver taget ordentligt hånd om det kommer han til at have smerter, og så havde slagtning været bedre.. Der er rigtig mange billige heste til salg som intet fejler nu. Men Held og lykke og håber i finder den bedste løsning smiley

  • #19   16. nov 2014 Den skade der allerede er at se på røntgenbillederne, vil ikke forsvinde ved ny smed ??
    Jeg synes det er en samvittighedsfuld ejer den hest har? Hvorfor sende den ud på det allerede overfyldte marked med syge heste?
    Sådanne lidelser har det med at blive "glemt" når hesten bliver solgt igen og igen smiley

    Hvis du ikke selv har mulighed for at købe og holde den? så ville jeg helt klart ALDRIG løbe risikoen for at den bliver solgt igen og igen.... Så jeg mener helt klart ejer tager ansvar ved at give den fred inden den ender i smertehelvede....


  • #20   16. nov 2014 Enig i at den burde få fred

    Den har slidgigt, og det bliver aldrig bedre - kun værre.


  • #22   16. nov 2014 Er helt forelsket i den :0 har kommenteret din annonce

  • #23   16. nov 2014 Slidgigt er og bliver slidgigt, det vil aldrig forsvinde, men ka holdes for døren med rette tilskud.
    Det lyder som en fin hest, dog er det svært at sige hvor hurtigt det går.
    Self er der ærgerligt, at aflive en "fornuftig" hest.
    Desværre ligger du under for en ejer, der jo bestemmer.
    Vil mene chancen er 50/50 på at finde en ny ejer, men det er nok ik hvem som helst.

    Min gamle dame, har på 3. år slidgigt i koder og knæ.
    Hun fungere fint, er dog stivbenet, men ellers i hendes 3. ungdom.
    Hun holder fint til at lunte lidt rundt, men er ellers foldbums.
    Jeg ved det er ved at være slut, men hun er så osse snart 20.


  • #24   16. nov 2014 Man kan sige slidgigt går kun en vej og det den forkerte.. man kan nok forlænge dens levetid og holdbarhed ved at forbygge det.. Men helt ærligt vil hesten jo ikke holde længe hvis den skal i hård trænning så det den vil kunne bruges til er jo hygge hest.. Men så kan man tænke vil ny ejer overholde dette eller få det ud af hesten de kan også sælge den vidre nå den ikke kan holde mere eller ride den op også sælge den uden og fortælle om dette.

    Så man kan måske overveje om det ikke vil være for hestens bedste og få den aflivet.. Ellers snakker vi noget udlån hvor man kan tjekke efter hesten ikke bliver presset til mere end den ben vil kunne holde til..

    Men jah..


  • #25   16. nov 2014 Derud over forstå jeg ikke at ejer ikke vil bruge penge på og få den rettet af smed det jo ikke ngoet som koster noget særligt nå man tænker på omkostninger af hest.. Så tror godt ejer ved at hesten ikke vil kunne holde i længden om den bliver rettet eller ej.. og hesten vil aldrig blive nogen særlig penge værd faktisk kun mindre og mindre og det jo lidt derfor de nok bare gerne vil af med den nu

Kommentér på:
Slagtes eller sælges.

Annonce