{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Ny kastreret hingst?! {{forumTopicSubject}}

Hej!
jeg har været ude og kigge på en rigtig fin 7 årig hingst, som jeg enteresseret i. Da den skal kastreres ville det den så ændre meget adfærd og temperament? Og ville det være for sent at kastre en hingst som 7 årig?
tak på forhånd! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny kastreret hingst?!
  • #1   18. nov 2014 Jeg ved ikke med en 7 årig - men min hingst på 4 år er lige blevet kastreret og han er fuldstændig forandret her 2 måneder efter.

Han har stadig gnisten i øjnene - men han er blevet mere opmærksom på mig, fremfor alt muligt andet, når jeg arbejdet med ham.

Han deler en stor box med hoppe og kan stå klods op af andre på staldgangen. Han har så også fået nogle seriøse tæv af en gammel hoppe, som jeg startede med at lukke ham sammen med 6 uger efter. Helt bevidst for at hun kunne sætte ham på plads. Det har hun gjort, så han er færdig med bedække selvom han er kåret og har afkom, så han har bedækket som hingst.

Men der altså nogen, som ikke ændrer så meget adfærd - men det er fåtallet - risikoen stiger dog jo længere tid de har gået som hingst - ligesom risikoen for komplikationer stiger med størrelsen på stenene, som jo er væsentlig større på en fuldvoksen hingst end en 1 års plag.

Jeg vil godt turde binde an med det - jeg har fået verdens dejligst vallak - som stadig har et skønt hingste udtryk.

VH Kira

• #2   18. nov 2014 Har mødt både gode og dårlige historier. Kendte en vallak der var kastereret som 6 års, og slet, slet ikke kunne håndtere det. Når hopperne var i brunst, så kunne man simpelthen ikke holde ham - hingstekæde eller ej -, og han var altså kun en 2'er pony. Kender dog også ponyer og heste der er blevet mere fornuftige af ikke at have hormoner farende rundt i kroppen smiley

• #3   18. nov 2014 Man siger normalt at hingsten skulle være vallak 3 måneder efter kastration smiley det er hvad min dyrlæge altid har sagt, og har også selv lige fået kastreret min smiley

• #4   18. nov 2014 Min vallak blev kastereret som 7 års og han kan med alt og alle. Den sødeste pony på jorden - selvfølgelig kan man ikke garantere at den holder op med at være hingstet, men min vallak er på ingen måde hingstet smiley

• #5   18. nov 2014 Det kommer jo også an på dens sind! Er den sød nu? Nem at håndtere, så burde den falde endnu mere til ro som vallak! Jeg har en 4,5 års jeg fik kasteret for 2 mdr siden. Han er faldet helt til ro. Han grynter stadigvæk når han ser nye heste. Men ingen hingste nykker ellers. Han er endda kommet på fold med en anden vallak, og det går super.
    Han kan hilse på andre hopper uden at overfalde dem!
    Så det kommer jo meget an på dens sind nu. Men hvis den er super nem nu, bliver den ved med det som vallak

• #6   18. nov 2014 Det er altså ikke mere end 4 måneder siden min overfaldt en vallak på folden - og havde vi ikke fået dem skilt ad igen - så er jeg ret sikker på, at han havde slået den ihjel. Det var virkelig voldsomt.

Han er helt cool nu og meget meget sød overfor andre heste - så man kan nødvendigvis ikke bare kigge på om de er søde hingste.

• #7   18. nov 2014 Jeg red en 13 års vallak som havde været avlshingst i 10 år, og han var utilregnelig for mennesker og under ridning og måtte på syghuset flere gange smiley
    Har den bedækket før? Det er somreal det der siger noget om hvordan hesten er smiley

• #8   18. nov 2014 Tusind tak for alle svarene! smiley
    Helle T: han er den sødeste pony man kan tænkte sig, han finder sig ialt - meget rolig både i stald og når man rider ham. Man ville tro han var vallak grundet hans temperment smiley

• #9   18. nov 2014 Sabrina Nina P: så vidt jeg ved har han 3 føl, så han har været bedekket før. smiley

• #10   18. nov 2014 Så skal han nok blive sød som vallak også.

• #11   19. nov 2014 Som du beskriver den vil jeg også tro den bliver en sød vallak smiley Men hvorfor kastrere når den er nem som hingst? smiley

• #13   19. nov 2014 Stine randløv: det sted hvor hesten skal opstaldes må der ikke være hingste smiley

Kommentér på:
Ny kastreret hingst?!

Annonce